15. 4. 2014

Nejni porád veselo

Vona je celá smutná. Už dlouho s ní nejni žádná legrace. Ten její morčecí mezulán na tom nejni dobře. Asi jí umře. A vona brečí a porád si všímá jenom jeho a na mě docela kašle. Ani se se mnou nemazlí. Vždycky říká: "Víš Číčo, Trumbelínek je na tom špatně, nesmíš ho zlobit, nech ho odpočívat." Jindy bych jí fakt neposlech, ale teď ňák cítim, že je to s nim fakt zlý. Je porád zalezlej a už začíná bejt i netečnej. Moc sem nerozuměl tomu, proč měla takovou radost, když něco laskavě ráčil sežrat, mě teda do hamáníčka nikterak uprošovat nemusí, ale potom sem pochopil, že mu asi nejde žrát.



Prej měl přerostlý zuby, tak mu je nějaká sadistická dochtorka zkrátila a von chudák vůbec nemůže do sebe soukat to jeho lupení. To bych nechtěl. Teda ne do sebe soukat lupení, ale abych nemoh žrát. Tak sem na ní mňouknul: Vopovaž se mi nechat někdy zkrátit zuby, copa to se zvířatům dělá? Máš rozum? Copa, když nic přerostlýho neměl, ale nežral třeba z jinýho důvodu, to tě nenapadlo?"
A vona mi snad poprvně v životě rozuměla. Povídá mi: "Víš Číčo, já si myslím, že on špatně žral už delší dobu a ty přerostlý stoličky byly až důsledek. Já myslím, že nám umře, že už je moc vysláblý a problém byl původně v něčem jiném."

"No konečně ti to došlo," pomyslel sem si. Bylo mi jí líto, vona ho má fakt ráda, i když je to takovej nadutec a smraďoch. Tak sem se rozhod, že jí nebudu zlobit, aby nebyla smutná a budu hezky u ní a budu hodnej kocour. Když chci, tak mi to docela de. Ne že bych mameluka zrovna musel, ale zase na druhou stranu mi až tak moc nevadí. Ale co já si počnu, estli von fakt umře? Koho budu špiclovat? A estli mi vona taky někdy přinese trávu? Někdy si taky dam rád od něj stýblo. Tak nevim, co bude dál. Bych chtěl kvůlivá ní, aby to ten trouba ustál, ale ňák cejtim, že to asi nedá.
Vona říká, že už to trvá moc dlouho a že už je moc slabej. Koupila mu sice ňáký špeciální práškový krmivo, co vobsahuje ouplně všecko, vždycky z toho namíchá takovou zelenou srajdu a cpe mu to do huby stříkačkou. Když to vidim, tak se mu nedivim, že nemá chuť do života. Todle kdyby dělala mě, asi bych se dočista zvencnul.

No a jinak teda musim říct, že mě její kluk vykartáčoval kožíšek, páč z něj prej nechutně padaly chlupy, jo to řek, a že prej z toho má kejchavku. A taky mi hned voštípal moje elegantní, už slušně dlouhý drápky. No ať si teda poslouží, páč chlupy i drápy mi zase narostou, že jo. Horší by bylo, kdyby mi vostřihal fousky, ale snad to není takovej zloduch. Myslim, že mi má docela rád i když se prej už moc těší na štěně. Já se netěšim, páč nevim, co to je. Že by to byl ňákej novej mameluk?

35 komentářů:

  1. Šmankote ale já taky pořád doufám, že to ten mameluk ustojí

    OdpovědětVymazat
  2. Držím palce Trumbelínkovi i Číčovi. Tomu prvnímu aby se z toho dostal a tomu druhému aby měl ještě chvíli koho očas trápit....

    OdpovědětVymazat
  3. Držím palce hlavně paničce,každá ztráta moc bolí a přeju příjemné velikonoce všem bez rozdílu chlupů,srsti či národnosti...

    OdpovědětVymazat
  4. Každý den nahlížím,jestli nějaká změna. Jestli se Číča zase rozepíše tak,jak je jeho zvykem. Rozepsal se ale jinak. To,že je tak uznalý a nezlobí,o něčem svědčí. Jestli Trumbelka nepřibírá na váze,(ani nevím,jestli se dá tak mírný nárust váhy zjistit),tak asi pomaličky odchází .Jen doufám,že se panička nebude dlouho trápit,ať už to dopadne tak a nebo tak.

    OdpovědětVymazat
  5. [1]:[2]:[3]:[4]: Díky.
    Trumbelínek už odešel do morčecího nebe..

