28. 8. 2012

A jede se dál

Velebím automobilový průmysl. Na autě jsem v podstatě závislá,
byť tak trochu proti svojí vůli vlivem okolností
nicméně auto prostě denně potřebuju. Já závislá na autě,
na mě jsou závislí další dva lidé, prostě koloběh života,
jak by řekl Darwin. Mnoho let jsem jezdila mojí
dobrou žlutou Felicií, které moji přátelé říkali důvěrně "Kanárek"
a ti otrlejší "Sršeň". Kanárek se ke mě choval velice přátelsky
a opouštěla-li ho nějaká součástka, dal mi to při jízdě
včas najevo. Na druhou stranu, já na to nikdy nedbala,
protože jsem vždycky doufala, že ještě spolu stačíme dojet do cíle.
Bohužel, často jsem se mýlila tak se stávalo,
že jsem zůstala viset v polích daleko od civilizace,
a nebo zase naopak, zůstala jsem stát v tak husté civilizaci(myslím na křižovatce),
že se mi z toho mnohdy udělalo až nervové nevolno.
Ale co, dobrý člověk ještě žije, vždycky mi někdo pomohl.
Tak nám to hezky odsejpalo pěkných pár roků, až jednou přišlo osudové pondělí.
Pondělky nemám nijak zvlášť ráda odjaktěživa a od onoho pondělka už tuplem ne.
Ono černé pondělí, v jeden sluneční den, jsem neubrzdila a octla jsem se se
nalepená na zádi nějakého auta přede mnou, o kterém nemám ani tušení,
kde se tam tak narychlo vzalo. Nebyl to náraz nijak prudký,
soudě podle netknutého zadku auta přede mnou,
ale spíš celkem dost šikovný, protože jsem jedním vrzem rozflákala světlo, rozbila masku
a dost slušně sešrotovala haubnu. Bylo mi do pláčení.
Zavolala jsem tedy svému drahému choti, že auto je celkem na sračku
a aby byl tak laskav a sehnal mi jiné a že dále cestuji MHD.
Nečekala jsem zázraky, můj muž je velice uvážlivý, ale tentokrát překonal
i mé nejhorší očekávání. Tři měsíce jsem MHD dojížděla s těžkými nákupy za mou starou matkou
a nemohoucím bratrem, tři měsíce jsem MHD jezdila po našich nákupech...Mnohokrát jsem litovala,
že jsem si sama nějaké to auto nesehnala, i když mi rozum napovídal,
že vyšachuji-li z tohoto dění manžela,
nedolije mi pak ani vodu do stěračů. Mužský jsou ješitný, co naplat...
Až potom jednou, kdy už jsem byla roztavená doběla, mi cnostně pravil, "Zítra přivezu
to nové auto." Dál už to šlo splavně, protože jsem to měla v režii já.
Přihlásila jsem ho, dostala značky a vyjela. První cesta byla za mým
velice těžko chodícím bratrem, který byl i v jeho zájmu mým hlavním sponzorem ve věci koupě nového auta.
Jednoduchým myšlenkovým pochodem jsem přišla na to, že má právo prvního slavnostního výjezdu.
Tak jsem ho naložila a jelo se. Autíčko jsme si hezky pochvalovali, když tu já pod nohou cítím,
jak přestává táhnout. A taky to tak bylo. Za chvilku jsme stáli úplně nepojízdní naštěstí na nefrekventované silnici
a já propadla hysterii. Auto vydávalo mnoho všelijakých zvuků,pípalo, pískalo a vůbec vydávalo mnoho signálů SOS,
které jsem tehdy, nedokázala ještě definovat. Bylo to k zbláznění. Tolik knoflíků a hejblátek tam bylo, a věřte nebo ne,
já za ty dvě hodiny, co jsem si ho užívala, je nestačila vyzkoušet a teď jsem se topila v neznalosti. Strejda Google nedostupnýa já v háji zeleným.
S mojí žlutou Felicií jsme si spoustu let vystačily se dvěmi knoflíky a tady? Zoufalství. Bude trvat alespoň týden,
než pochopím, na co to všechno je.
Kdybych bývala jela sama, nechala jsem tam ten nový zázrak stát a šla domů třeba pěšky. Ale co bratr?
Sláva ale mobilům, za asi dvě hodiny přijel manžel služebním vozem a hned zahájil výslech.
"Co jsi s tím dělala? Víš o tom, že máš rozsvícená světla? Vždyť to nejde nastartovat, co se divíš, že to nejede,
když máš vybitou baterku... atd.. (s bateriemi má holt už zkušenosti).
No dalo mi hodně práce mu vysvětlit, že to nejede ne kvůli tomu, že je vybitá baterie, jelikož ta se
vybila při tom pípání, které, jak už vím dneska, signalizovalo, že mám zapnutá světla, nýbrž že porucha je jinde.
Nevěřil, ale v daný okamžik mu nezbylo nic jiného, než naložit a odvézt bráchu a potom se vrátit a odtáhnout
onen produkt automobilového průmyslu do opravárny.
Nikdy už ze mě nesmyl stigma blbé řidičky, co se diví, že nemůže nastartovat auto, když má vybitou baterku
i když bych si to zcela jistě zasloužila, neboť v opravárně přišli na to, že se porouchala vstřikovací pumpa.
Trvalo hodně dlouho, než jsem svému novému modrému autíčku a mnoha páčkami a hejblátky začala věřit,
ale dnes už snad mohu říci, že jsme se pěkně zžili a že mi už žádnou prasárnu snad neprovede.
A Sršeň? Je krásnější než dřív, protože za ty tři dlouhé měsíce, co já se potila v MHD,
ho manžel opravil a krásně nabarvil. Je ještě žluťejší než býval. Občas ho také vyvenčím, ale musím uznat,
že ta hejblátka a udělátka jsou příjemnější.
No a jede se dál....


