26. 2. 2013

Cesta mé paměti v nekonečnu


Včera jsem objevila jakousi technickou vadu na mém modrém autíčku o kterém jsem se již kdysi zmiňovala, (zde) jak mě hajzlík vypeklo hned v prvních dvou hodinách našeho nadcházejícího společného života.
Autíčko se zřejmě z mého hysterického oblouku poučilo a včera mi jasně dávalo s najevo, že má nějakou hrkací závadu v dolní části, ale že bude tak laskavo a ještě mě doveze domů, abych ho mohla hodit na krk mé drahé, technicky zdatné a lepší polovině k zajištění opravy. A mě nezbylo, než usednout do Sršně, což je naše stará Felicie, kterou jsem kdysi kvůli Modráskovi opustila, nicméně nyní jsem za ní musela pokorně přilézt a doufat, že rozmlsaná udělátky z Modráska, si vzpomenu , kam se strká klíček, který ze dvou knoflíků je na co a tak dále.

Moje paměť, co se týče Felicie alias Sršně odmítala poslušnost a zřejmě se toulala někde v nekonečnu, opakujíc dokolečka dráhu vodorovné osmičky. Budiž mi jenom útěchou, že vypařivší informace z mé hlavy putují vesmírem v kronice vědění světa Akaša.

První, co jsem musela udělat, bylo natankovat. Je až s podivem, jak se všechno, co nepotřebujeme rychle vykouří z hlavy, tedy alespoň mě.. Odemykala jsem neodemykací nádrž, hledala jsem čudlík na stažení okénka, který tam tedy nikdy nebyl a připadala jsem si docela zmatená. Do Sršně jsem usedala s dobrou radou na cestu našeho drahého taťky, určitě poskytnutou v úmyslu, aby se mi pěkně jelo: "Dávej pozor na teplotu, termostat se někdy zasekává." Při představě, že cestou do práce stačím Sršně uvařit, se mi nechtělo ani žít, natož pracovat...

Volala jsem svou bloudící paměť v nekonečnu, aby mi vyjevila, co jsem kdysi dělala, když se auto přehřívalo, ale kde nic není, ani smrt nebere. Sebrala jsem veškerou odvahu a vyrazila sem. Nejprve jsem tedy zvládla tu benzínku a jala se hystericky kontrolovat ukazatel na teplotu. Už v počátku jízdy se mi zdála teplota dost vysoká podle toho, kde byla ručička od ukazatele a tak tedy mírně vystresnutá jsem jela s modlitbou, prose o plynulou funkci skotačivého termostatu. Moje paměť bloudící po ose magické osmy se vychýlila ze své dráhy a částečně se vrátila ke své stresem trpící majitelce. Rozbřesklo se mi rázem a bylo po chmurách. Ty trubko, povídám sama sobě, na co to čumíš? Tohle přece není budík na teplotu, to je budík na tankování.

Vzpomněla jsem si. Ano, opravdu ano, třikrát ano. Okamžitě jsem se podívala na druhou stranu palubní desky, kde, jak jsem si vybavilo, byl ten správný ukazatel teploty. A ta byla zcela v optimu. No sláva. V průběhu další jízdy jsem se pozvolna rozpomínala, kterým knoflíkem bych zastavila přívod horkého vzduchu z topení, jelikož jsem si vytvářela svoje vlastní teplo svými obavami z možných komplikací a tudíž hrozilo, že se nakonec přehřeju a uvařím já. Ale moje paměť se pozvolna, ač velice nerada vracela z vesmíru a já zvítězila i v tomto souboji a proud horkého vzduchu jsem dokázala zastavit. Už jsem ani hloupě nehledala neexistující knoflík na samovolné otevření okénka, ale jako za starých časů jsem zašmátrala rukou po dveřích a našla mechanickou točivou kličku a pustila osvěžující studený vzduch zvenku.

Vydechla jsem spokojeně, a chladila si rozpálené tváře. Blahořečila jsem si, jak výbornou mám paměť. Doufám jenom, že nebudu skutečně vařit ani zítra a ani nikdy jindy, páč, kdoví, jak dlouho teď budu se Sršněm žít...

