9. 9. 2015

Těžký kočičí život

Život je vopravducky hodně nespravedlivej. Teda život vedle ní, abych to upřesnil. Teda vlastně ani ne tak život, jako vona. Potvora.


Si představte, co mi zase zakázala. Vona se zase zjančila do dalších kytek. Vobčas jí drapne ňákej ten amok a potom to kolem ní bejvá dost nebezpečný. Dřívějc, dyž sem se chtěl vochomejtat kolem jejích orchijí, nebo jak se těm zelenejm lupenům nadává, nesměl se na ně ani podívat. A teď najednou je sama všecky vyházela. Na chodbu. Dyž sem se tomu teda dost divil, řekla mi:
"Víš Číčo, moje orchideje napadly nějaké hnusné brebery a musím se chemicky postříkat. A abyste se Žolinou u mě při tom neočumovali, musím to udělat na chodbě".

Zavřela nás doma a na chodbu nás nepustila. Jenomže kytky už nevrátila a místo toho si na police dala jiný. Ňáký fialky, nebo co. Já sem si teda myslel, že ty police uvolnila pro mě, ale to ne, hnala mě z nich dost svižně. Copa já sem na ty její neurvalý moresy zvyknutej, ale co ty ubohý kytky? Já se teda vyprdnu i na ty kytky, že jo, ale taky mě napadlo, že by jednou mohla takhle vypakovat i mě i s čoklem. Až třeba dostanu taky ňáký brebery. Například vod vtírky, že jo. Vona je schopná všeho. Třeba nás taky chemicky postříkat a nebo vystěhovat na chodbu jako ty orchije a řeknout, tady vám bude líp, nechám vás tu už napořád.

Jo, takhle to těm orchijím vopravducky řekla, sám sem to slyšel.
Povídala jim: "Tady vám bude líp, máte tu víc světla a místa a snadněji se tu zaléváte a rosíte, tak vás tu už nechám. Tady se lépe vzpamatujete." Vona si tam teda s nima chodí povídat a furt na ně čumí a pěkně si pochvaluje, jak ten postřik zabral, ale domů už je neveme, prej jenom dycinky tu, co bude kvetnout. Nás by asi už nikdá domů nevzala, páč já, ani čokl kvetnout neumíme. Tak nevim, co se vod ní dá v tom těžkým životě eště čekat. Tak se budu radši hodně a hodně mejt, abych neměl žádný brebery a čokla budu taky kontrolovat.

Tady v tý domácnosti abych všechno vodřel sám za kůrku suchýho chleba. Je to nespravedlivý. A to eště vůbec nejni všechno. Vona se dočista zjančila do těch novejch kytek. Navobjednala si přes tu početní krabici hodně lupen a vypadá to, že si snad hraje na Mičurina nebo co. Každý lupeno má svou vázičku a vona se z toho může docela zfamfrnět. Povídala mi: "To bude krása Číčo, jestli všechny ty lístečky pustí kořínky a vyrostou. Uvidíš, jaké ty kytičky budou mít nádherné květy." Mě teda je to docela fuk, pro mě a za mě, ať si kvetou nebo nekvetou, páč si řikám, proč mě to vlastně povídá, dyž se na ně stejně nesmim koukat zblízka. A vobdivovat zdálky, na to se jí můžu docela vykvajznout.

37 komentářů:

  1. Skvělé vyprávění,  ostatně jako vždy. Ať se všem kytičkám daří!

    OdpovědětVymazat
  2. Číčo, být tebou, byla bych ve střehu. Nevíš, co se vylíhne v hlavě tvé paničky!
    Krásně napsané.   

    OdpovědětVymazat
  3.      Orchije a lupeno.
    Vy jste oba, tedy Číča a Žoli, pěkný kvítka. Tak bacha na breberky!

    OdpovědětVymazat
  4. Fuj, tak to je teda pěkně sprostý, likvidovat ňáký "brebery". Za prvé to nejsou žádný "brebery", ale slušný a poctivý hmyzové. Navíc to sou příbuzný nás hovniválů, tak jako všechny vostatní hmyzové. K tomu všemu sou eště chudinky takoví malinký a bezbranný.
    A za druhý to sou taky Boží tvorové, jako všecky živočichové na celym světě. To je ouplnej hmyzí holokaust, stříkat na hmyzy ňáký chemikálie. Jak může někdo takhle neurvale a surově jednat s živejma tvorama? A eště kuli ňákejm blbejm kytkám, kerý sou živočichům určený za potravu. Tak to přece zařídil Bůh, náš stvořitel.
    Já ti teda Číčo řeknu, že je to tam u vás pěkně vostrý a nebezpečný, když se tam stříkaj ňáký chemikálie na živočichy.
    Voni sou ty dvounožci vůbec takoví divný. Já už sem mockrát sledoval, že voni si stříkaj ňáký chemikálie i na sebe. A prej si dávaj chemikálie i do jídla a do pití, prostě všude. Ale zase je to na druhou stranu dobrý, protože brzo natáhnou bačkory a my hmyzové z nich máme potom spoustu potravy. Tak se měj Číčo. Jo, a pozdravuje tě kámoška Zůza.
    Hovnivál Metoděj