    OdpovědětVymazat
  6. Milá Valin, je mi Trumbelínka i tebe strašně líto. Měl nádherný život a díky tvému krásnému vyprávění se na něj nezapomene. Číčovi posílám pohlazení a tobě srdečný pozdrav z Vysočiny. Opatruj se a pa po Velikonocích.

    OdpovědětVymazat
  7. Ach jo, je mi Trumbelínka líto. Jenže s morčátky je to skoro vždycky tak. Jednou moje morčanda měla taky přerostlý zoubky, ačkoli dostávala často i větvičky... Nejspíš jí přestalo chutnat, nejspíš už byla nemocná, a zoubky už byly jenom důsledek a rozjelo se to naplno. Taky jsem jí jako blbec krmila stříkačkou - nastrouhaná mrkev, glukózový cukr... Nakonec to stejně vzdala. U morčátek i králíčků to jde celkem rychle...A vždycky je to smutný

    OdpovědětVymazat
  8. Číčo a Valin, je mi to moc líto.

    OdpovědětVymazat
  9. Na Trumbelínka se díky tvému vyprávění nezapomene.

    OdpovědětVymazat
  10. To je mi líto, Valin. Každý odchod bolí...

    OdpovědětVymazat
  11. Je mi to moc líto. Trumbelínkovi šťastnou cestu na druhý břeh...

    OdpovědětVymazat
  12. Tak Trumbelínek už odešel. Měl se u vás Valin dobře,jen mu nebylo souzeno,aby ten svůj životek trochu víc natáhl. Posmutníte,ale za chvíli se u vás objeví další člen,rodiny a je to tak dobře. Trumbelku,už  nic nebolí a díky Číčovi jsme ho mohli poznat i my všichni. No jen řekni Valin,o kterém morčeti se dozví tolik lidí! Tím je nesmrtelný

    OdpovědětVymazat
  13. Když mě opustilo v dětství moje morče, zařekla jsem se, že už nikdy žádné. Bála jsem se loučení po krátké době.
    Souhlasím s dalšími, že díky Tobě s láskou na Trumbelínka myslí hodně lidí.

    OdpovědětVymazat
  14. [6]: Díky Bev, myslím, že to tak opravdu bylo, měl svobodu, nikdy nebyl zavřený v kleci, snad měl hezký život...[7]: Já vím, že hlodavci se velmi těžko léčí a velmi snadno umírají.[8]:[9]:[10]:[11]:[12]:[13]: Moc vám všem děkuju za krásná slova podpory a útěchy.Moc mě těší, že ač to bylo obyčejné morčátko, vlastně bylo opravdu svým způsobem slavné. Díky vám, co ke mě chodíváte číst.     

    OdpovědětVymazat
  15. Valin, je mi to líto. Já obrečím každou rybku v akváriu.Myslím, že tě čeká velmi napínavé období, až Číčovi pořídíš štěně.

    OdpovědětVymazat
  16. Jéje, tak to jsem u večeře zesmutněla, že už Trumbelínek není..., jen jak tak čtu v poslední části ... bude štěně? Nikdo v komentářích to sice nezaznamenal, ale nevím zda-li jsem pochopila správně?   

    OdpovědětVymazat
  17. Aha, teď jsem si všimla, že o štěněti píše i Mangano!
    No jo, ono se nenadarmo říká, že u jídla se nemá číst, ale když mně po příchodu z práce večeře u tvé četby tak chutná!

    OdpovědětVymazat
  18. [15]: V tomto ohledu budoucího času spoléhám na zázrak [16]: Trumbelínek už spí vedle Šeriny, měli se moc rádi a nyní nám pravděpodobně nastane další životní období, zžívání se s novým pejskem. Že to bude období zřejmě bouřlivé.. ale jak píšu Mengano, věřím na zázrak...

    OdpovědětVymazat
  19. Co dodat. Každého dne se něco končí a něco krásného začíná. Není to tak dlouho, co náš pes odešel do svého nebe. Ale teď už je líp,  protože máme tříměsíční štěně moskevského strážního psa a je to hroznej rošťák a mazlíček.  Pokud i u Tebe bude štěně, bude líp. Doufám, že se na Tvém blogu dočtu, jak se sžívá s Tvým kocourem. Přeji krásné Velikonoce. A.

    OdpovědětVymazat
  20. Nemysli si Valin, Číča je určitě taky smutný, ve dvou se to lépe táhne.Trumbelínek to má za sebou, jen kdyby ty odchody tak nebolely.Už se těším, co napíšeš o štěńátku.   
    Krásné Velikonoce Valin.   

