3. 12. 2013

Čtyři týdny adventu

Už je tady zas,
předvánoční čas.
Místo by se v klidu bylo,
aby se vše zadařilo,
lítáme jak zběsilí,
vánoce jsou za chvíli.

První týden čile smýčím
na pavouky pasti líčím.
Vyháním je ze skrýší,
ať si pěkně pospíší,
najít rychle bydlo jiné,
stejně temné a stejně stinné.


Druhý týden okna leštím
hlava už mi z toho třeští,
mytí by šlo jistě snáz,
kdyby nebyl venku mráz.
Kdybych raděj v klidu byla
a s okny se nemazlila,
rýmu by jsem nedostala
a po večerech nechrchlala.


Třetí týden peču, smažím
u trouby se denně pražím,
všechno strkám do krabic
nikdo nemůže chtít víc.
Abychom se dobře měli
a nouzí jsme netrpěli.
V březnu pak to sklofou ptáci,
nebo snad i bezdomáci.


Čtvrtý týden dárky sháním,
slzám se už neubráním,
nemám žádný nápad,
který by mě napad
a tak všichni záhy zjistí,
že ponožky to pevně jistí.


Kdo vyzdobí stromeček?
Asi nějakej blbeček.
Z toho všeho jistý je,
že kdo uteče vyhraje.


6 komentářů:

  1. Tak nic z tohohle mne nečeká. Letos určitě ne. Nepeču, nesmýčím, okna v mraze nemyju zásadně a advent si prostě užívám. Nikdo mi do baráku neleze, a stejně kvůli smečce a manželovi musím uklízet skoro každý den. A dárek pro vnučku už mám doma dlouho. Jinak se dárky u nás nějak nepěstujou....

    OdpovědětVymazat
  2. Vánoční shon taky sabotuji, vždy mě to štvalo, jak byli všichni uhonění... Ta básnička to krásně vystihuje :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Ta se povedla ❤️

    OdpovědětVymazat
  4. Nechť vánoční zvon
    ukončí ten shon.

    OdpovědětVymazat
  5. Pěkně klid a vychutnat si předvánoční atmosféru.

    OdpovědětVymazat
  6. Krásné veršíky, pravdivé pro mne hlavně v dřívějších dobách. Dnes se snažím tento čas užívat v relativním klidu. Přeji Ti krásné a pohodové Vánoce.

    OdpovědětVymazat

😀 😃 😄 😁 😆 😅 🙂 🙃 😉 😊 😇 🥰 😍 🤩 😘 😗 😚 😙 😋😛🤭🌝