1. 12. 2015

Ve stínu pod stromem


Moje panička povídala, že naše venčící skupina se rapidně zmenšuje. Říkala mi, že zrzavá Rézinka odešla za duhový most a už se nikdy nevrátí.


Když jsem na ní kroutila hlavičkou, že tomu nerozumím, byla smutná a tekly jí slzy. Snažila se mi to ale vysvětlit. "Žolinko, každý, pejsek, jako každý jiný tvor odchází, když přijde jeho čas někam jinam, víš? A Rézinka právě přešla tenhle duhový most, kdy cesta vede jenom tam, ale zpátky už nemůže, víš? "
"To bude ale smutná, ne?" napadlo mi, protože mě by bylo určitě smutno bez mojí paničky a kocoura Číči a vůbec bez všech, co mám ráda.
Ale panička řekla: "Ne, nebude smutná, bude si tam hrát s jinými pejsky, co už tam jsou a bude běhat na sluníčku a skotačit."
Aha, tak takhle to tedy je.
"A proč vlastně chodí přes ten most, když i tady jsou pejsci, se kterými se přece taky dá skotačit?" zakňourala jsem otázku.
"No, to je proto, že mnohdy už je pejsek nemocný a nebo starý a tělo už ho neposlouchá a už prostě skotačit nemůže. A tak se rozhodne, že půjde k jiným pejskům, do jiného, duhového světa."
"A jak tam ale trefí?" ptala jsem se sama sebe. Jenomže panička mi nečekaně odpověděla:
"Když přijde ten čas, kdy pejsek už nemá sílu, ani chuť do života, cesta se před ním sama otevře.
A on odejde. Tak to prostě je."
Sice mi bylo divné, že když to tak prostě je, že je z toho moje panička smutná.
"Ty si s tím netrap chundelatou hlavinku, tak to v životě chodí. Ty skotač a běhej se všemi psími kamarády a raduj se ze života co nejdéle."
Copak to to, to já se raduju o sto šest, a ještě víc, protože panička ze mě udělala velkou parádnici. Koupila mi totiž svítící korálky na krk. Je to tedy obojek, co svítí, ale dává mi ho jenom navečer. Abych se prý neztratila. Rézinka měla podobný a i přes to se ztratila. Jenomže ona se ztratila jenom z naší skupiny. Zajímalo by mě, jestli se dočista ztratila
i s tím svým svítivým obojkem a nebo bez něj. Asi ale bez něj, protože když za duhovým mostem pořád svítí sluníčko, vlastně ho tam nepotřebuje. Sluníčko je prima, ale taky musí být trošku stínu. Ve stínu se totiž moc hezky odpočívá. Hlavně po skotačení a dovádění.
Panička určitě věděla, na co myslím, protože mi odpověděla:
"My, Žolinko budeme na Rézinku vzpomínat, protože víme, že teď právě odpočívá ve stínu pod velkým stromem."

31 komentářů:

  1. Milá Žolinko, tak krásně ti to panička všechno vysvětlila, že jsem z toho dočista naměkko.

    OdpovědětVymazat
  2. Moc hezký kabátek!Ale to ty umíš moc dobře

    OdpovědětVymazat
  3. Moc hezky řečeno. Kdybys věděla Žoli kolik už mě odešlo psích i kočičích kamarádu za ten most..... Jenže tak to být musí. My pejsci a kočičky o tom odchodu kolikrát ani nevíme, prostě usneme a když se vzbudíme už jsme tam. Jen chvilku rozpačitě hledáme pánečky. Jenže pak k nám nějaký vrchní psí a kočičí pan Anděl přijde, přivítá nás a řekne nám že nemusíme být smutní protože tam pro nás jednou naši páníčci a paničky přijdou a zase budeme spolu. Zdraví tě Bobeš

    OdpovědětVymazat
  4. Krásně vysvětleno, moc se mi to líbilo,  i když je to smutné.