    OdpovědětVymazat
  21. [19]: Díky, bude to zajímavý, škoda, že Trumbelka už není, psi jsou s morčaty větší kamarádi, než kočky.[20]:Je pravda, že Číča ho hledá, asi mu fakt taky chybí...

    OdpovědětVymazat
  22. To je mi moc líto, budou mi chybět Číčovy historky o Trumbelínkovi. Myslím ale, že to vynahradí povídáním novým - třeba o štěněti .

    OdpovědětVymazat
  23. Král zemřel, ať žije král...
    Trumbelínek to má za sebou a copak nám Číča popovídá o novém spolubydlícím?

    OdpovědětVymazat
  24. Je mi to moc líto. Ale myslím si, že měl Trumbelínek moc krásnej a zajímavej život a ve městě v oblacích má o čem vyprávět.

    OdpovědětVymazat
  25. [5]:Tak to je mi líto.
    Ale jak to tak vypadalo, je to pro něj vysvobození a pro tebe taky, dívat se, jak se zvířátko trápí a doufat, že se to zlepší a ono se to pořád nelepší...
    Na druhou stranu, který jiný morčátko se stane hrdinou povídek? Měl svým způsobem, díky Číčovi, vyjímečný život.

    OdpovědětVymazat
  26. [22]: Číča ještě nemá potuchy, co mu přitáhneme domů.. to bude mazec [23]:To jsem taky moc zvědavá [24]: Snad měl, měl volnost a snad i zvířecí přátele..[25]:Ano, máš pravdu, potom už to bylo vysvobození, Číča ho porád hledá.

    OdpovědětVymazat
  27. " Čičino ... čiči !!...  čičičí "Mužovo břicho je kručící...
    z volání  znějí jen ozvěny ...." Všechy  kočky jsou snědeny,
    nejen ve vsi ... i v okolí ! "Opasek, který dřív povolil,
    opětně  Bill  Pytschuss utáhnul ..." Dobrá .... zas jinam odtáhnu ! "
    ... hovoří chlápek a tvář mu ztvrdne
    ( ani morčetem nepohrdne ,
    však v okolí všechno je sežráno )hovoří : " Těším se na  ráno !"
    ... baterkou svítí .. jde z kopce...Již na prahu  další  je obce !

    OdpovědětVymazat
  28. [27]: Když jednomu kručí v břiše,
    někdy nahlas a někdy tiše,
    žere se co sežrat se dá,
    všem zvířátkům 3x běda..

    OdpovědětVymazat
  29. janicechalupinka28. dubna 2014 v 15:11

    Měli jste ho rádi a to je důležitý,mít
    někoho rád... nové štěně bude určitě
    super.. ale na Trumbelínka nikdo z nás
    nezapomene..

    OdpovědětVymazat
  30. Vali ten pejsek v tvém novém záhlaví je ten váš?

    OdpovědětVymazat
  31. [29]: Díky, já nezapomenu na žádné naše zvířátko..[30]: Ale kdepak, my ještě žádného pejska nemáme, až tak za 3 neděle

    OdpovědětVymazat
  32. To je mi líto. My jsme měli mnoho morčátek, a když umřelo to první, hrozně jsem to obrečela, to mi bylo asi osm. Od té doby, co šesté morče odešlo ve třech letech už žádné nehcceme, asi se o ně neumíme starat. Zato teď máme pejska a je to úžasný. Tak vám přeju, aby jste si to s ním taky užili.
    Mimochodem-skvěle napsané.

    OdpovědětVymazat
  33. Alo,zasaď tu kytku do hliněneného květníku,v létě udrží dlouho substrát chladný a nepřehřívá se.Chce pro ni najít v létě hodně chladné místo,velice špatně snáší horko.Moc Ti držím palce,je to alfa a omega pěstování,na této rostlině si hodně pěstitelů vylámalo zuby.Mě vydržela dva roky a pak to zabalila.Píšu ti sem,zapomněla jsem email.Simona,která přeje příjemný večer!

    OdpovědětVymazat
  34. To mě mrzí, Valin. Každý odchod bolí, ale hlavně že se dlouho netrápil. Zůstane zvěčněný jako hrdina ve tvých povídkách, takže vlastně žije dál ...

    OdpovědětVymazat
  35. [32]: Díky, věřím, že s psíkem a kocourem si užijeme ještě mnoho legrace.
    Já už morčátko taky nechci, veterináři je neumí léčit a odchody jsou smutné... [34]: Moc hezky si to napsala děkuju..

    OdpovědětVymazat

😀 😃 😄 😁 😆 😅 🙂 🙃 😉 😊 😇 🥰 😍 🤩 😘 😗 😚 😙 😋😛🤭🌝