16. 2. 2021

Schovej si....

 

Schovej si pejsku svou pacičku,

ať můžu tě zavřít v krabičku,

na kterou cedulku barevnou chci dát,

s nápisem, že  ještě víc mě budeš mít rád.

 

Schovej si kočičko pečlivě kožíšek svůj,

a v krabičce zavřená moc se neraduj,

a na tu krabičku barevnou cedulku dám,

že jenom já a já jsem tvůj pán.

 

 

Schovej si  oslíku svou nožičku,

ať můžu tě zavřít v krabičku,

na kterou cedulku barevnou chci dát,

s nápisem, že pro mě rád budeš pracovat.

 

Schovej si koníčku kopýtko své,

ať vejdeš se do krabičky připravené,

na kterou cedulku barevnou chci dát,

s nápisem, že i ty budeš pro mě rád pracovat.

 

Schovej si kravičko oháňku svou,

i pro tebe mám krabičku připravenou,

na kterou cedulku barevnou chci dát,

s nápisem, že ještě víc ráda pro mě budeš pracovat.

 

 

Však  nikdy nesmí se stát,

že obsah krabiček mohl by se pomíchat.

 Vše by pak ztratilo povinný  řád

A MY prasátka, měli bychom hlad.

 

Inspirováno Jevgenijem Zamjatinem a George Orwellem.

 

 

 

16 komentářů:

  1. To je docela strašidelná představa. Roztřídit, označkovat a využívat co to jde, ale zdá se mi to i docela reálné, i taková je lidská přirozenost.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já si nějak myslím, že se to děje, co svět světem stojí, v minulosti, přítomnosti a asi i v budoucnosti...

      Vymazat
  2. Cedulku popiš inkoustovou tužkou...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Inkoustové tužky mám ještě schované po tátovi. On je také miloval. Já si je šetřím z nostalgie. 😄

      Vymazat
  3. Něco mi to připomíná, možná současnou světovou situaci...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, to mě také... tahle paralela prostě protíná svět...

      Vymazat
  4. V dnešní době plně zmatků je možné úplně všechno. Takže dej na krabičky pozor,jinak by už těch zmatků bylo přespříliš.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já si spíš myslím, že by se promíchat měly... možná by to bylo víc k užitku...😀 😃

      Vymazat
  5. Jejda, jenom aby se to nepromíchalo....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, to by měla prasátka po žížalkách...😀 😃

      Vymazat
  6. Není dobré si zvířátka a lidi škatulkovat do krabiček 8-) Pěkné veršovánky, k zamyšlení...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Abych byla upřímná, bylo mi hodně smutno, když jsem tohle zbásnila...Ale nějak mi to asociovalo s okolnostmi...

      Vymazat
  7. Tak nějak všichni jsme v tento čas zavření v nějaké krabici která nás má chránit od všech těch nesmyslů co jsou venku a snaží se nám dostat do hlavy...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ona se nějak ta historie neustále opakuje, jenom kulisy se mění...

      Vymazat
  8. Zpočátku se to roztomilé zdálo, ale s postupem času to začalo znít až mrazivě. Kdoví, jak dopadneme. Kdoví.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky myslím, jak asi dopadneme... No, věci se prostě dějou...

      Vymazat

😀 😃 😄 😁 😆 😅 🙂 🙃 😉 😊 😇 🥰 😍 🤩 😘 😗 😚 😙 😋😛🤭🌝