27. 9. 2012

Jsem opravdu ignorant?

Podivuhodně prázdný námět tématu týdne "Je mi to jedno",
bych lakonicky vyjádřila slovy jsem ignorant.

Tímto libozvučným názvem mě mnohokrát častuje moje drahá polovička,
když se mu zdá, že nedokážu naplno prožívat jeho sáhodlouhé přednášky
celkem o prdu. Pámbů mě zatrať, ale já prostě nedokážu udržet déle
jak 20 minut soustředěný výraz a jeho přednášky pod 20 minut nejdou.
Často se tak ocitám v průšvihu už v prvních částech poučného vysvětlování,
jelikož můj soustředěný výraz rozhodně nekorensponduje s reakcí na kontrolní otázku,
kterou někdy ani nezaznamenám, a když náhodou zaznamenám, neumím odpovědět.

Ne, že by ho to odradilo pokračovat ve výkladu, jak by to odradilo mě,
(nebudu přeci házet perly sviním),ale naopak pokračuje s větším zaujetím
a pro pořádek hezky znovu, snad doufajíc, že jeho zvyšující se decibely dolehnou k mému sluchu.
A tak se potom snadno i stane, že nějak nedopatřením (jak jinak, že ano),přeslechnu informaci,
která by pro mě mohla být důležitá. Jako onehdy, když mě sáhodlouze vysvětloval,
že na mé trati do práce je nový semafor a jestli jsem si ho všimla. No nevšimla samozřejmě.
Jak bych taky mohla, když tu jednoduchou větu holou, kterou mohl s úspěchem použít,
zamotal do půlhodinového školení, hodného instruktora autoškoly. Je potom celkem jasné,
že když jsem o něm nevěděla teoreticky, nevšimla jsem si ho ani prakticky.

Mě tam celkem nevadil a já jemu asi taky ne. Potíž přišla, když jsme jeli s chotěm po oné trase
a on na mě vyvinul malý technický dotaz: "Už jsi přišla na ten semafor?" S nadějí v kladnou odpověď
jen tak ukázal rukou v místa, kde by snad něco takového mohlo být. Zaostřila jsem bleskurychle
a jakž takž jsem zahlédla opravdu něco jako semafor, ale světla z něj svítící
byla odkloněná směrem ke tramvajovému pásu, tak, že jsem stejně neviděla, jestli je červená a nebo zelená.
V duchu jsem si říkala na co mi takový semafor bude, jestli mám zastavit,
vystoupit a jít se podívat, jakou právě promítá barvu a nebo ho ignorovat jako až doposud.

Bez problému jsem zvolila variantu B. Jelikož mi to ale nedalo, optala jsem se mužských v práci,
kteří mě celkem jednoduše vysvětlili, že to je signalizace pro autobus,
který občas supluje tramvaj, probíhá-li rekonstrukce kolejí a pomocí tohoto semaforu
z tramvajového pásu vyjíždí do normální vozovky. Rekonstrukce však probíhá většinou v sobotu a v neděli,
kdežto já jezdím do práce v pondělí, úterý, středu, čtvrtek a pátek. Tak nevím, proč mi zanáší hlavu takovým
informačním balastem, ze kterého jsem ve finále zmatená jako včela.

Abych ale neměla definitivně jeho nálepku ignorant, v inkriminované části se raději podívám kolem,
jestli se na mě z tramvajového pásu neřítí autobus. A nikdo na světě nemůže říct, že je mi to jedno,
nýbrž každý mě musí pochválit, že jsem velice obezřetná řidička, která když nevidí na barvičku semaforu,
tak alespoň ví o jeho existenci.

21 komentářů:

  1. Hezké, upřímné, vtipné, a rozhodně bych to nepovažovala za ignorantství!
    Nakonec o něm přeci víš!

    OdpovědětVymazat
  2. Asi bych taky nedokázala poslouchat hodinovou přednášku o semaforu, ale tak to je normální.. když člověka něco nudí tak to většinou vypustí z hlavy takže to rozhodně neznamená, že jsi ignorant ;)
    Je to rozhodně dobře napsané!

    OdpovědětVymazat
  3. Ale vůbec nejsi ignorant, jen máš vyvinutý pud sebezáchovy. Protože kdybys takové projevy OPRAVDU soustředěně poslouchala, už by tě dávno klepla pepka
    U nás je to malinko obráceně. Já melu a Medvěd kamsi zírá a tváří se, že poslouchá. Ale stíhá kontrolní otázky

    OdpovědětVymazat
  4. [1]:Jsem už tedy trošku klidnější[2]:Jsem už tedy více klidnější[3]: Už jsem úpně klidná, nejsem ignorant, jen budu muset víc dávat pozor na kontrolní otázky, tam, jak je vidět, mám ještě nedostatky   

    OdpovědětVymazat
  5. Hlavní je, dívat se kolem sebe!
    Někdy jsme vážně zahlceni informacemi kolem a pak prostě vypínáme.
    Rozhodně nejsi ignorant! Nenech se tím vytočit.   

