24. 8. 2013

Další život s kocourem


Znáte to, když ptáčka lapají, hezky mu zpívají. Kocour Číča ve své bolesti po propíchnutém obrovském abscesu, ze kterého mu čumělo spousta drenů a po kastraci pěl píseň opravdu žalostnou. Samozřejmě jsem na tuhle píseň slyšela nejen já, ale všichni z naší rodiny. Každý dobrý skutek ale musí být po zásluze potrestán, o tom žádná. Dnes to vím naprosto přesně. Taky se tomu říká životem nabyté zkušenosti.



Když se ten pacholek naprosto zmátořil, což obdivuhodně netrvalo tak dlouho, dal nám pochopit, jaké štěstí nás potkalo, když jsme se definitivně rozhodli nechat si ho nadobro. Zajímavé na tom všem ovšem je, že nejvíce to dokazuje mě a Trumbelínkovi. Nebo Trumbelínkovi a mě? Pořadí oblíbenosti nedokážu objektivně posoudit. Možná jeho sympatie pro mě a moje morče jsou spravedlivě vyrovnány, jelikož Trumbelínek a já obýváme stejnou komůrku. A tak Číča, který se pohybuje s nenucenou kočičí elegancí všude, často vstupuje do našeho pokojíčku, abychom mohli plně vychutnat jeho zářivou přítomnost. Tedy spíš přítomnost jeho zářivých očí, jelikož k nám vstupuje hlavně v noci. Marně se mu snažím vysvětlit, že v noci slušné rodiny spí. Zejména mezi hodinou půlnoční a hodinou brzkou ranní. Číča ale pravděpodobně pochází z Egypta a mým českým domluvám nerozumí.

A tak se stává takřka již pravidlem, že když já jsem již sladce uložená v pelíšku a Trumbela chrápe buď pod křeslem a nebo v domečku v kleci, vchází tiše Číča, neboť na něj přichází noční hraní…A tak s oblibou sobě vlastní mě nenuceně skočí na hlavu, plynule pokračuje volnou procházkou po dalších částech mého těla a když mě řádně pošlape, v lepším případě se stulí někam ke mně a při jeho předení mě zákeřně nechá ukolébat se spánkem. Sám ale nespí, sám bdí.. Špicluje Trumbelku a vymýšlí, jak ho co nejvíc poděsit. Nutno předeslat, že morče má na kocoura daleko lepší a kvalitnější radar, než já. Celkem bezpečně už pochopilo, že začne-li cvakat zlostně zuby, probudím se rychlostí blesku, abych ho chránila a Číča stejnou rychlostí z místnosti vystřelí. Někdy se ale scénář výrazně změní. Někdy Číču Trumbela nezajímá, zřejmě ví, že onen je v hlubokém bezpečí zapasován pod křeslem a tak se věnuje jiným aktivitám.Není přece nic pěknějšího, než si ve dvě hodiny v noci pohrát s oblíbenou fialovou figurkou uvázanou na gumě a visící na klice od skříně. (Tu Číča dostal od kamarádky Mileny, která též měla čest nějaký krátký čas žít v jeho stínu)

A tak jsem se často probouzela s děsem, že mám ve skříni bubáka, ale jak se říká, člověk si zvykne na leccos. Předminulou noc jsem tedy ve spánku lehce zaznamenala, že kocour se oddává oblíbené fialové popůlnoční hře, když tu zvuky skoků po hračce u skříně přerušilo šílené kočičí vytí. Vylítla jsem z postele takovou rychlostí, o které jsem věřila, že není v mé moci jí vyvinout, rozsvítila jsem, co se děje a vida.. ten trouba kočičí si zamotal packy do gumy, která se mu kolem ní omotala a on nemohl tam, ani zpátky. Pohled to byl žalostný. Tahle situace mě okamžitě asociovala s tím, jaké peklo si musí vytrpět zvířata v přírodě, chycená do pastí a želez. Hned jsem ho vysvobodila se slovy: "Vidíš moulo, to už sem hned tak nevlezeš." Ale Číča má ve mně pravděpodobně velkou důvěru, jelikož pokračoval ve hře, jako když se nechumelí. Než jsem se dostala zpátky do postele, hra ho už nezajímala a usadil se na opěrku křesla, stočil se do klubíčka a dělal, že bude spát. V důsledku jeho malého traumatu jsem se s ním nerozloučila tak, aby nás od sebe dělily pevně zavřené dveře, ale řekla jsem si, že pro dnešek už určitě bude klid, přece jenom dostal krapet za vyučenou.