    OdpovědětVymazat
  5. panička Rézinky1. prosince 2015 v 17:00

    Milá Žolinko,
    prožívám strašně smutné, bolavé období, když ta naše roztomilá, neposedná a taky neposlušná psí holka Rézinka odešla přes duhový most.
    Pomáhá mi to, že se mnou smutní všechny paničky z naší skupiny a vzpomínáme, co všechno jsme s ní ya těch 12.5 roku, co byla s námi zažili: Jak jsem ji jako kouzelné, načechrané ( podle Lerynkovy paničky vatičkové), světlounce rezavé ( proto Rézinka)  štěně přinesla pod borovici, kde se skupina scházela ( nebyla jsem ještě jejím členem). Tehdy nás do skupiny přijali. Jak mne ( jenom mne)vystrkovala tlapkami z rybníka, když se v létě naše skupina koupala v rybníku. Kolikrát jsme na ni čekali, než se vrátila z nějakého zajímavého okruhu po lese- uhoněná, ale přešťastná. Jak malého Lerýčka kutálela z cesty až do bažiny a náramně se bavila tím, že už není bílý, ale černý. Jak, jak..
    Jak ještě v pátek večer byla s námi na procházce, svítil měsíc , bylo to kouzelné. Koho by napadlo, že jí už v noci nádor ( o kterém jsme věděli, ale doufali, že se nějakým zázrakem zastaví)ozve ničivou silou a Rézinka začne krvácet. Musel ji ten strašný krvavý průjem hrozně bolet, ale byla tak trpělivá... uvadala. Až nastal ten okamžik, kdy jsme věděli, že jí  "její" paní doktorka musí pomoci přes ten duhový most, že už se nemůže dál trápit.
    Milá Žolinko,
    Rézinka milovala všechny paničky z naší skupiny, ale Tvoji nejvíc. Pamatuješ, jak ji zahlédla a rozběhla se za ní takovou silou, až jsem se za vodítkem natáhla? A to měla prosím něco přes 15 kilo...Já mám Tvou paničku také moc ráda, strašně si jí vážím, je úžasná. Jak se starala o maminku, jak se stará o bratra, miluje vás, Číču a Tebe , stejně jako vaše předchůdce... a život se s ní nikterak nemazlí!
    Stala se mi tu první noc, kdy od nás odešla, zvláštní věc. Probudila mne vůně její srsti. A pak jsem slyšela, jak malé tlapky hledají na válendě, kde spávala, místo, kam se uloží.
    A tak budu dál chodit se skupinou, s Vámi, zbylými pejsky a jejich paničkami a jsem si jistá, že Rézinka bude někde poblíž, i když ji neuvidíme. Pravda, přes duhový most to prý nejde zpátky, ale ona si to nějak zařídí...

    OdpovědětVymazat
  6. [1]:    A taky mi dala piškot [2]: Tak to je dobře, že to je takhle. Měj se hezky Bobši..[3]: Tenhle design už mám udělaný dávno, já nějak teď tu grafiku odsunula dozadu, ale chtěla jsem něco podzimního...[4]: Vůně lípy je opravdu omamná, pod lípou se musí odpočívat přímo báječně..[5]: Díky, on i ten smutek holt patří k životu. Kdyby nebyl, člověk by asi nerozeznal šťastnou chvíli...

    OdpovědětVymazat
  7. [6]: Já vím, že jsi hodně a hodně smutná. Ale kdoví, možná tomu moje panička zase tak úplně nerozumí a Rézinka bude s námi pořád běhat i když jí neuvidíme. Kdo ví, jak to vlastně je... Až ti bude líp, určitě přijď na venčení, všichni na tebe moc myslíme.

    OdpovědětVymazat
  8. panička Rézinky1. prosince 2015 v 17:52

    No jasně, jak se dám dohromady, přijdu. Pozdravuj naši skupinu!!!!!Jsme moc bohatí ( paničky a pejskové), že ji máme...

    OdpovědětVymazat
  9. Milá Žolinko,
    představ si, že mně panička dneska vyhrožovala, že mě za ten duhový most pošle sama! A to jen proto, že jsem se jí vyčůral do čisté postýlky. No, abych se přiznal, ještě jsem se trochu vedle vykakal. Ale stejně - že bych kvůli tomu musel někam za most
    Haf, Ríša

    OdpovědětVymazat
  10. Duhový most?
    Hm..., to je hezké a lidi tam také chodějí?

    OdpovědětVymazat
  11. Žolinko,napsalas to moc krásně a díky tobě je teď Rézinka mediálně známá.To znamená,že o ní ví každý,kdo si tvůj článek přečte.Ale ne,že bychom na ní snad jinak zapomněli.Vzpomínáme na ní pořád.A Leryček i já jsme šťastní,že vás všechny máme.

