27. 4. 2012

Bez minulosti


Někdy mě tak napadá, jak bych žila, kdybych ztratila paměť
vůbec nic bych nevěděla o své minulosti. nevěděla bych, kdo jsem.
Jaké by to asi bylo, jak bych se cítila,
jestli bych dokázala žít jiný život, než ten, který žiji teď, když už jsem spoutaná
různými vazbami a konvencemi.
Nedávno jsem viděla filmovou komedii, kdy jistou ženu, mimoděk namyšlenou a fexírantskou,
postihlo tohle neštěstí ( a nebo štěstí v jejím případě).
Ona žena se dostala z velikého luxusu, nudy a bohatství do chudoby a byla jí implantována myšlenka,
že je matkou 4 nezbedných hošíků. Zprvu byla zoufalá, nešikovná a nemotorná v tom,
jak musela vykonávat věci, které za celý svůj dosavadní život neznala, natož prováděla,
ale časem se naučila a zvykla si, zamilovala se a byla šťastná. Když se jí potom paměť náhle najednou vrátila,
nechtěla už žít předchozí život.
Ať je to jak chce, nějakou minulost má každý. Hezkou i méně hezkou, někdo jí zasouvá někam daleko,
aby mu netanula na mysli a někdo zase žije jenom minulostí.
Někdy si říkáme, kdybych tak mohl/a/ vrátit čas. Čas je čistě pozemská veličina,
těžko ji ale podrobněji definovat. Pro nás, obyvatele Země symbolizuje stárnutí.
A právě ve vysokém stáří se lidé často vracejí po časové ose svého života do minulosti.
Realitu vnímají jaksi po svém a hojně ji protkávají minulostí. Začátek se setkává s koncem
a kruh se pozvolna uzavírá...

6 komentářů:

  1. Ahoj, ako sa volal ten film? :)

    OdpovědětVymazat
  2. Pěkná myšlenka. Tuhle jsem koukala asi na tři díly na Prima Cool (nevím jak se seriál jmenoval/jmenuje) a bylo to o lidech, kteří si nechali dobrovolně dát do hlavy "mozek" (myšlenky) jiných živých/mrtvých lidí. Celkově jsem to moc nepochopila, ale jak se zdálo, v každém díle dávali myšlenky někoho jiného. Ovšem bylo to zajímamé. Sice takové to "klasické" americké fantasmagoria, ale zajímavé

    OdpovědětVymazat
  3. Ten film jsem viděla, jmenuje se Přes palubu. Starší, ale stále skvělý film, kdy si člověk uvědomí, kdo ve skutečnosti je a kým může být. Minulost je prostě neměnná, ať chceme jak chceme. Hezký článek :)

    OdpovědětVymazat
  4. [2]: No jo, mě by se někdy docela líbilo stát se ochutnavačem cizích myšlenek..
    ale zase bych se chtěla hezky rychle vrátit ke svým...     

    OdpovědětVymazat
  5. [1]: Už to tu zmínila kirma-lle, jmenoval se Přes palubu   

    OdpovědětVymazat
  6. Jo, ten film znám, je vážně super! =D

    OdpovědětVymazat

😀 😃 😄 😁 😆 😅 🙂 🙃 😉 😊 😇 🥰 😍 🤩 😘 😗 😚 😙 😋😛🤭🌝