11. 8. 2012

Pes kontra morče

Jednoho krásného dne si nás pořídil náš pes.
Onen slavný den jsme zcela nic netušíc vyjeli jako obvykle na chatu
v počtu 4 bytosti a zpátky do našeho domova se nás vrátilo už 5. Do našich životů vstoupilo naše zvířecí štístko. Bůh ví, kde se tam vzala,
vyhládlá, plná klíšťat, zubožená. Někdo jí pravděpodobně vyhodil a ona se dle různých,
později sehnaných informací potulovala delší dobu krajem.
Rodina domokraticky hlasovala, nechat - nenechat. Já jediná byla proti, při představě, že venčení zbyde stejně jenom na mě,
ale naštěstí pro všechny poměr hlasů 3:1
nehrál až tak důležitou roli. Psík byl už náš a v mých očích byl tak ošklivý, až srdce usedalo. Byla to fenečka,
směs čistě pouliční určitě až do 15.tého kolena. Cynicky jsem jí vybrala jmého Šeredka,
ale rodina se velice ostře vzbouřila a tak jsem ono neschválené jmého povýšila na Šerinu. Máme Šerinu dodnes a že to je můj největší
miláček nemusím snad ani zmiňovat. Její, pro mě tehdejší ošklivost mi bohatě vynahradila
oddaností, poslušností, věrností a já se jí dodneška v duchu omlouvám za to, že cestu k mému srdci
musela hledat nejméně 3 neděle, než mě naprosto zlomila tak, že mohla spát v mé posteli. Máme jí dodnes,
je z ní už úctyhodná neslyšící a špatně vidící stará psí dáma a mě je často smutno z toho, když si uvědomím,
že moc společného času už nemáme. Díky ní jsem potkala na venčících vycházkách (samozřejmě, že to venčení zbylo v drtivém poměru na mě)
své letité a spolehlivé kamarádky, postupem času jsme založili i venčící ženskou skupinu,
kdy jsme naše miláčky venčily společně,
(skupina funguje dodnes, někteří pejskové už odešli do psího nebe a byli nahrazeni novými, a někteří nahrazeni nebyli
ovšem to nic nemění na faktu, že venčit se může jít i bez vlastního pejska,
protože venčit pejska kamarádky s kamarádkami je taky prima), ale o tom možná až někdy jindy.
Během našeho společného života
můj mladší synek stačil přes můj přísný zákaz obohatit ještě rodinu morčetem,
které se zcela překvapivě také stalo mým milášškem (kdo by to řekl).Dojemně jsem pozorovala,
jak Šerina se o morče stará a hlídá před eventuálními vetřelci (rozuměj, když k nám přišel na návštěvu třeba jiný pejsek)
a jak ono morče (dnes už ho nemáme, umřelo v 6ti letech) za ní běhá všude, kam ona, když bylo vypuštěno na pravidelnou probíhačku.
Snad na závěr jen to, že když tohle morče zesnulo, (byl to sameček Klučík), jsem vydržela bez morčecího
vítání a pískání celých 14 dní, potom jsem jela do Zverimexu a koupila první morčátko, které jsem tam potkala.
Nyní tedy máme Šerinu a Trumbelínka, nerozlučnou dvojku, Šerině přítomnost morčete asi taky chyběla,
jelikož ho bez jakývkoliv cavyků začala opečovávat.
On funguje jako její malé doprovodné vozidlo,
protože kam se hne ona, tam i on, ale co se týče žrádla, jde láska stranou... ona mu sežere hnedle veškerou zeleninu, co dostane,
ale on se jejích ňamňacích tyčinek nesmí ani dotknout. Jelikož Trumbelík je morče velikosti malého králíka a sebevědomé povahy, dost rychle vymyslel,
že stačí někde počkat za bukem, až Šerina onu lahůdkovou tyčinku překousne, (bohužel pro Šerinu, že ji nedokáže polknout naštorc),
protože kousek se přece vždycky musí odlomit,že ano
a potom už jenom rychle přiskotačit zezadu s rychlostí blesku
a ten kousek prostě bafnout, ukradnout a schovat se s ním někam, kam se za ním nikdo
(hlavně tedy pes, protože já ty tyčinky nemám ráda hihihi) nedostane. Časem získal takovou praxi, že už i Šerina to vzdala
a prostě se s ním ne zcela dobrovolně rozdělí.
Je hezké pozorovat, jak on si k ní přilehne, když ona odpočívá na zemi , jak jí brumlá do ucha jeho morčecí písně (co ona bohužel nedokáže ocenit, protože už neslyší) a že se s nimi mnohokrát nasměju, je nabíledni.
Snad si spolu všichni dohromady ještě užijeme spoustu hezkých chvilek, moc bych si to přála.
Přátelství má opravdu moc podob, ale vždycky je krásné.

12 komentářů:

  1. Opravdu,pěkné počteníčko,Alíí...♥

    OdpovědětVymazat
  2. nádherně napsané - srdíčkem

    OdpovědětVymazat
  3. Zasmála jsem se i dojala. Opravdu moc krásně napsané. S nádherným závěrem. Myslím si to úplně stejně...

    OdpovědětVymazat
  4. [5]: Já bych o zvířatech mohla psát hodiny, mám na ně tolik krásných vzpomínek, i když třeba nikdy nebyli ani moje.     

    OdpovědětVymazat
  5. Jako dítě jsem měla křečka a psa. Nepočítám různou žoužel, kterou sjem tahala domů přes přísný zákaz maminky učitelky.
    Moje děti měly křečky, psy a opět různou žoužel, kterou tahaly domů s tichým souhlasem maminky neučitelky.
    Psa, kočku a rybičky mám i dnes, kdy děti jsou už z domu pryč. Neumím si představit, že doma není žádný "spřátelený" tvor I celkem pitomé rybičky jsou poměrně kamarádské

    OdpovědětVymazat
  6. Cheer-mandarinka14. srpna 2012 v 17:47

    Na všech článkách jde vidět, že to píšete od srdíčka. A tak to má být.
    Krásně se to čte.
    TAk ať vás fenka ještě hodně dlouho provází :)

    OdpovědětVymazat
  7. [7]: Já ti mám takový pocit, že bych si snad zvykla i na tu tvou potvoru Božku      ale pravda jenom z uctivé vzdálenosti, na mazlení by to asi nebylo...   

    OdpovědětVymazat
  8. [8]: Byla bych moc ráda, kdyby to tak bylo, děkuji.

    OdpovědětVymazat
  9. V průběhu let jsme se syny oplakali dvě morčata, jedno tříbarevné koťátko , teď máme kočičí duo- kocoura a kočičku a doufáme, že nám vydrží hodně dlouho. Ať je to pejsek, kočka nebo morče či něco jiného, patří po čase k životu, do rodiny a poskytuje kromě starosti hlavně radost. Krásně jsi to napsala, úplně mne to dojalo. Kocourek je také nalezenec a mám pocit, že ti nalezenci jsou nejlepší, jako by byli hlavně vděční za tu lidskou lásku.

    OdpovědětVymazat
  10. [11]: To je svatá pravda, oni jsou velice vděčni, a krom toho mě velice zvedala sebevědomí hihihihi, když poslechla na slovo, na rozdíl od neposlouchajících pejsků vychovaných rodinami od štěňátka.
    Dnes už se to také změnilo, ale je to tím, že neslyší a už se jí to asi v té její psí makovičce trošinku plete..   

    OdpovědětVymazat

😀 😃 😄 😁 😆 😅 🙂 🙃 😉 😊 😇 🥰 😍 🤩 😘 😗 😚 😙 😋😛🤭🌝