20 komentářů:

  1. Bezva počteníčko:) A i když říkám, že čtení knihy je vždy lepší než filmové zpracování, tady bych celkem ráda zhlédla i video z této cesty:)

    OdpovědětVymazat
  2. Volám sláva!    Nemůžu se rozhodnout jestli jsem byla při čtení víc napnutá, z toho jak si poradíš, nebo pobavená, tvým popisem.. asi tak napůl a obojí v hojné míře.
    Nechť se Modrásek co nedřív zprovozní a Sršeň nepřehřívá.
    PS: jak milé zjištění, vše co se mi z hlavy vytratilo se nachází v kronice Akaša, a tam se toho vejde! Dnes je prostě můj šťastný den.

    OdpovědětVymazat
  3. Dámy, to není spravedlivé. Vy si pohledáte v kronice Akaša a máte vyhráno. Já nevím, co to je, takže jsem se svojí zapomětlivostí víte kde. Správně, v loji.
    Úplně živě si tě, Valin, umím představit. Takhle nějak to vypdalo, když jsem před časem byla nucena přelézat z auta na auto a vždy jsem mezitím zapomněla, jak se v kterém řadí zpátečka. Bývaly to veselé chvilky. Hlavně pro Medvěda.

    OdpovědětVymazat
  4. Jelikož nevlastním řidičský průkaz a ani to do budoucna měnit nehodlám, něco takového mi nehrozí. Leda by nějak extrémně zmodernizovali autobusy nebo tramvaje . I když, stejně kam chci, dojdu si většinou pěšky, přinejhorším mě odveze má řidičsky oprávněná polovička .

    OdpovědětVymazat
  5. Můj přechod z auta do auta trval dlouhých 22 let. V Praze jsem jezdívala Wartburgem a pak Dacií. To že jsem pak neustále hledala v Dačce rychlosti a občas řadila páčkou na stěrače byla maličkost. To že pokud jsem chtěla z auta vymáčknout nějakou rychlost musela jsem na plynu skoro stát to taky pominu, ale když jsem před skoro půl rokem znovupo té dlouhé době sedla za volant byla jsem naprosto konsternovaná. Auto které mělo nějaké tři metry bylo najednou dlouhé pět, o plyn stačí zavadit jen lehce hranou nohy a už tam je devadesát, mám neustále dojem že do pruhu se nevejdu ani náhodou....a to nemluvím o stěračích, světlech a klimatizaci....takže vlastně nemusím ani pátrat v nekonečnu paměti a vlastně se všechno raději učím od začátku....

    OdpovědětVymazat
  6. Ty jsi prostě úžasná. Články super, většinou se tu u tý PC obrazovky culím jako Filip na jelito :) A orchije máš moc krásný. Jo, a v lednovém časopisu Žena a život jsem ti našla inzerát na soutěž "hledá se autor bestselleru" - téma je dané - moderní pohádka pro dospělé. Píšou tam, že více informací na www.hledaseautor.cz. Zkus to

    OdpovědětVymazat
  7. Jseš šikovná, jseš šikovná, jseš nejšikovnější!
    (A to myslím vážně, bez ironie, pro mě je auto absolutní špantělská vesnice, je to prostě kisna na čtyřech kolech, která má volant, pedály a jezdí na benzín a dá se díky tomu skvěle přemisťovat z místa A do místa B... - a když to někdo umí, jen tiše závidím.)

    OdpovědětVymazat
  8. Výhodou mého nemotorismu je například to, že pokud jde o tankování, můžu se soustředit na sebe .

    OdpovědětVymazat
  9. Něco podobného znám. Nerada přesedám z jednoho auta do druhého Vždycky mám pak problémy si vzpomenout, kde se co zapíná a vypíná. Jednou jsem jela Felicií a opravdu jsem netušila, jak zapnout světla, což je hodně problém

    OdpovědětVymazat
  10. Ještě, že nemám auto. S mým stavem paměti bych byla asi... Nu v nekonečnu.

    OdpovědětVymazat
  11. [3]:Nevím co to je a pokud jsem to věděla,( protože mi je to povědomé) už je to taky dávno v kronice, ale bezpodmínečně věřím Valin a pokud říká, že to tam je, tak přes to nejede vlak..     

