21. 2. 2013

Já miluju 21.století



Nechci psát negativní článek, jelikož jsem si koupila nové kalhoty, které mě nikde neškrtí a ještě krásné punčocháče, páč jedu v sobotu do Národního divadla. V tomto rozpoložení tedy nebudu vypovídat o problémech 21.století, jelikož každé století má svoje problémy, jako je má většina jednotlivců a je úplně jedno, ze kterého století který jednotlivec je. Jsem smířlivě naladěná a proto budu psát o radostech 21.století, tak jak je přineslo mě.

Velkou radost mě a věřím, že nejen mě, toto století přineslo s rozvojem techniky. V praxi u nás to znamená, že například na prosté zapnutí televize potřebuju3 ovladače. Tedy alespoň u nás v rodině. Není to krása? Ovladač na video, který funguje jako zesilovač, jelikož nemáme společnou anténu ani satelit, set top box má taky svůj a no a nakonec televizní ovladač. Byla jsem moc ráda, že jsem všechny tři komponenty dokázala propojit tak, že výsledek mého několikahodinového snažení byl příjem digitálního vysílání v televizi zkombinovaný s přehráváním videokazet, aniž bych se během kompletační doby na spojovacích šňůrách neuškrtila. Pamatuji si velice dobře na pocit vítězství, který jsem díky technice 21.století zažívala. A také si pamatuji velice dobře, jak tento pocit pozvolna vyprchával, když z tvrdě vydobytého digitálního příjmu na mě z obrazovky promlouvalo stále více a více reklam.O pocitu sucha a bezpečí v mých dnech, o nestárnoucí a nevadnoucí pleti pomocí zázraků kosmetického průmyslu, o lécích, bez kterých se prostě neobejdu a spoustě jiných moderních výdobytků těchto časů. Pokrok techniky vyřadil z mého života užívání videa na nahrávání, jelikož analogové video se příliž nesnoubí a digitálním příjmem Já ale dokážu bez ledasčeho žít a tak jsem došla k přesvědčení, že pro mě není rentabilní za 20 minut filmu sledovat 10 minut nalejvárny, co všechno potřebuju a musím si podmínečně pořídit.

Televizi jsem jednou pro vždy zavrhla s tím, ať se s ovladači a reklamami trápí náš taťka. Dlužno podotknout, že, sice nevím jak, ale dokázal je zredukovat na dva. Já jsem přesedlala na počítač a internet. Chytré rozhodnutí, mnohokrát jsem si blahopřála, jelikož poskytovatel našeho připojení umožňuje svým zákazníkům dívat se přes síť na televizní programy. Tady už se ty reklamy daly vydržet, protože na PC se dají v čase reklam dělat i jiné činnosti. Co se ale nedalo vydržet bylo, když před rozuzlením děje v napínavém filmu spadl net a já věděla čočku, jak to dopadlo. Můj soukromý pokrok šel ještě dál. Naučila jsem si tedy filmy stahovat. Geniální. Stáhnu, podívám bez reklam, vymažu. Jenomže všude se najdou nějaké blechy, že ano, a mě najednou nestačila paměť. Tedy ne moje paměť, s tou už jsem dávno na štíru, ale PC paměť.

Co se dalo dělat, 21.století to vyžaduje, chtělo to nový počítač. Nový počítač chce nový operační systém, nový operační systém chce nové programy. Já jsem chtěla nové kalhoty a nové punčocháče. Chápu…všechno chce své…Pokrok prostě nelze zastavit.

33 komentářů:

  1. JSEM SE NASMÁLA, PROTOŽE K VLASTNĚ TOMU SAMÉMU JSEM TAKY DOSPĚLA. JEN MĚ DOMA DOKÁZALI UKECAT...STÁHNOU, VYPÁLIT A POTOM DÍVAT VŠICHNI. TAKŽE NE NOVÝ PC, ALE NOVOU SKŘÍŇ NA TA KVANTA DVD.

    OdpovědětVymazat
  2. S tou televizí to mám naprosto stejně, akorát že hned jak jsem zjistila, že můžu stahovat filmy, jsem je stahovat začala, a online se nedívám. Je to..pohodlnější a když mi spadne připojení (což se u nás stává občas, když zazvoní telefon, protože máme nějak přehozené drátky), tak se můžu dívat dál

    OdpovědětVymazat
  3. Úžasné....vtipné se spádem. Ano, je to tak, televizi zapínat jediným knoflíkem tak o tom si už můžeme nechat zdát, filmy s reklamou buď přetrpět nebo odcházet při reklamách vypouštět a zase pouštět zpět smečku, čistit zuby, dolévat sklenku s vínem a jiné užitečné činnosti. přiznávám se že ke stahování a vypalování jsem ještě nedospěla, ale zřejmě s tím brzy začnu....