18 komentářů:

  1. povedené, moc pěkný blog         

    OdpovědětVymazat
  2. ou, aj my máme felíciu, ale modrú ;)
    už aby som aj ja mala konečne vodičák!

    OdpovědětVymazat
  3. Můj obdiv mají ženy, které vědí, kde se otevírá kapota, kudy se nalévá voda do ostřikovačů, kde jsou náhradní pojistky a žárovky. Pokud žena tuší, na které straně má auto nádrž a jak se do ní dostat, považuji ji za zcela geniální. Já se přepravím z bodu A do bodu B, všechno ostatní hlídá Medvěd

    OdpovědětVymazat
  4. Klasika, koment odeslán před dokončením.
    Ještě jsem ti samozřejmě chtěla pochválit nový, převelice vydařený design. Holky, jak já vám všem závidím, že jste tak šikovné....škoda, že tu není smajlík ronící krokodýlí slzičky

    OdpovědětVymazat
  5. [3]: Tak to jsem hodna tvého obdivu, páč já už se tak zdokonalila, že umím sama vyměnit na zadním, podotýkám zadním světle jakoukoliv žárovku.
    Na přední moje výše ještě nesahá..ale jsem ve školení.
    Co se týče desingu, kdybys chtěla, můžu ti nějaký vyrobit, pokud nebudeš moc náročná.   

    OdpovědětVymazat
  6. Moc pěkně a poutavě napsané, což oceňuji i já jako naprostý "nemotorista". Možná dokonce o to víc .

    OdpovědětVymazat
  7. Zcela neoriginálně se připojím k řadám obdivujících... Naše auto je pro mne záhadným cizincem, co se týče jeho fungování. Nový desing je nádherný, taktéž hodný obdivu.

    OdpovědětVymazat
  8. [7]: Někdy je nutné se domluvit i s cizincem. Já jezdím většinou sama, tak že se fakt snažím něco polapit, ale buňky na to naprosto nemám.   

    OdpovědětVymazat
  9. Dle začátku vtipně a poutavě napsané. Ale co pro nás co trpíme ADHD udělat někde v textu odstaveček, aby to chudák Krutomýválek mohl dočíst do jistě skvělého konce?

    OdpovědětVymazat
  10. [10]: Promiň, netušila jsem, že máš dysfunkci, myslela jsem, že jsi naprosto, ale naprosto dokonalý..   

    OdpovědětVymazat
  11. Valin, obdivuji každého, kdo řídí auto. Za ceý život jsem po tom nezatoužila a v tomto nynějším dopravním frmolu už bych teprve nechtěla řídit. Svezu se jen sporadicky , kde je třeba, jinak jsme vlastně celý život do práce chodili pěšo , maximálně na kole. Máme to všude blízko, tak nestálo zato kupovat auto. A do Košic, kam jsme jezdívali za babičkou bylo lepší jezdit vlakem.

    OdpovědětVymazat
  12. No a nešlo by tedy udêlat alespoň jedno řádkové oddělení, řekněme třeba dvě takové pauzičky pro čtenáře za článek? Rád bych totiž četl tvůj blog pravidelně.Ovšem pochopím, pokud je dosoučasné (ne)dělení textu grafickým uměleckým záměrem, z dálky to vypadá trochu jako středověký epos   

    OdpovědětVymazat
  13. Jseš dobrá, jseš dobrá. Já bych se zhroutila při prvním signálu, že něco nefunguje tak jak má. Navíc bych jela úplně blbě, protože si dopravní značky vykládám zcela mylně a z toho má vždycky srandu kamoška, když mě náhodou občas sveze. Dodávám jí tím neuvěřitelný pocit sebevědomí, neb si za volantem nevěří - ale v porovnání se mnou je úplná hvězda.

    OdpovědětVymazat
  14. [13]: V danou chvíli prožívání tohoto děje
    to pro mě bylo skutečně řecké drama psáno vlastní krví, nicméně nebylo záměrem, aby to bylo viditelné z textu bez dělení.
    Budu tedy text dělit, nejsem detailistka
    a na nějaké té mezeře mi nesejde...     

    OdpovědětVymazat
  15. [14]: Víš Wendy, já jsem zocelená. Byly doby, kdy jsem zůstávala viset na každé křižovatce, která byla na trase z našeho předměstí do centra. Teď mi napadá, že to je nová inspirace, tohle bývalo taky dost hustý.   

    OdpovědětVymazat
  16. Alenko i mě situace donutila,"koukej si poradit a nefňukej",tak jsem si trošku poradila a zatím jedu a jedu   

    OdpovědětVymazat
  17. [17]: Jo, někdy jsme hodně nuceni se spolehnout jen a jen na sebe...tak ať nám to porád dobře jede, jsem ráda Radko, že občas zaskočíš, i když teď už prakticky moc neobrázkuju      

    OdpovědětVymazat

😀 😃 😄 😁 😆 😅 🙂 🙃 😉 😊 😇 🥰 😍 🤩 😘 😗 😚 😙 😋😛🤭🌝