18. 3. 2014

Jak žít bez lapače snů


Jelikož naše rodina složená z dvounožců i čtyřnožců bydlí v panelákové zástavbě,
došlo i na nás s nyní všeobecným trendem zateplování domů. Což v praxi znamená vyklidit lodžii úplně dočista do čista.

Tímto děním ovšem vznikl velmi nepříjemný, až nepřekonatelný problém našemu o papá, který musel za velmi depresivních stavů odmontovat anténu na televizi s pro něj děsivou vidinou, že bez tohoto uspávacího přístroje a lapače snů se bude nucen obejít minimálně měsíc. Běs v jeho očích zobrazoval znepokojující otázku, jak dokáže usnout ve vynuceném tichu. Jak si přivodí jeho jistě úžasné sny, které se navenek projevují hlasitým chrápáním, za které by se nemusel stydět ani kanadský dřevorubec a které mu jistojistě přináší řvoucí televize, pardon, řvoucí lapač snů. Jeho niterní pochody se navenek projevovaly ještě zvýšenější nervozitou, než obvykle.

Sáhodlouhé přednášky o tom, jak blbě jsem uklidila kleště, šroubovák a kdoví co ještě...nástroje, které nutně potřebuje k odpojení snovodu, dostávaly naprosto jiný výraz a docilovaly výrazně delších časových intervalů. Rozrušení bylo opravdu značné. Když téměř se slzami v očích konečně odpojil anténu, která ho spojovala se světem i s přinášejícími sny, byl na pokraji nervového zhroucení.

U mě naopak představa nastoleného večerního ticha vyvolávala nádhernou vidinu klidného usínání, bez doprovodu zvukové kulisy řvoucí televize, kterou jsem tiše zuřící vypínala s pravidelností takřka smrtelnou v 1/3 třetí nad ránem, kdy se jaksi sám od sebe televizní přístroj stává hlučnějším. Za tento klid ovšem musím odevzdat také náležitou daň. Celkové zatmění v pokoji, kde se pyšní orchideje. Má večerní selanka bude vykoupena ponurou celodenní tmou, na kterou právě nejvíce doplatí moje exotické krásky.

Jiný náhled má kocour Číča, který s pověstnou kočičí zvědavostí okukoval náhle se objevivší lešení, po kterém by se ale opravdu hezky dalo slézt do krajů, na které doposud může toužebně hledět z pro něj nepřekonatelné výšky. Ještě netuší o mé přísné direktivě nepouštět ho na lodžii.

Jenomže závislost je závislost a já jsem tolerantní a chápavá manželka. A tak i když náš tatka zcela jistě hledá jiné způsoby, kterak si přivodit krásné sny, já vím, se sluší a patří. A tak přemýšlím o tom, že vstřícně podám inzerát: "Koupím lapač snů-spěchá." A možná zajdu ke Koníkům, tam něco takového nabízeli. No nejsem já vzorná manželka?

27 komentářů:

  1. Jsi nejvzornější ze všech Nepomohlo by taťkovi do uší nacpat sluchátka s empétrojkou? Hlučel by si potichu

    OdpovědětVymazat
  2. Aneb jak na sebe navazují témata týdne a nefungující lapač snů přináší ohlušující ticho. (zoufalec bez televize byl "hrdinou" i mého minulého miničlánečku k TT)
    PS: Naše kočka se také jmenuje Číča.

    OdpovědětVymazat
  3. Vy sa este divate na TV cez antenu? My tu, ked vobec, tak uz len cez pocitac. To by mohlo byt iterimisticke riesenie, kym Vas "zateplia". (Ohreivacia flasa moze ist do penizie.)

    OdpovědětVymazat
  4. [1]: To je sice hezký nápad, ale technicky neproveditelný, páč tatka kouká na televizi zásadně vleže, což se sluchátkama jaksi zásadně odmítá...   [2]: Jééé, vidíš, kolik toho máme společnýho, jestli je váš Číča stejná odrůda jako náš, potom máte taky hodně veselo... [3]:Tatka se dívá přes anténu, já mám svůj počítač a koukám přes něj, zrovna tak synek, jenomže to je tak, že já na televizní programy nekoukám takřka vůbec, definitivně mě to znechutily reklamy...A náš "živitel" si s jinými živiteli našeho domu odhlasovali zrušení společné antény a tohle jsou výsledky...

    OdpovědětVymazat
  5. Krásně podáno. Máš dar psát!

    OdpovědětVymazat
  6. Zásadně protestuji za práva exotických krásek....nebo vyjdu s transparenty do ulic,bohužel nemáte TV,aby jste mě videli v televizních novinách           

    OdpovědětVymazat
  7. Krásně jsi to napsala. Vůbec moc hezky píšeš. Hladím kocoura lumpíka

    OdpovědětVymazat
  8. Budu asi výjimka, ale můj AP nemá televizi a ani já jsem jí už 5 let neviděla! Filmy si pouštíme přes notebook a zprávy přečteme na netu.    Alespoň v něčem jsem výjimečná, ne?   

    OdpovědětVymazat
  9. Skvělý nápad a moc hezky napsáno.