    OdpovědětVymazat
  4. Krásny článok, fantastický, skvelá myšlienka, humorný, čo si viac človek môže priať.Len možno by som sa moc nepýšila tým, že sťahujem filmy, teda, možno by som skôr dodala, že s licenciou alebo tak.

    OdpovědětVymazat
  5. [1]: Ahoj Pavlo, no prostě nás donutila doba, ne?   [2]: Já myslím, že na tuhle genialitu přišlo spoustu lidí   [3]: No, můžeme si nechat zdát o spoustě i jiných věcí, které přes svou komplikonanost jsou takřka nezvládnutelné, ale co, zase máme jiné vymoženosti...ne?    Třeba ty krásný punčocháče se vzorkem...[4]: No proč ne? Přece je neprodávám ani nekopíruju ani nesdílím, jen využiju možností, co nebízí net...   

    OdpovědětVymazat
  6. Tak jsem celou dobu musela pokyvovat sohlasně hlavou a usmívat se... protože je to prostě přesné. Taky mám tři ovladače, s nimiž se nekamarádím, televizi nesleduji, reklamy mě štvou. Někdy se dívám na internetu - většinou na nějaké dokumenty, co mi utekly, ovšem když spadne server... to je pak problém! A ano, největší problém našeho století je to, že potřebujeme pořád nové a nové věci. Teď by se mi chtělo nerudovsky zadumat : A kam s těmi starými?

    OdpovědětVymazat
  7. Jo, přidala jsem už dva recepty

    OdpovědětVymazat
  8. Pěkně napsáno, velmi vtipné. Doufám, že to holky vyberou, ale myslím, že ano, protože už teď si stěžovaly, že články jsou zatím o ničem. Já televizi zrušila. Tedy mám přístroj, mám k němu DVD a slouží pouze k přehrávání filmů. A ano, když chci něco vidět, jdu do kina nebo si to stáhnu Seriály jedině online

    OdpovědětVymazat
  9. [6]: No nějak je necháme dožít a potom zaplatíme ekologickou likvidaci firmám, které tyhle věci prostě někam zakopají pod zem.. Tak nějak to je, i to je produkt 21.století[7]: Já se do kina vypravuju jedině na 3D filmy. To se mi děsně líbí      tady bych řekla, že 21.století zabodovalo [8]: Jdu se namlsat i když takhle večer zase dostanu na něco hlad a kilo je nahoře, to mi ty nový kalhoty zase budou za chvilku škrtit   

    OdpovědětVymazat
  10. Já se na TV také vůbec nedívám, ale od syna vím, že je možné se na ni dívat i bez reklam - díky posunům v čase. Např. v půl deváté se pustí program od 8 hod a v tom opožděném přehrávání se pak dají reklamy jednoduše přeskakovat.

    OdpovědětVymazat
  11. Já mám 21.století taky celkem rád. Ano, občas bych si rád zacestoval v čase, ale minimálně na návštěvu zubaře bych se vždycky ochotně vrátil .

    OdpovědětVymazat
  12. [10]: To taky jde? Inu 21,století.[11]: K zubaři by to nebylo špatné možná ani v budoucnosti. Třeba věda vymyslí, že se nám nebudou kazit zuby vůbec a nebo, že za každý zkažený nám naroste vždycky zase zdravý...     

    OdpovědětVymazat
  13. Díky, zasmála jsem se. Život je čím dál složitější a nezbytně potřebujeme stále více a více věcí o kterých jsme před chvílí netušili, že vůbec existují.

    OdpovědětVymazat
  14. Tak to krásně pojaté téma! S chutí jsem se zasmála. Ovladače máme jen dva, ale ani jeden nefunguje pořádně, takže televizi ovládáme nedálkově. A když už je řeč o šňůrách... vzpomínám si jak nám pán přišel zapojit internet a při pohledu na asi dvacet metrů rozličných šňůr vedoucích kolem místnosti, pobaveně zvolal..  Tady je to jak v elektrárně!.. a přidal dalších šest metrů.. no co, hlavně, že to funguje..

    OdpovědětVymazat
  15. [13]: Ano svatá pravda, to o čem jsem včera neměla ještě ani tušení že existuje, dnes bez toho nemůžu žít...   [14]: Pokrok jednou určitě přinese příjem všeho bez šňůr, možná se toho i dožijeme   

    OdpovědětVymazat
  16. [9]: Taky jsem měla strach o to, jak nakynu, když budu večer vařit dobrůtky, ale vyřešila jsem to tím, že si vezmu malý talíř, nandám si ho plný a sním to. Ve finále sežeru úplně plný talíř, který je však třetinový, než normální talíř, takže jsem spokojená a moje psýché taky

    OdpovědětVymazat
  17. S punčocháčema, které vlastně taky představují určitý pokrok, si poradím. S počítačem ne

    OdpovědětVymazat
  18. [16]: No to je hodně fikaný, já mám jenom obavy, že bych si šla prostě přidat...[17]: No ber to tak, že do počítače se neoblíkáš a s oblíkáním si poradíš hravě, což je řekla bych důležitější..   