V duchu jsem stále viděla, jak se zoufale snažil vyprostit z gumové pasti a těžko jsem usínala, když tu již v polospánku jsem zaregistrovala Trumbelovo zoufalé a zlostné cvakání zuby, které signalizuje, že je opět pod kocourovo drobnohledem. Otevřela jsem tedy oči, abych toho záškodníka definitivně vypoklonkovala a konečně už mohla spát. Číča zřejmě pochopil, že chrutí na mojí posteli pro něj značí jasný vyhazov a tak se snažil situaci zachránit tak, že ke mně chtěl hopsnout do postele, zřejmě s myšlenkou, že mě upřede do bezvědomí. Bohužel skočil v tom okamžiku, kdy jsem zírala do tmy a snažila se rozpoznat, kde ten syčák je. A tak se stalo, že mi Číča skočil čumákem přímo do otevřeného oka. Tentokrát jsem zavyla já. Dlužno říci, že o oku jsem měla už leccos, ale kočičí čumák nikdy.

No všechno je jednou poprvé. Jelikož ale kočičí čumák je mokrý, moje oko neutrpělo naštěstí žádnou újmu. Kocoura jsem nemilosrdně vyhodila za dveře a potom jsem slzela sice ne zoufalstvím, ale podrážděností oka asi 2 hodiny. Když jsem konečně doslzela, vstala jsem a celkem slušně opitomělá jsem šla vydělávat na daně.
Při odchodu do práce jsem stačila zaregistrovat, jak kocourek, unavený po náročné noci, blaženě spinká na sedačce v obýváku.

25 komentářů:

  1. No, užíváš si naplno
    Když to tak čtu, jsem opravdu ráda, že ptáci po západu sluníčka zklidní a probudí je až ranní štěbetání příbuzných venku. Což v letních měsících je i ve čty ři ráno

    OdpovědětVymazat
  2. Já si prožila taky období s naším kocourem,když jsem spala v jiném pokoji kvůli chrápání.Kocour přesně věděl,které to je okno,přicházel kolem půlnoci a ve čtyři ráno mě něžně vzbudil procházkou přes můj obličej.
    To znamenalo vstát,otevřít dveře a pustit ho ven.Když jsem ráno znavená přicházela ke snídani,byl už doma a čekal,až mu otevřu konzarvu.Byla sem zcela v jeho moci,dokonce jsem zaregistrovala,když toto období přestalo,že žárlí,skutečně. Máš opravdu veselo a asi je pořád doma,to jje mu potom dlouhá chvíle. Chudák Trumbelínek,nemá to tedˇ lehké,ale víš co,možná přijde taková situace,že kočkovi dá za vyučenou a bude mít klid.

    OdpovědětVymazat
  3. Obdivuji tvou trpělivost. Přestože mám kočky rád, myslím, že bych dal zvířátku brzy jasně najevo, že je žádoucí, aby dodržovalo standardní středoevropský letní čas .

    OdpovědětVymazat
  4. Já věděla proč kočkám vyčlenit chodbu a ne jim nechat volný pohyb v bytě přes noc. Tam si každý okupuje svou skříňku na které jsem ušila molitanové potahy, nebo škrabadlo či psí pelech na kterém tedy stejně nikdo nespí páč labík nocuje v obýváku a přízemáci s námi v ložnici. . Ale takový jezevčí špičatý čenich který ti při spaní ďoube do oka aby si nadzvedla peřinu je taky lahůdka...

    OdpovědětVymazat
  5. Kočičky jsou noční zvířata, co se dá dělat. přeji další pěkné příběhy!