    OdpovědětVymazat
  5. [1]: [2]: Díky, ony dělají, co můžou a já taky...   [3]: je to prostě vopravducká potvora.. [4]: Vona naštěstí má ráda kvítka i květiny...     

    OdpovědětVymazat
  6. Bla bla bla..ale fakt úžasně napsaný

    OdpovědětVymazat
  7. Ty si vopravducky hodně chytrej brouk. Tak vona je i sadistka, dyž zamordovala tolika breberčí populace jedním fukem. Na sebe vona teda taky cáká nějakej chemickej preparát, ale to nejni asi jeduvatý, ale zase hodně smradlavý. Až z toho mám někdy kejchavku. Povim ti Metoději, já sem eště větčí chudák, než sem si původně myslel. Já se jí budu muset zase vyčurat do kabelky, aby přišla na jiný myšlénky, než mordovat tvý broučí příbuzenstvo, ty nebohý boží tvorečky...Pozdarvuj Zůzu, pa Číča

    OdpovědětVymazat
  8. [7]: Číča už je prostě takový blablánek...   

    OdpovědětVymazat
  9. [8]: To vona si jen myslí, že to neni jedovatý. Ale z logickýho pohledu je každá chemije jedovatá. To ví přece každej brouk. Dyť my hmyzové se s tou chemijí potýkáme furt a celý generace už nás kvůli tomu ouplně vyhynuly.
    Ale s tim načůránim do kabelky je to Číčo fakt dobrej nápad. Takhle se to musí dělat. Škodit, škodit, škodit. A pěkně po partyzánsku. Přiběhnout, zaškodit a zdrhnout.
    Jen aby si to ta tvoje dvounohá potvora tady nepřečetla a potom tě taky za trest nepostříkala ňákym chemickym sajrajtem. Dej si bacha, voni sou ty dvounožci fat děsně záludný a krutý.
    Tak čau, Číčo, měj se, bzum, bzum. A pozdrav Zůze vyřídim.
    Hovnivál Metoděj

    OdpovědětVymazat
  10. Škodit, to já teda zase umim. Příště povyprávim, jak sem jí definitivně vodpravil počítač. Ty jako myslíš, že dyž na sebe stříká ten smrad, že se votráví jako ty nebohý kytkový breberky?

    OdpovědětVymazat
  11. Moje orchije nemaj brebery, ale jedna zašla úplně, asi hniloba kořenů a druhou křísím ve vyměněném substrátu. Při celkovém počtu pět kusů je to víc než 25% úmrtnost. To jen tak na okraj.
    Jinak mě moc těší, že Číča rozšiřuje své obzory i do oblasti pěstování orchidejí. On a Žoli jsou taky dva pěkný lupínci.

    OdpovědětVymazat
  12. [11]: Teda jako úplně by se votrávit asi neměla, to né. Kdo by tě potom živil, když nemůžeš venku lovit potravu? Navíc mi tady Zůza do ucha řiká, že to lovení je dost namáhavý a ne dycky se zadaří. Takže je taky ráda za plnou misku jídla bez práce.
    Ale mohla by se jen tak trochu přivotrávit. Jako aby věděla zač je toho loket, když se stříkaj chemikálie na živočichy.

    OdpovědětVymazat
  13. Už napsal číča knihu?
    A nediv se mu Val, copak chlapi mají rádi květiny?   

    OdpovědětVymazat
  14. [14]: Jen aby ses nedivila. Někteří chlapi mají "kytky" děsně rádi.

    OdpovědětVymazat
  15. [12]: S procentama se nijak nenervuj, ber to prostě jako zkušenosti     [13]: To máš recht. Vona je sice potvora, vo tom žádná, ale zase je skoro jediná, kdo mi dává bonbónky a kydá záchodek. Dá se z ní prakticky vymámit cokoliv. Stačí, dyž si mňauknu...[14]: Zatím pilně spisuje a čeká ještě na další dobrodružství...[15]: Je fakt, že není kytka jako kytka.   

