6. 4. 2012

Jestli já nejsem pesimistka.. o svobodě slova



Kdysi kdosi moudrý řekl:"Je celkem snadné obhajovat svůj názor, máme-li ovšem nějaký.."
Tím nechci v žádném případě říci, že názor nemohu změnit. Někdy je dokonce těžší názor změnit,
než za ním nesmyslně stát, když dojdu k přesvědčení, že můj původní názor je špatný.
A zda-li mohu svoje názory prezentovat svobodně? Zamýšlím se poctivě a docházím k názoru,
že sice mohu, ale musím počítat s riziky, že moje názory budou pro někoho nepohodlné
a tak se bude snažit mě nějakým způsobem umlčet. A ne zrovna tím, že by se mnou chtěl diskutovat,
jak by to asi mělo být, ale bude mě umlčovat nečistými způsoby. Bude mě pomlouvat a zesměšnovat,
bude mě házet klacky pod nohy, za mými zády bude ovlivňovat okolí proti mě atd..
Tohle všechno platí v tom případě, že moje svobodně vyjádřené názory se někomu nelíbí.
Jiný případ je, že moje názory nikoho nezajímají.
Já je sice mohu svobodně vyjádřit, ale to je asi tak všechno. Já chci diskutovat,
ale nikdo se mnou nechce mluvit.
Myslím, že každý z nás tohle zná, jak z vlastního života,
tak i z politické scény. V podstatě rozdíl je jenom v tom, jak drahé jsou kulisy.
Někde jsou za babku a někde za stamiliony. Tedy ty kulisy, ne názory... i když, teď mě napadá,
možná totéž by se dalo aplikovat i na ty názory.. názory za stamiliony.
Tak že můj závěr, svoboda slova je relativní. Záleží na tom, jak dalece sami chceme být svobodní
a jak dalece bude naše svoboda vadit druhému.



14 komentářů:

  1. Ale ono je relativní úplně všechno.
    Ona svoboda slova vzala za své, když protestující proti vládě nazval Kalousek za "Hitlery".
    Kecej si co chceš, ale běda jak to mně bude vadit

    OdpovědětVymazat
  2. Odpovědi na názor, podku jsou vyjádřeny útočně nebo jak jsi napsala tím, že tě někdo umlčí jsou dost hnusné zbraně.Nneí to dialog, ani dospělý rozhovor. Je to mocenské. Bohužel známe to všichni. Pasivní agresivita (mlčení) k povídání druhého k tomu patří také.
    Naše slova vůči politikům a tomu, s čím nesouhlasíme ve světe, ve svobodě jsou skrze petice, stávky, sdružování se, občanské aktitivity a tak dále. Jinak to nejde. Díyk Bohu i za to!

    OdpovědětVymazat
  3. [1]: Mezi politiky jsou někdy velmi agresivní dětští hráči. Bum do bábovičky druhého. Když už není bábovička, tak bum hračkou do hlavy druhého.

    OdpovědětVymazat
  4. Konečně osobitý desing i obsah! Moc pěkné, hlavně se mi líbí ta úvodní hlavička. nebo spíše "hlava". Je na co koukat!A také je úžasné akvárko. Kde jsi to vzala? Já chci taky. A taky se mi líbí tvoje Šablonky. k čemu to slouží, když se to jmenuje šablonky? Zkoušela jsem, co to umí a nic.

    OdpovědětVymazat
  5. Já myslím, že toho "bum do hlavičky" je dost nejen v politice, ale i v mezilidských vztazích, pracovních vztazích, prostě všude. Řekla bych, že tato doba z lidí vytahuje vše,co je v nich nejhoršího...   

    OdpovědětVymazat
  6. Šablonky neumí nic, jsou to jenom komponenty pro další grafické tvoření. Já totiž ráda pracuju s grafickými programy, víš? Prostě si ráda hraji s obrázky..
    a akvárko? To je tapeta na mobil..   

    OdpovědětVymazat
  7. [6]: Tak já jdu teda hledat...

    OdpovědětVymazat
  8. Tak jsem objevila přesně to stejné, co máš ty. Bylo to pod heslem Tapety v mobilu. Při stahování jsem však odhalila, že to je na plochu a pak už jsem neobjevila, jak to vložit do menu. Protože tam to není klasický odkaz, ale něco, co si říká o povolení k instalování do počítače. V jaké podobě jsi to tam dostala ty?

    OdpovědětVymazat
  9. (8) No je to zcela primitivní..
    obrázek si prostě uložím do PC, to znamená klik myší a uložit jako, no a potom jsem si ho nahrála na svůj web a vložila přes nastavení blogu.   

    OdpovědětVymazat
  10. [9]: Tak primitivní to zase není. Ten program si dělá nároky instalovat ještě jakési další věci (Tool bar) a přes nastavení blogu se tam už nedá vložit nic dalšího, když tam mám ve volitelných položkách statistiku s vlaječkama. No nic, budu se muset obejít bez akvárka...

    OdpovědětVymazat
  11. [10]: Vždyť je to pouze uložení obrázku ve formátu gif a vložení na blog, napiš mi email. adresu a já ti nějaké pošlu poštou. Potom dostat ho na svůj blog už svedeš, předpokládám     

    OdpovědětVymazat
  12. Moc se mi líbí Vaše obrázky i úvahy,jednoho takového "JAJINKA"mám doma,sebestředný ,sobecký, který všechno "ví a zná" na všechno a na všechny neustále nadává, ale sám nic pro nikoho neudělá. Ono se to dobře nadává u televize, nebo u piva, když se při tom neunaví a nic ho to nestojí.S tkovým člověkem se opravdu nedá hovořit,
    neboť neslyší a neuznává nic než tu svou pravdu. Děkuji za Vaše úvahy i za obrázky, které potěší.

    OdpovědětVymazat
  13. Alenko,je to pravda pravdoucí - lidi jsou na sebe zlí,závistiví a to je snad to nejhorší.Vztahy mezi některými lidmi jsou na bodě mrazu     

    OdpovědětVymazat
  14. Alenko vystihla si to moc hezky a přesně tak to i bývá

    OdpovědětVymazat

😀 😃 😄 😁 😆 😅 🙂 🙃 😉 😊 😇 🥰 😍 🤩 😘 😗 😚 😙 😋😛🤭🌝