    OdpovědětVymazat
  12. [9]:   [10]:Jejku, to já se taky občas doma počurám Číča taky doma čůrá, tak proč ne já?[11]: Lidi asi taky, aspoň myslím... haf[12]: No , Leryček na  Rézinku má obzvlášť silné vzpomínky.. Jak si z něj dělala balón a koulela ho a koulela...

    OdpovědětVymazat
  13. panička Rézinky2. prosince 2015 v 8:50

    Všem Vám strašně moc děkuju, Vaše slova mi moc pomáhají.
    A přeji Vám a Vašim čtyřnožcům, abyste spolu zažili hodně krásných chvil...

    OdpovědětVymazat
  14. Moc pěkně a citlivě vysvětleno a napsáno. Tak držím všem palce, ať naše stíny mají vždycky smysl.

    OdpovědětVymazat
  15. Milá Valin, ty i panička Rézinky jste to napsaly moc krásně. Dojalo mě to. Pevně věřím, že se za tím duhovým mostem zase jednou sejdeme se svými drahými, jak lidmi tak zvířátky. A stejně tak věřím, že na nás tak trošku tam odtud dohlíží a občas se vrací, i když je přímo nevidíme.

    OdpovědětVymazat
  16. Žolinko, důležité je, že Rézinku za tím duhovým mostem už nic nebolí. A třeba se vaše    venčící skupina zase brzy rozroste o dalšího kamaráda nebo kamarádku .

    OdpovědětVymazat
  17. [14]: A ty s námi při společném venčení...[15]: Smysl má snad všechno, aspoň to někdo moudtrý řekl, jen mnohdy ten smysl my, lidé, někdy nemůžeme najít a pochopit...[16]:V to já taky tak nějak doufám. Ale kdyby to náhodou tak nebylo, přece je máme ve svých srdcích tak dlouho, dokud naše srdce budou bít...[17]: To by bylo moc prima, jenže existují určité "ale".

    OdpovědětVymazat
  18. panička Rézinky3. prosince 2015 v 9:35

    Děkuji Vám všem... obrovsky jste mi pomohli!Přeji krásný adventní čas , nádherné Vánoce a všechno dobré v Novém roce!

    OdpovědětVymazat
  19. " Mám to pech na samé důchodce !!"
    ... dí  Josska Prdtt, - turistů průvodce :... " Moč ani pořádně neudrží !
    .... doleva ženy, - doprava muži !"Křičejí dědkové :  " Kam ??  honem !?"" Tatyhle, - ve stínu, pod stromem !"... až budou všichni tu vymočeni,
    zdalipak následkem podmočení
    kořenů ... strom se pak nezkácí ??" Darebáci !  vy  ffšiwáci !"
    ( ozve se zaspoda, ze  stína )
    ...jak by se zvedala krtina ??Odkryta náhle jest zemina !... objevila se dvířka...či branka ??
    Pod stromem ukryta  zemljanka !!... jedna   a druhá.... tří !... čtyři hlavy !!!
    ( otec, matka,... děd, - včetně báby ! )... pak ještě  pět dětí vyskáče !" Strop naší jizby je promáčen !"
    " Sladké ... teď slané jsou koláče !"
    ... " Všechno nám  močí tu prorezne !"Zděšení turistů bezmezné !!" Kdo ještě ze země vyleze
    ... močiti dále ??  to nelze !
    zle tváří se !
    ... koukněte  na  raply !!!"... ve strachu, aby je nelapli,
    dědkové ani se nezapli....
    divokým úprkam strhli i ženy !
    Ty rovněž dopola obnaženy...Dědkové, báby s průvodcem, - všicky
    ... prchají o překot  chaoticky !

    OdpovědětVymazat
  20. [22]:
    Tedy
    Fredy,
    žes odlehčil to téma smutné,
    zřejmě bylo asi nutné,
    smát se musím při představě,
    jak vyplavit byt dá se hravě...Díky za úsměv...     

