8. 9. 2012

Nebýt šílenců, nebylo by pokroku

Většina vynálezů je dílem mužů. Muži vynalézají v každém věku. V dětství, pubertě i dospělosti.
V historii nenajdeme mnoho žen vynálezkyň, snad až na Járu Cimermanovou..
Já osobně si vysvětluji tento jev po svém.
Muži vynalézali proto, že jsou od přírody línější než ženy.
A od přírody podléhali ženám. Tak, že když žena vyslovila přání, nakrájej maso miláčku,
muž byl nucený nejprve maso obstarat na lovu, poté vynaleznout nůž a krájet.

Časem revidoval vynalezení nože vynalezením ručního mlýnku na maso,
který později zdokonalil elektrickým pohonem. Když se jeho družka nebo manželka vzpěčovala,
praní jeho špinavých o zeď opřených ponožek, byl nucen vynaleznout pračku.
Buńky vynalézavosti v sobě nosí muži od útlého dětství.

Nejmenší vynálezci se cítí býti dospělými, když vynaleznou, jak nejlépe podfouknout
rodiče, aby o jejich vynalezeckém talentu neměli ani ponětí.
Jako mě například..
Můj cnostný synek neustále něco vynalézá. Celkem často jsem se divila,
k čemu potřebuje cukr, med, kypřicí prášek,
jedlou sodu a jiné mě neznámé komponenty. Když na mě nevinně optal,
kde by sehnal dusičnan sodný,
myslela jsem si naivně, že mi chce pohnojit květiny.

Když ale přitvrdil poptávkou po dusičnanu amonném, zavětřila jsem.
Hlubší prohlídkou v jeho pokoji jsem přišla na to,
že experimentuje jako výrobce petard.
Snad v naději, že na tomto poli ještě něco dovynalezne a nebo jen tak pro svou,
mě nepochopitelnou zábavu. Po mém amoku,
ve kterém jsem všechny jeho komponenty naházela do záchodu a zapláchla,
ho to naštěstí pro všechny přestalo bavit.

Ale čert nikdy nespí. Vynálezci každé věkové kategorie bdí.
A tak i já jsem ve střehu,
co když by chtěl přijít se svou troškou do mlýna ještě na jiném, nebezpečnějším poli.


12 komentářů:

  1. Pěkně napsané, naštěstí mám dceru, která experimentuje v kuchyni,a zatím se daří.   

    OdpovědětVymazat
  2. Prošla jsem si fraktály.Jsou nádherné, je to něco, co mě přivádí v úžas a obdivuji lidi co to umí.

    OdpovědětVymazat
  3. [1]:Tak to je hotový terno, třeba z ní bude novodobá Magdalena Dobromila[2]: Děkuju, ale udělat fraktál v grafickém programu zase není nějaký veliký kumšt, jde jen přijít na to, jak  správně navolit parametry.   

    OdpovědětVymazat
  4. Ali oplácím návštěvu u mě na blogu a musím konstatovat, že jsem mile překvapena!-:) Je to tu hezké a obdivuji
    kolik stránek máš...inu skutečně jsi na Blogu závislá, jak píšeš v profilu!
    Děkuji za milou básničku!

    OdpovědětVymazat
  5. [4]: Děkuju, já měla stránky na placeném hostingu, jehož služby bohužel už nefungují, tak, jak by měly. Přestěhovala jsem se tedy na blog a protože jsem měla poměrně dost vytvořených věcí, mám i dost stránek..   

    OdpovědětVymazat
  6. Mne děsí "vynalézavost" mého manžela. Rozhodně se nedá označit jako domácí kutil, ač má mnoho jiných dobrých vlastností. Tím pádem každý jeho pokus o vylepšení vypadá katastrofálně. Je to takový ten typ co všechno opravuje pomocí hřebíků, nejlépe stovek, a izolepy. Když potřeboval delší šňůru k telefonu,(pevné lince) aby si mohl telefon natáhnout až k posteli, (kvůli službám), napadlo ho použít na namotávání šňůry prkénko, (řekla bych spíš fošnu) a tu po stranách vyřízl, aby mu šla šňůra pěkně namotávat. Výsledek vážil asi tři kila, při každé manipulaci nás obdařil třískou do dlaně a vypadal tak odpudivě, že jsem ho skrývala za kredencem. Každému holt není shůry dáno!

    OdpovědětVymazat
  7. [6]: Tak to je dost dobrý, já bych na svou povahu zachovala nápad a šla bych koupit naviják na prádelní šňůru   
    Sice taky nic moc, ale aspoň by to netřískovalo..

    OdpovědětVymazat
  8. Já bych se i bála spláchnout to do záchodu, aby to náhodou nějakou reakcí nevybuchlo ještě v míse...   

    OdpovědětVymazat
  9. Ale musím seznat, že máš vskutku vynalézavého synka.
    Achjo, děti. Ty občas umí překvapit...

    OdpovědětVymazat
  10. Začínám pochybovat o svém pohlaví, když se v mnohých směrech, evidentně i ve vynálezectví, projevuju jako kluk. Pamatuju si, že mí rodiče podobně vyděšeně reagovali, když jsem se scháněla po glycerolu a boraxu Pozitivní zprávou by mohlo být, že mě to časem v podstatě přešlo a z šíleného dítěte vyrostl celkem obstojný skorodospělý

    OdpovědětVymazat
  11. [8]:[9]: Tak to si Vendy docela trefila, asi jsem měla fakt kliku, jak mi řekl po čase odborník, páč kdyby tam prý byl sodík, tak jsem letěla ze záchodu velkýnm obloukem a mísa vzápětí za mnou.   [10]: Vlíváš do mě novou naději, jen mi ještě písni, kolik let budu psychicky trpět, v kolika letech se tak přibližně nedospělý změní v obstojně skorodospělého..   

    OdpovědětVymazat
  12. [11]: Tak to už si úplně nepamatuju - ony ty pokusy vymizely asi nějak postupně. Řekla bych, že  snástupem puberty jsem rázem měa úplně jiné problémy

    OdpovědětVymazat

😀 😃 😄 😁 😆 😅 🙂 🙃 😉 😊 😇 🥰 😍 🤩 😘 😗 😚 😙 😋😛🤭🌝