14. 4. 2013

Pospíchat se nevyplácí


Poslední dobou mám v životě nějak hodně napilno. Prý to tak bývá s přibývajícím věkem. Čím prý je člověk starší, tím rychleji ubíhá čas. Podle téhle teorie mě je přinejmenším již 150 let. Mám pocit, že lítám jako čokl a nikde nic nestíhám.

Onehdy jsem se přiřítila domů, vlítnu do koupelny, která ještě včera byla celkem uklizená a podlomí se mi kolena. Všude hory prádla na vyprání. Bloumám očima po obsahu nakupené hromady a hned bystře pochopím, že synek uklízel svůj pokoj. Jeho uklízení se však diametrálně liší od mého, jelikož on uklízí tím stylem, že všechny jeho oblečky,tedy i ty čisté, které by měl složit do skřínky, nahází do koupelny s tichou myšlenkou: "To jsem si zase hezky uklidil, dál se mámo postarej ty." Tentokrát ovšem kupa hadrů byla přece jenom větší, než obvykle. "Aha," došlo mi vzápětí: "Je tu i převlečení z postele, to asi zase Číča přispěl svojí troškou do mlýna."

Jelikož ale už i Číča si vybojoval místo v mém srdci, zbytečně nereptám, protože jsem už dávno pochopila, že to nemá žádný význam, hbitě tedy třídím prádlo na tmavé a světlé pro jednotlivé várky do pračky. Nemohla jsem se dočkat, až budu mít už pračku v chodu, aby hromádky pokorně se krčící na zemi byly už vyprané a pověšené na šňůrách. Neprve tedy synovo skladba povětšinou tmavých triček. Ty on miluje. Černá trička s nápisem. Nevím, o čem jsem v té inkriminované chvíli házení prádla do pračky přemýšlela, zřejmě o smyslu života spojeným s neútěšlivou hromadou textilií, nicméně v onen důležitý moment jsem ty trika zapomněla obrátit rubem nahoru a do pračky je namrskala obrázky nahoru.

První kardinální chyba, jenomže bohužel ne poslední. V té rychlosti se do této prací sešlosti vloudil mimo pracího prostředku, který byl oficiálně pozván, ještě i papírový kapesník. Vešel nikým nezván a nikým neočekáván. No, co dokáže papírový kapesníček vytvořit za paseku v pračce si dovede snad každý představit. Co dokáže vytvořit za paseku na tmavých bavlněných tričkách pěkně na lícové straně si dovedu představit asi jenom já. Jelikož si myslím, že tohle se nemůže stát nikomu jinému, jenom mě.

Když jsem nebohá trika vyndala z pračky, zatajil se mi dech. Mojí odnoži jsem prakticky zničila polovinu ošacení jedním vrzem. No na to je třeba taky talent a jak je vidět, ten já mám. Pouze jsem si poopravila názor, že tahle spoušť je dílem jednoho papírového kapesníčku. Vsadím se o co chcete, že to nebyl jeden malý papírový kapesníček, nýbrž celá role toaletního papíru, která se nějakou nevysvětlitelnou a podivnou záhadou dostala do pračky. Nevím sice jak, protože si troufnu tvrdit, že roli hajzpapíru bych nepřehlédla ani omylem a tak jako jediné možné vysvětlení mě napadá, že ta mrcha pračka, co požírá ponožky, je nějakým záhadným procesem probíhajícím v jejích útrobách recykluje a za čas vyvrhne do pracího bubnu coby roli záchodového papíru. No, já chápu, že není v jejích silách ten papír odnést tam, kam patří, ale mohla by na mě alespoň bliknout kontrolkou a tak mě upozornit, že právě vyvrhla dříve pozřené ponožky, nyní recyklované v toaletní papír.

22 komentářů:

  1. Ach, jak je mi to známé! Papírový kapesníček dokáže napáchat mnoho zla. Taky se mi to párkrát stalo, že jsem z oblečení obírala kousky bílého čehosi - a moje máti na to pak řekla, že ONA by veškerá tmavá trička prala v ruce, tudíž by se jí to nestalo. Ale to je nuda, ne?

    OdpovědětVymazat
  2. Promiň, to nemá být škodolibý smailík , prostě je to úplně stejný jako u nás doma. A moc pěkně popsané.

    OdpovědětVymazat
  3. Papírový kapesníček je časovaná bomba, už párkrát jsem dávala načtyřikrát vymáchat várky prádla, protože zůstal pěkně tiše skryt n nějaké mě utajené kapsičce....

    OdpovědětVymazat
  4. Valin, nepropadej panice a nemysli si, že jen ty jsi tak alternativně inteligentní. Takových je nás mnohem víc. Přestože šacuju kapsy velice bedlivě, povedlo se mi papírový kapesníček (i celý balíček) vyprat několikrát. Zajímavé je, že nikdy to nebylo s bílým prádlem.
    Bílé ďobky z černých triček obrat jdou, ale musíš se obrnit trpělivostí. Nechat uschnout a pak stírat vlhkým hadříkem. Je to časově poměrně náročná záležitost, doporučuju nechat si ji na dlouhé zimní večery

    OdpovědětVymazat
  5. Valin, upřímně tě lituji. Něco takového se mi ještě nepodařilo. Představa obírání synkových triček mě děsí. Snad bych mu raději koupila nové než se s tím babrala.
    Přesto ti přeji pohodovou neděli. P.S. To není myšleno zlomyslně.