    OdpovědětVymazat
  12. " Cesta mé paměti v nekonečnu ! ".... muž nakreslil kruh a k němu tečnu
    ( dle Thaletovy věty )
    dí :  Čekám až přijdou větry !"Již jdou !  ten prd byl neskutečný !!!Bill  Šoustt letí přesně podle tečny ...
    další... a další prd ! ... už zase !Lidé hledějí s úžasem !
    Křičejí  Jossef  Wuull,  Wiktor  Kraawa :
    ... " Již z gravitace se odpoutává !"

    OdpovědětVymazat
  13. [1]: Já teda ne, už nikdy [2]: Ano ano, a budiž nám čest, že i nače minimyšlenky tam putují a čekají...[3]: Nesmutni, hoď to do Googlu a uvidíš, kde se tvé myšlenky toulají, když se od tebe odpoutají..A nebo mi prostě věř  jako Bev, já fakt málokdy kecám...   [4]: No Janinko, modernizace dopravních prostředků s přímým zapojením cestujících to může nastat dřív, než se naděješ, např, tlačení autobusu cestujícími v bílým sajarajtu   

    OdpovědětVymazat
  14. [5]: Bože tys jezdívala po Praze? Pro mě nepředstavitelná hrůza. [6]: No to je od tebe hezký, ale myslím, že moderní pohádku můžeme vymyslet hromadně s naší skupinou u večerní procházky lesy...to půjde úplně samo hihihihi [7]: Zvedlas mě sebevědomí až do samého vesmírného nekonečna díky dík dík [8]: Ale zase přicházíš o veliké zážitky [9]: Copak zapnout, ale hlavně nezapomenout vypnout, to je potom ten správnej mazec, to by byl taky příběh, jak jsem zapomněla vypnout světla [10]: Tak bys šla jenom trochu napřed, my ostatní přijdeme později... [11]: Škoda, že to tak taky necítí můj drahý hihihihi   [12]:          

    OdpovědětVymazat
  15. [14]: Ne po vnitřní. Když jsme bydleli na Lužinách vozívala jsem holku do Řeporyj do školky a pravidelně jezdila z návštěvy u kamaráda v Kladně jelikož ten podvraťák vždycky stál u dveří výtahu a rovnou vždycky lupnul mužovi panáka takže ten si pěkně celý večer popíjel a já to pak musela brát zpátky domů....

    OdpovědětVymazat
  16.    No není to lehké takhle přesedlat.My máme auta tři,dvě firemní a jedno soukromé,ale nikdy nevím,kterým pojedu na nákup,v soukromém autě je vercajk,tudíž pojedu peugotem.Úplně Tě chápu Valin a ještě tedˇ se tady hihńám.   

    OdpovědětVymazat
  17. Napětí a vtip v jednom . Opět moc pěkné čtení a úplně si dokáži tvoji situaci představit.
    Mám felicii, říkám jí zelená čůza a před měsícem začala vařit na cestě domů z práce. Na blikačkách a s výstražným trojúhelníkem na zadním parapetu a otevřeným okýnkem jsem se v největší páteční odpolední špičce prokousávala zpět do města do opravny. Prvně jsem vzpomínala, jestli mám nechat jet motor na volnoběh, nebo radši rychle vypnout, pak kde mám výstražný trojúhelník a nakonec na nejrychlejší cestu do opravny

    OdpovědětVymazat
  18. Mně stačil přechod ze šňůrového splachování na čudlíkové...

    OdpovědětVymazat
  19. no Alenko ty jsi šikulka,ale je vidět že i ve strsující situaci jsi profík a jedu si dál       

    OdpovědětVymazat
  20. [15]: Tak žes měla takzvanou nucenou praxi   [16]: já už se tomu taky hihňám, už zase jezdím v Modráskovi [17]: No jo, to jsou přímo mrtvičný stavy, budiž nám útěchou, že to zase není až tak často..   [18]: Tak tomu rozumím, někdy je to skutečně rébus leckde za sebou zapláchnout...   [19]: Jo profík, to jsi hodně nadsadila, profík by ani nemrknul a já byla vyřízená..

    OdpovědětVymazat

😀 😃 😄 😁 😆 😅 🙂 🙃 😉 😊 😇 🥰 😍 🤩 😘 😗 😚 😙 😋😛🤭🌝