    OdpovědětVymazat
  16. Tak copak Vás postihlo za moribundus ? Sviluška nebo třásněnka nebo oboje ?
    Letošní léto bylo tragické, mám hodně kytek flekatých, ale jako že hodně flekatých, dlouho mě taková pohroma nepotkala, jak bylo horko, kytky neskutečně trpěly         

    OdpovědětVymazat
  17. [17]: Puklice a dlouho potvory nebyly vidět, muselo to začít v kořenech. Ony ty orchideje už dlouho chřadly, květeneství byla celá zparchantělá a vypadalo to jako že jsou zaschlá a listy ohromně lepily. Jenže nikde nic nebylo vidět, až potom jsem sem tam našla na listu puklici. Tak jsem to postříkala i zalila Mospilanem a zdá se, že kytky se vzpamatovávají. Dost mi to sralo, protože pěkné květenství už jsem neviděla dobře 1/2 roku. Ony se snažily kvést, o to nic, ale vždycky jsem to květenství musela odstranit. Bylo znetvořené, nalepené na sobě, vůbec se to nevyvíjelo a zasychalo to. Takovou hromadnou pohromu jsem ještě nezažila.   

    OdpovědětVymazat
  18. Milej Číčo. Vona má svýho koníčka, stejně jako ty. Tvým koníčkem je dělat neplechu a provádět průzkumy a také různý alotria. Víš, co jsou alotria, Číčo? To jsou lotrovské kousky na druhou. Ale neboj, i když tě vona neodstěhovala na chodbu, furt tě má ráda. I když ji někdy nesnesitelně provokuješ, ale má pro tebe nějakou prapodivnou a nepochopitelnou slabost. Hele, Číčo, koukej toho nezneužít, jasný?
    Off kytičkové theme, ta kočičí konzerva byla vážně neuvěřitelná. Voněla jako sardinky v o leji, asi to byl základ. Určitě tam byly přimíchány i další věci, ale myslím že ty rybičky byly hlavní.
    P.S. kdyby něco, tak zkus příště koupit i samostatné sardinky! Moje kolegyně takhle rozjedla psa, který byl apatický a trpěl nechutenstvím.
    A kdyby sardinky nezabraly, tak fakt tahle zázračná konzerva. Jen mě napadá - možná že ta konzerva není až tak zázračná, možná jenom obsahuje skutečné živiny a má dobrý masový základ. Naopak klasické kočičí konzervy už mám dojem, že jsou napajcované bůhvíčím.

    OdpovědětVymazat
  19. [18]: Alo, ty hybridy mají sklony k napadení a zparchantí velice často, pak jsou i květenství mizerná, protože rostlina je vysílená. Bohužel je to hlavně problém vystresovaných výprodejových rostlin, tudíž ani ožralá namol nic nezachraňuju, nic nekupuju ve slevách, je to danajský dar.
    Držím palce, přišla jsem takhle o půlku sbírky před 5lety, ale taky díky tomu už nepěstuju hybridy nebo minimálně. / jo a taky to byly puklice, pomohlo mi natírat listy líhem z lékarny /

    OdpovědětVymazat
  20. [18]: Alo, ty hybridy mají sklony k napadení a zparchantí velice často, pak jsou i květenství mizerná, protože rostlina je vysílená. Bohužel je to hlavně problém vystresovaných výprodejových rostlin, tudíž ani ožralá namol nic nezachraňuju, nic nekupuju ve slevách, je to danajský dar.
    Držím palce, přišla jsem takhle o půlku sbírky před 5lety, ale taky díky tomu už nepěstuju hybridy nebo minimálně. / jo a taky to byly puklice, pomohlo mi natírat listy líhem z lékarny /   

    OdpovědětVymazat
  21. Koukám, že můj referát vyšel dvakrát...tak to se omlouvám       

    OdpovědětVymazat
  22. [15]: Jasně. Např. Mičurin.

    OdpovědětVymazat
  23. [23]: Že by už starej Mičurin taky hulil kytky s latinským jménem Cannabis?

    OdpovědětVymazat
  24. Číča je sice pěkný kvítko, ale orchidejím, i když zabreberčeným, se těžko konkuruje. Nicméně to stále zvládá

    OdpovědětVymazat
  25. Milej Číčo, buď rád, že nemáš brebery ty. Třeba by tě ta semetrika pak taky hodila za dveře a chodila si tam s tebou jen povídat. Možná bys z toho čekání pak i vykvet, ale spíš to tipuju, že bys jí hezky zavařil. To čůrání do kabelky ti schvaluju, taky to vobčas dělám.
    Mňau, Filip.