    OdpovědětVymazat
  10. Jasně, supervzorná manželka   

    OdpovědětVymazat
  11. [5]: Když je o čem, jde to celkem samo...   [6]: Buď s tím protestem počkej a nebo ať to řeknou aspoň v rádiu...   [7]: Pohlazení jsem předala s kočičím bonbonkem a díky... [8]: Skromnost stranou, jsi vyjímečná i v jiných věcech ne? Jsi přece básnířka... [9]: No to je realita, kdepak nápad, něco takového by mě ani nenapadlo, to se musí zažít...   [10]: Ale jaksi inkognito, bohudík... ten kdyby věděl o mém blogu.. nechci ani domyslet...     

    OdpovědětVymazat
  12. Mě tedy televize uspává celkem spolehlivě, jen co k ní ulehnu. Někdy i když usednu. Nejčastěji, běží -li zrovna pořad, který chci opravdu vidět.

    OdpovědětVymazat
  13. Soucítím! Taky mám takový lapač snů a bez něj prakticky neusnu (sice si nastavím slíping třeba na hodinu a usnu už za minutu, ale musí ta bedna prostě svítit a mluvit a ukazovat obrázky. Usnout ve tmě, se zčernalou obrazovkou, přivodím si noční můry.
    Takže jedině sdílení filmů na počítači. Nebo nechť si koupí takový ten přenosnný dvd přehrávač a pouští si filmy. I když trochu drahé náhradní řešení...
    Další možnost, zaktivovat rádio. I rádio do ouška má svůj půvab.

    OdpovědětVymazat
  14. [12]: Hihihihi, u tebe bych taky brečela sice hezky, ale na blbým hrobě...   [13]: No vidíš, to je nápad, mohla bych mu vzít bráchovo, ten ho nepoužívá... no ještě to musím uvážit, ty tiché večery jsou tak příjemné...   

    OdpovědětVymazat
  15. Tak trochu mi to něco připomíná, ale bez antény.   

    OdpovědětVymazat
  16. Odhlasovali si zrušení společné antény? No, to bych mohla navrhnout taky, když se na TV skoro nedívám. Ale asi by mě překřičeli.
    Zateplování domu je děs, člověk nevyvětrá, v bytě je tma a stísněno. Ale má to aspoň pozitivní dopady na úsporu tepla

    OdpovědětVymazat
  17. Tak to ti nezávidím. Snad zateplení proběhne rychle a lapač snů bude znovu uveden do provozu. Jsi nejen skvělá autorka, ale i vzorná manželka a tak věřím, že vymyslíš náhradní program místo toho televizního.
    Co takhle přečíst drahému choti něco o Číčovi a Trumbelovi? Třeba by mu to navodilo libé sny.

    OdpovědětVymazat
  18. [15]: Hihihihi, že by stejný mustr?   [16]: No to máš pravdu, ale musíme to nějak vydržet... co se dá dělat. [17]: No to ani omylem Bev, tím by prasklo, že mám jakýsi blog, což je krajně nežádoucí... víš, co se říká, co oči nevidí, to srdce nebolí..

    OdpovědětVymazat
  19. Mně by tedy tento lapač snů vůbec nechyběl, zato syn pravidelně usíná při řvoucí televizi. A občas se mu fakt zdají divné věci, protože mumlá ze spaní a párkrát mi řekl něco hodně zvláštního (jako třeba že se byl právě proletět s holubem; ještě že to tu nečte, ten by mi dal!)
    No a nepřítomnost televizoru v domácnosti může znamenat rozvoj zcela jiných činností - třeba že si s manželem budete večer povídat, nebo si zahrajete nějakou bojovou hru. Přeji pevné nervy a ať vám udělají krásnou fasádu!

    OdpovědětVymazat
  20. Třeba zjistí, že to jde i bez lapače a najde si jiné usínací rituály.
    Třeba taky začne psát blog :)

    OdpovědětVymazat
  21. [19]: Jestli oni to ti chlapi nemají v genech...     [20]: Já jsem dobrák od kosti, ale všechno má svoje meze...     [21]: Tak to fakt nehrozí,  náš tatka PC upřímně nesnáší...

    OdpovědětVymazat
  22. Pěkné čtení
    Na mě televize působí také jako uspávač. Jen je zvláštní, že začáteční titulky mě uspí a konečné titulky vždy probudí. To asi proto, abych byla naštvaná, co jsem zase neviděla   

    OdpovědětVymazat
  23. Originální nápad, moc hezky napsané.

    OdpovědětVymazat
  24. Musím už běžet, protože za chvíli mi jede život, ale jen jsem se chtěl ještě na chvíli stavit. Ať se ti daří

    OdpovědětVymazat
  25. [23]: Tak to asi nebudeš sama, kdo má takový problém    To vím zcela jistě [24]: Díky [25]: Kam letíš? Zrovna jsem od tebe chtěla koupit jeden lapač...

    OdpovědětVymazat
  26. [25]: Koníku, tys zrušil blog, cos to proved? A proč?   

    OdpovědětVymazat

😀 😃 😄 😁 😆 😅 🙂 🙃 😉 😊 😇 🥰 😍 🤩 😘 😗 😚 😙 😋😛🤭🌝