    OdpovědětVymazat
  21. Ahoj Źolyno
    Ty mně asi moc neznáš. Ale vlastně znáš, protože sem původně kočka Zůza. To mně ten můj dvounožec po ňákym svym bláznivym snu jen přejmenoval na Ptakopyska. Ale jinak jsem furt ta poctivá stará kočka.
    Tvoje povídání je moc hezký, i když smutný.
    To my kočky jsme takový parchanti a nějak moc nedáváme na sobě znát svoje city. A hlavně si strašně rády dobíráme vás čoklíky. Ale city máme. Vůči všem dvounožcům i čtyřnožcům.
    Mně třeba loni vodešla přes ten duhovej most moje kámoška a spolubydlící Elíza, se kterou sme dycky hodně blbnuly. A já sem vod tý doby taková smutnější a pořád se lísám k tomu svýmu dvounožci. A von z toho je dodneška myslim taky smutnej, protože dycky řiká, že sme tady zbyli jen my dva.
    (Já sem ho sledovala, jak čet tenhle článek přede mnou a myslim, že měl úplně slzy ve vočích a že si při tom vzpomněl i na kočku Elízu a na všechny ty čoklíky i všelijakou další havěť, který mu už všichni taky vodešli za ten duhovej most.)
    Jinak já sem přesvědčená, že tam za tím duhovým mostem se maj všechny zvířátka moc dobře, nic jim tam nechybí, nemusej chodit na vodítku, nejsou zavřený v klecích nebo přivázaný u nějaký boudy a můžou si tam úplně svobodně dělat všecko, co se jim zachce a co je děsně baví.
    Tak já tý tvý kámošce Rézince přeju, aby tam za tim duhovym mostem měla všechno tohle úplně nejlepší.Ptakopysk Zůza, původně kočka Zůza
    (Toho "ptakopyska" jsem napsala schválně, aby mně ten můj dvounožec nezjezdil, že prej si jako nevážím toho novýho honosnýho voznačení. To kdyby náhodou čet tenhle komentář, von sem taky vobčas chodí. )

    OdpovědětVymazat
  22. [24]:Ty jsi taková chytrá kočka Zůzo, skoro jako Číča.Cíča taky slyšel, když mi panička vyprávěla o duhovém mostě, ale nějak se k tomu nevyjadřoval. Ale o tobě mi už vyprávěl, ale říkal, že jsi kočka a ne ptakopysk. Budu se ho na to muset přeptat, jak se z kočky stane ptakopysk kvůli tomu, že se páníčkovi něco zdá. To by se třeba ze mě mohla stát třeba tramvaj? A panička by na mě volala: "Tramvaj Žolinko ke mě?" Já tomu moc nerozumím, co znamená to "aby mě můj dvounožec nezjezdil" Ptakopyskové jezdí v tramvajích?   

    OdpovědětVymazat
  23. [25]: Jestli je ta tvoje panička tak bláznivá, jako ten můj dvounožec, tak se z tebe může stát ledacos. Třeba poštovní schránka nebo hovnocuc.
    To "zjezdění" znamená, že ty dvounožci na nás čtyřnožce někdy děsně machrujou. Jenže my kočky a ptakopyskové si z toho prd děláme. Necháme je vykecat a myslíme si vo tom svý.

    OdpovědětVymazat
  24. Rézince přeju hodně skotačení za Duhovým mostem. A jestli někdy narazí na velikánskýho hafana, co se jmenuje Viktor a za tím mostem už čeká sedm let, ať se ho hlavně nebojí. Je veliký, ale je to hravý dobrák. A i když nám ještě pořád moc chybí, už na něj dokážeme vzpomínat s úsměvem a bez slziček. On slzičky neměl rád

    OdpovědětVymazat
  25. [26]: Tak já to udělám taky tak, nechám jí vykecat, nakonec Číča to tak dělá pořád...   

    OdpovědětVymazat
  26. [27]: Možná už tam spolu vesele běhají a hrají si.. kdo ví?   

    OdpovědětVymazat
  27. [28]: To víš, Číča je děsně chytrej kocour. Měla by ses o něho taky něco přiučit a ne furt panáčkovat podle toho, jak ta tvoje dvounožka píská.

    OdpovědětVymazat
  28. [30]: Tak jo, to mi půjde dost dobře...    Naučím se od Číči zase nějaké nové triky.. to bude legrace...   

    OdpovědětVymazat

😀 😃 😄 😁 😆 😅 🙂 🙃 😉 😊 😇 🥰 😍 🤩 😘 😗 😚 😙 😋😛🤭🌝