    OdpovědětVymazat
  6. Co takhle ho zkusit utahat přes den, aby v noci trochu víc zchrul?
    Moje kočky jsou teda schopny chrápat ve dne i v noci.
    Nebo v noci možná tolik ne, ale takovou rotyku nedělají... koukám, že si s čičanem pořádně užíváš!   

    OdpovědětVymazat
  7. [1]: Při zpěvu ptáků se náhodou spí nádherně, to při zpěvu kocourů se nedá oka zamhouřit.. [2]:   [3]: Však se taky chystám na větší výchovný pohovor... [4]: Trumbelínkovi upřímně radím, aby se nebál a pěkně Číču hryznul, jako to udělá občas mě... [5]: Někdo mi upřímně radil, abych pořídila Číčovi společnost, tedy ještě jednu kočku. Myslím, že za chvíli bychom se museli vystěhovat, páč by tu rotyku nikdo z nás asi neudejchnul... [6]: No, příběhy to nejsou ani tak pěkné, ale spíš jako z horroru [7]: To je hezký nápad, ale na to bych musela rozvázat pracovní poměr...   

    OdpovědětVymazat
  8. [8]: Při zpěvu ano, ale ti naši mají naprostý hudební hluch

    OdpovědětVymazat
  9. [9]: No jo, ty máš vlastně ty papouchy, tak to jo, to by bylo fakt skoro neštěstí, kdyby zpívali ve dvě hodiny v noci...   

    OdpovědětVymazat
  10. Jakobych to psala já. Prostě kočky jsou noční tvorové, ty nepředěláš. Nezbývá, než si zvyknout. A nebo zkus kocourka drasticky postříkat trochou vody z rozprašovače - přiznávám, že v dobách, kdy náš Filípek po nocích řádil, jsem ho párkrát vymáchala pod kohoutkem. Než se olízal dosucha, stačila jsem usnout a pak to začlo nanovo. Kromě toho mi ještě pod postelí spal pes, který v noci chodil vyhrabávat dobrůtky z odpadkového koše, a tak jsem se ráno často probouzela jak na skládce. Prostě zvířátka k pomilování. A přesně jak píšeš - já ráno odcházela do práce s očima opuchlýma a kocourek na postýlce po mě loupnul očkem a spokojeně odpočíval.

    OdpovědětVymazat
  11. Nic si z toho nedělej. Mé kočky si ze mne s oblibou dělají v nočních hodinách vycházkový chodník.
    A brzo ráno, tak okolo páté hodiny je většinou přepadne hravá nálada a začnou si hrát na honěnou. Při této hře se houpají na záclonách a létají jako opice vysoko u stropu, odrážejíc se přitom od rozdrnčených okenních tabulí Přičemž mé tělo a zejména moji hlavu často používají také jako odrazový můstek.   
    To odrážení od mé hlavy však má určité výhody, protože potom zcela otupen drobnými otřesy mozku vůbec nevnímám kymácení jimi rozhoupaného nábytku a kácení či tříštění různých neupevněných předmětů.   

    OdpovědětVymazat
  12. Tak to jsem se vážně zasmála, ale vůbec ne škodolibě, protože díky neskutečnému chrápání a mlaskání našeho psa mám o "zábavu" v noci taky postaráno.

    OdpovědětVymazat
  13. Kočky jsou obecně magoři. Slušně vychovaný pokojový psík v noci spí. Slušně vychovanou kočku jsem zatím nikdy neviděla. Náš kocour nesnášel zavřené dveře od ložnice. Dokázal třeba hodinu skákat na kliku. Uprostřed noci to bylo fakt vzrušující. Když mu bylo konečně otevřeno, vyskočil na postel a začal šlapat zelí. Nejlépe na mém břiše, uspokojila ho i hlava. Na Medvěda si nikdy netroufnul. Bývaly to perné noci