    OdpovědětVymazat
  19. [18]: Když to budeš provozovat dostatečně dlouho, zjistíš, že prostě plný talíř stačí a je jedno, jestli je malý nebo velký, v tomhle případě jde opravdu vyloženě o sugesci. Mám už připraveny recepty do 2. 3., každý den ve 12

    OdpovědětVymazat
  20. Pokrok je fajn. Ale někdy bych všechny ty "ajfouny a ajpedy" společně s mobily, "plejstejšny" a vším tím elektrosajrajtem vyházela. A těch bambilion ovladačů k tomu všemu bych samozřejmě přibalila taky .

    OdpovědětVymazat
  21. " Trenýrky dřely mne v rozkroku !
    ... zvlášť  při figurách  tanga
    proto jsem v zájmu pokroku
    pořídil si co ??   tanga !( Ne proto, že se to rýmuje !
    ... však proto, že to tak vskutku je !
    V tangách též dobře jdou větry !"
    ( hovoří  Wladymyr  Teplyi
    ... svíjející  se u tyče" U zábradlí tyče !  toť o ničem !!"
    ( řvou lidé ) ... volají hasiče ....

    OdpovědětVymazat
  22. Úsměvné pojetímáš pravdu,každé století má své problémy a pokrok nezastavíme.Člověk prostě musí brát život takový,jaký je

    OdpovědětVymazat
  23. Malý talíř, samozřejmě Jen prostě člověk je přesvědčen, že snědl plný talíř, nad tím, že je malý, nepřemýšlí

    OdpovědětVymazat
  24. desim se momentu kdy puncochace budou rizeny win8

    OdpovědětVymazat
  25. [24]: [24]: To nemusí zase až tak dlouho trvat, že jo, ale nejpíš to bude nějaký win15 a výše...   

    OdpovědětVymazat
  26. Nádherný článek. Usmívala jsem se celou dobu co jsem četla a úplně jsem viděla naši domácnost. Jen si už co se týče techniky připadám jako dinosaurus, protože spoustu technických vymožeností vůbec neznám, nebo nevím co s nimi , ale moje děti mně všechno trpělivě vysvětlují

    OdpovědětVymazat
  27. [25]: Někdy se děti fakt hodí hihihihihi i když já často z mých synků lezu doslova po zdi...díky za pochvalu..   

    OdpovědětVymazat
  28. [19]: Nějak to teda zkusím, drž mi palce[20]: Taky mám takový chvíle, ale já bych vyhazovala jenom synovo vymoženosti, moje neeeeeee...[21]:                   [22]: Jo tak nějak, i když někdy to jde dost ztuha

    OdpovědětVymazat
  29. [26]: mohlo by se to jmenovat WINčucháče

    OdpovědětVymazat
  30. Výbornýá článek! a taky mám tři ovladače a stejný problém - jeden televizní, jeden video (přes který ladím TV kanály)a jeden modemový na přepínání těch kanálů, to je fór...
    Jen mě překvapilo, že nemůžeš nahrávat na video. Já na video nahrávám i dnes, když mě to popadne... a video mám ještě z doby, kdy byl analog.

    OdpovědětVymazat
  31. Zas mě to hodilo do automatického pojmenování, které se nemůže ani rozhodnout, které jméno by se mu líbilo víc.
    Ten komentář předchozí měl patřit pod jméno Vendy.
    Hezký víkendík.

    OdpovědětVymazat
  32. [31]: Děkuju Vendy, já poznám tvůj avatárek, neboj nic. To mě překvapuje s tím videem, nemohla bys mi nějak osvětlit, jak to tam máš propojený?
    Dneska jedu do tý Prahy a venku je Boží dopuštění, ale jestli přežijeme, dovolila bych si ti potom poprosit o radu...   

    OdpovědětVymazat
  33. Ajéje, to ti asi nevysvětlím... leda bych to nafotila, tedy ty zdířky vzadu, jestli je to nějak podstatné pro chod televize a nahrávací procesy.
    Teď jsi mě zaskočila, myslela jsem, že to máš stejně jako já - a když si pouštím televizi přes video, pak z té televize nahrávám. Možná fakt záleží na tom, v kterým čudlíku je zrovna ten konektor zapíchnutej...   

    OdpovědětVymazat

😀 😃 😄 😁 😆 😅 🙂 🙃 😉 😊 😇 🥰 😍 🤩 😘 😗 😚 😙 😋😛🤭🌝