    OdpovědětVymazat
  6. [1]: No to ano, tuším, že moje máti by zřejmě řekla něco podobného...[2]:      Hihihihi, jenom nepovídej, něco o tom, jak člověka potěší cizí neštěstí vím...    ASranduju samozřejmě...[3]: Já to snad nějak oberu, při představě, že to dávám ještě 4xmáchat, se mi udělalo nervové nevolno...[4]: Je úžasné, jak vždycky dokážeš člověka potěšit, bohužel do příštích dlouhých zimních večerů je přece jenom krapet daleko a věřím, že synek bude chtít svoje trička dřívějc....   [5]: Asi to taky tak dopadne, bude to takzvaně cesta nejmenšího odporu   

    OdpovědětVymazat
  7. Nemohl by ty kapesníčkové drobky z triček obírat synek? Třeba by ho to bavilo.

    OdpovědětVymazat
  8. Hlásím se k těm, co se to občas stane. A to si dávám pozor a pečlivě kapsy prohledávám.
    Jedou se mi dokonce podařilo vyprat flešku... Tak si myslím, že na tom nebudeš nejhůř. :)

    OdpovědětVymazat
  9. [7]: Zkusím mu to navrhnout, chceš trička? tak si je ober...   [8]:No je pravda, že flešku jsem ještě neprala, ale když budeš chtít mrkni na můj článek zde
    http://valin1.blog.cz/1208/jak-jsem-moji-mati-pripravila-slusny-trapMyslím, že tohle vyprat se hned tak někomu fakt nepovede...     

    OdpovědětVymazat
  10. Tak to jsem nesmírně ráda, že jsem zde zavítala, poněvadž naše pračka se krmí ponožkami neustále. Teď tu mrchu budu pokaždé kontrolovat. Ten hajzlpapír přede mnou neschová!
    Naše černá trička Ti za velmi důležité varování posílají velké DĚKUJI

    OdpovědětVymazat
  11. Tak to jsi na tom ale ještě docela dobře, když jsi třeba kapesníček JEN přehlédla. Já vysypu všechny kapsy, přeberu všechno prádlo a stejně ta svině malá tam v tom černém prádle JE! A to ani nemluvím o tom, jak jsem vytáhla vyprané růžové prádlo, které před pracím procesem bylo bílé, neboť do něj někdo podstčil červené triko!

    OdpovědětVymazat
  12. Robertt  Schustt  pospíchá ! ... něco ztrácí !" Pospíchati se nevyplácí ! "
    křičí  Yann  Liizal :  "Zvolněte ! ... sice  ......
    " Něco vám vypadlo z nohavice  !!"Muž uklouzl... na zem pad z výkřikem !
    ... cos  hrozného nabral  jazykem,
    již má toho plná ústa !Postava  Robertta  Schustta
    trousí ... a  ještě víc pospíchá !!... krátce se zastaví,   vydýchá ...
    terén kol  sebe  pokropě ....Pět strážníků  již je mu na stopě !!

    OdpovědětVymazat
  13. [10 Vyřiď tričkám, že díky přijímám     [11]: Ale nemysli si, já jsem schopná taky různých pračkových zvěrstev, ale te´d byl zrovna aktuální ten kapesníček...   [12]:    Epos byl zajisté inspirován recyklovaným hajzpapírem, který ovšem není zmíněný... velkolepé...     

    OdpovědětVymazat
  14. tak kousek vskutku povedený a to se ti do pračky ještě nedostal barevný krepový papír,to je paráda,radím ne - zkoušet       

    OdpovědětVymazat
  15. Už jsem se bála, že jsem jediná zbrklá, co černé oblečení vyprala s papírovým kapesníkem
    Čistit poté pračku je fakt síla. A ještě když jsem zjistila, že v nohavici tepláků zůstala bílá ponožka, co už pak bílá nebyla...

    OdpovědětVymazat
  16. [14]: Tak krepák jsem fakt ještě neprala, ale může to být taky prima     [15]: Někdy se prostě zadaří i na víc způsobů...

    OdpovědětVymazat
  17. Moc hezky napsáno! Papírový kapesník znám, škoda slov!   

    OdpovědětVymazat
  18. Papírový kapesníček se mi asi nepodařilo vyprat, bo papírové nepoužívám, ale dovedu si představit tu paseku, zvláště na tmavých tričkách.
    Ale nejsem zas taková hvězda. Mně se povedlo vyprat Škutinu, tedy Prezidentova vězně na hradě plném bláznů. To byl fakt mazec... a zčásti byl výsledek podobný jako u papírového kapesníčku.   

    OdpovědětVymazat
  19. [17]:    No to asi fakt jo...[18]: Tak tos mě teda trumfla, vyprat knížku se mi ještě nepovedlo a že taky sakra dokážu leccos...

    OdpovědětVymazat
  20. Přesvědč svoji ratolest, že chodit v tričku batikovaném papírovými kapesníčky je prostě IN. Možná dokonce i UP.

    OdpovědětVymazat
  21. [20]: Zkusím to a pak dám vědět     

    OdpovědětVymazat

😀 😃 😄 😁 😆 😅 🙂 🙃 😉 😊 😇 🥰 😍 🤩 😘 😗 😚 😙 😋😛🤭🌝