    OdpovědětVymazat
  14. [11]: Vodovychovávání jsme měli v úpravě vztahů s morčetem. Celkem to nebylo nic platné. On ten kočičí mizera počká, až půjdu do práce a stejně si udělá svoje. Krom toho v noci bych ho rozprašovačem ani nestačila zacílit a věřím, že bych si tu vodu spíš nastříkala sobě do očí...   [12]: No tak to je taky dobrý, moje kamarádka Jana mi radí, abych Číčovi pořídila ještě jednoho kocourka, že prý samotnému je mu smutno a že se nudí a aby si měl s kým hrát.Vidím, že to se mnou nemyslí dobře.. teda jana, ale vlastně i ten Číča   [13]: Kvůli chrápání mého muže spíme každý jinde, od chrápání už jsem se osvobodila, ale stejně mám pocit, že od tý doby, co mám děti, jsem se už nikdy kloudně nevyspala..Teď už se tedy kloudně nevyspí ani ten Trumbelka..[14]: Tak to musím vřele souhlasit, Číča je magor všech magorů. Trnu hrůzou, až se naučí otevírat dveře. Myslím, že to nebude tak dlouho trvat. Jednou mi kdosi řekl, že když kočka na někom šlape zelí, je to pro pošlapaného vlastně vyznamenání. Tak ne, že by si netroufl na Medvěda, ale tebe vyznamenával...     

    OdpovědětVymazat
  15. [15]: Jestli je "šlapání zelí" vyznamenávání, tak já jsem vyznamenáván neustále. A v mém případě často dokonce tím nejvyšším vyznamenáním, což je šlapání zelí na holém těle.

    OdpovědětVymazat
  16. [16]: No tovíš, není "pošlapat" jako "pošlapat"...Jsi prostě Vyvolený..   

    OdpovědětVymazat
  17. Ach, život se zvířátky! To znám

    OdpovědětVymazat
  18. Valin, ještě dodatek - přidej se k nám na fórum tvůrčího psaní: http://www.forum.renenekuda.cz/
    Vznikla tam super parta lidí, rádi se všichni seznámíme s tebou, ale i s dalšími případnými zájemci a psavci a společně budeme diskutovat nad svými díly.
    Píšeš moc skvěle, uvidíš, jak tě nadšeně přivítají

    OdpovědětVymazat
  19. Myslím, že si vás pomalu a jistě ovíjí kolem tlapky.
    Já se ráda vyspím a tak by Číča letěl hned při prvním zachrastění :)

    OdpovědětVymazat
  20. [18]:[19]: Díky za pozvání, určitě se časem podívám, teď jsem nějak v jednom kole... [20]: To jsem udělala dneska v noci, nekompromisně, jsou prostě situace, kdy člověk k něčemu takovému musí dospět...   

    OdpovědětVymazat
  21. [8]:Nojo, to tedy nejde...
    Ale pořídit Číčovi kamaráda, to není vůbec špatný nápad!
    Přemýšlej o tom...

    OdpovědětVymazat
  22. Je to prostě ďábel Já už tak nějak pozapomněla na ta noční dramata, ale teď se mi to znovu všechno vybavilo. Nejhorší byla Nikky(a stále je) naučila se totiž otvírat dveře a když se jí nepodařilo dostat v noci ven, protože bylo zamčené, neváhala se vydat k nám do ložnice aby jsme jí šli otevřít. Ve dvě v noci zněly rány, jak skákala na kliku, obzvlášť zlověstně, asi v té době mi začal ten tik
    A tátův Max si taky sám otvírá, to ti je kolikrát v zimě na chodbě takovej krut, když zůstanou do rána v mraze otevřený dveře. Co ti mám povídat, je to náročný.

    OdpovědětVymazat
  23. Tak koukám, že by váš kocourek potřeboval asi nějaký důrazný "rodičovský" a řádně výchovný pohovor...

    OdpovědětVymazat
  24. [22]: No to ne, podívej, co psal Malkiel, má dvě kočičky a co mu tam vyvádí... [23]: Na dnešek ten trouba rozhrabal celou skříň, asi hledal nějaký poklad nebo co... [24]: Už se na tom snažím opět vodovýchovně pracovat   

    OdpovědětVymazat

😀 😃 😄 😁 😆 😅 🙂 🙃 😉 😊 😇 🥰 😍 🤩 😘 😗 😚 😙 😋😛🤭🌝