    OdpovědětVymazat
  6. [5]:Ve vypínání jsem přeborník, neboj...,   

    OdpovědětVymazat
  7. Někdy má jedna věta větší cenu než celá přednáška. O tom jsem připravený hovořit aspoň půl hodiny

    OdpovědětVymazat
  8. Tak jsem se taky maličko uklidnila, je to jen pud sebezáchovy, myslela jsem, že je se mnou něco v nepořádku   
    Někdy zjistím, že na mě někdo mluví, jen podle toho, že se mu hýbou rty a pak mám pocit jakobych se vynořovala nad hladinu a i když už slyším co říká, pro změnu nerozumím..   

    OdpovědětVymazat
  9. [7]: Stačí 20 minut, to je tak akorát, ale zase abys to nějak neošidil.. [8]: Řekla bych, že nerozumět a vypínat se spolu často snoubí...   

    OdpovědětVymazat
  10. Tvojí půlce docela rozumím. Ne že bych měl někdy 20ti či víceminutové proslovy o volovinách (ve vší úctě), ale jestli mě něco dokáže nakrknout, tak je to tehdy, když něco někomu říkám třeba minutu a pak zjistím, že mě dotyčná (bloudí!) osoba vůbec neposlouchá, protože myslí na jídlo (nejčastěji) nebo na jinou bůhvíjakou zcela přízemní věc! Porucha pozornosti je někdy na zabití.Uf, pardon, musel jsem si ulevit, když jsi mě už inspirovala :)

    OdpovědětVymazat
  11. [10]: Tak, že mi dáváš taktně najevo, že já jsem na zabití chronicky, když bys ty už po minutě bloudí osobu usmrtil..
    Jo, to je v pohodě, hlavně že sis ulevil..     

    OdpovědětVymazat
  12.                VTIPNÉ!!!!!!!!

    OdpovědětVymazat
  13. [10]: V jakým bodu Egopedí škály se právě nacházíš?[13]:Zeptala jsem se správně?   

    OdpovědětVymazat
  14. [14]: Já se radši mojí škálou neměřím. Jsem mimo jakékoliv kategorie! :)[13]: To ti promíjet snad nemusím :) A nestrkej všude svoje hrby. Si pak připadám jak podpantoflák!

    OdpovědětVymazat
  15. [15]: Nevodstrkuj jí z mýho blogu, já jsem ráda, že přišla, i když evidentně asi ne kvůli mýmu článku, jak by se tady dalo předpokládat..   

    OdpovědětVymazat
  16. [15]: Tak když jsem na zabití! A nedělej ze mě boeing :)[16]: Já sem náhodou chodím pravidelně, ale na Egopedovu stížnost nešlo nereagovat ;)

    OdpovědětVymazat
  17. Takovéhle články by měli psát povinně alespoň občas všichni, až mě bolí bránice .Mně naštěstí doma má drahá polovička sáhodlouhými přednáškami nekrmí, za to to zdárně dělá náš devítiletý. Už několik let pouštím každé jeho druhé slovo uchem a čím dál častěji si říkám, jestli na to jednou nedojedu. To jsem totiž takhle jednou zbystřila, když se mě ptal, jestli je na internetu návod na atomovou bombu...

    OdpovědětVymazat
  18. [18]: No tak to mi taky něco připomíná, muži jsou prostě od přírody tvořitelé nehledě na věk, tvoří a tvoří a tvoří, jenom co začnou rozum brát, ale někdy tedy tvoří i bez rozumu. No a je tam ten návod?   

    OdpovědětVymazat
  19. [19]: Manžel mě před tím důrazně varoval, páč tajné služby prý děsně zajímá, že se nějaká čudla ze zapadákova ve svém vyhledávači zajímala o atomovou bombu .Jasně, že jsem se koukla, trocha vzrůša mi za to stojí (když se nebudu delší dobu ozývat, jsem nejspíš ve vazbě ). A návody tam jsou, jeden, byť nekompletní, třeba tady: http://necyklopedie.wikia.com/wiki/Atomov%C3%A1_bomba_podom%C3%A1cku .

    OdpovědětVymazat
  20. [17]: Tak to jsem opravdu ráda, ale nikdy tady po tobě nezbyde ani malinkatej smajlíček [20]: Podívám se spíš do historie, jestli tam už moje menší odnož nešmejdila.. nedivila bych se   

    OdpovědětVymazat

😀 😃 😄 😁 😆 😅 🙂 🙃 😉 😊 😇 🥰 😍 🤩 😘 😗 😚 😙 😋😛🤭🌝