    OdpovědětVymazat
  26. [19]: No ale moje kočičí záliby sou vo hodně lepšejší, než to její zahmyzený květinářství. A jinak si moc hodná, dxž jí radíš, aby mi dávala rybičky. ty já moc a moc rád.   

    OdpovědětVymazat
  27. [20]:[21]:[22]: Raději dvakrát, než vůbec, ne? Tohle byla nějaká invaze těch hnusnejch potvor, páč to postihlo všechny phaly, bez ohledu na to, jestli je mám 4 roky, nebo 1 rok.
    Zdá se, že to bude dobrý, ale jsem ve střehu. Jinak máš pravdu s těma hybridama, ty už taky nekupuji, protože jsem přišlq nq to, co píšeš. Květy se jim parchantí jaksi sami od sebe a jsou takový nedomrlý a nedovytažený...

    OdpovědětVymazat
  28. [23]: /15  [24]: Mičurin kytky musel milovat, a možná úplně všechny, i ty, o kterých třeba nemluvil, kdo ví...[25]: Není kvítko jako kvítko, podle komentů výše hihihihi, ať se jedná o fialky, orchideje, Číču a nebo marjánu...   [26]: Díky, Číča se opravdu snaží, to se musí nechat...

    OdpovědětVymazat
  29. [27]: No to by mi tak eště scházelo, abych rozkvet. Ty by si potom taky mohli lidi vo mě povídat, že jsem blbej, znáš to úsloví - kdyby blbost kvetla, tak je svět samá kytka-...A blbej, to já teda vopravducky nejsem, já sem chytrej a vzdělanej kocour a máš dočista pravdu, do tý kabelky jí načůrám asi docela preventivně...     

    OdpovědětVymazat
  30. Číčo, to je nějaký podezřelý, to Ti povídám. Lupeny říkáš? Jsou legálně získaný? No, ptám se z vlastní zkušenosti, páč Milunka vždycky, když někde byla a líbila se jí nějaká kytka v květníku, urvala lístek, bez svolení, a už ho doma cpala do vody dokud nepustil kořínky... Proto je mi divný, že by JÍ chodily koupený jenom lupány! Hupsni na regál a vokoukni to Mimochodem, africký fialky jsou krásný. Taky jsme jich pár měly s Milunkou. Nádherně a často kvetly. Měla jsem je na starost, přesazovala jsem je, oždibovala suché lístky, množila přes utržené lístečky... Teď o ně pečuje Milunka a kupodivu pořád nádherně kvetou, dokonce lepší než když jsem se o ně starala já. Já s láskou, Milunka ze strachu, aby se jim něco nestalo, to by se mnou nevydržela. Já bych si je vzala do pražskýho bytu, ale bylo by jim tady tak dobře? Chci vyzkoušet na jednom exponátu, který si jednou koupím... až udělám banku Číčo, ahoj a nedej se. Mi přijde, že vona je čím dál drzejší!

    OdpovědětVymazat
  31. [32]: Vona mi to potvora nedovolí, leda bych počkal, až nebude doma a udělal bych jí v těch lupenech pěknej brajgl. Ale to by z toho měla dočista mrtvici. Vona tam má různý vodrůdy, pěkně popsaný, co je co a dybych jí to trošinku zamotal, určitě by po ní vzápětí dědili. A kdoví, jak bych dopadnul já, tak že radši se nebudu nijak unáhlovat...

    OdpovědětVymazat
  32. Z toho si nic nedělej, Číčo. Já jsem kdysivávejc taky kvetla, když se moje máma zamilovala do fialek a měla jich plné parapety, poličky, skleničky a achala u každýho kořínku. To bude cajk .

    OdpovědětVymazat
  33. [34]: No, to bude u nás asi to samý. Vona se ouplně zvencnula...   

    OdpovědětVymazat
  34. tezky zivot ma kazda kocka to je jasne. ps, pekne basne, kor ta se syreckama je mi obzvlaste blizka.

    OdpovědětVymazat
  35. [36]: Těžký život má každá kočka a ty, viď?
    Číču terorizuji já a tebe tvůj šéf hihihihi. Dej si syreček, hned bude líp..♥♥

    OdpovědětVymazat
  36. Tys tomu Valin dala. Taková nestálost. Milované orchidee vyhodit na chodbu a nahradit je nějakými pochybnými lístečky. Mimochodem, nebude jim tam smutno, když byly zvyklé na stálou pozornost? A co chudák Číča? Určitě nespí strachy, že skončí na chodbě se smutnou vyhlídkou, že určitě nevykvete.

    OdpovědětVymazat

😀 😃 😄 😁 😆 😅 🙂 🙃 😉 😊 😇 🥰 😍 🤩 😘 😗 😚 😙 😋😛🤭🌝