19. 12. 2013

Složité vztahy



"Pane dochtor, dejte mi ňáký to zobání na nervy, nebo si na sebe namouduši sáhnu."
Psychiatr Hanuška si prohlížel svého nového pacienta, který seděl naproti němu s povislými rameny a poraženeckým výrazem.
"To není tak jednoduché pane Opatrný, zkuste mi povyprávět, co vás trápí."
"Co mě jako trápí? No vona, moje drahá manžéélka. To byste nevěřil pane dochtor, co já zkusim. Co všecko já musim, aby byl doma klid. Přetrhnout se můžu a klid stejně nejni. Už jsem z toho celej zmoženéj."
"A vy myslíte, že vám tyhle problémy se soužitím manželky vyřeší nějaké léky?" opáčil psychiatr.


"Tak blbej nejsem pane dochtor, to vim že ne, ale třeba zobnu ňákej ten tabletkovej zázrak a bude mi to fuk, ne? To by mi ouplně stačilo. Mě vám ty její voloviny tak vytáčej, že někdy vidim docela rudě. Já sem teda mírumilovnej člověk, že jo, ale co když mi rupne v bedně a já jí jednoho krásnýho dne třeba umlátim pánvičkou, nebo paličkou na maso že jo?"
"A co vám na ní tak vadí? Čím vás tak irituje?"
"Vono je to složitý pane dochtor, znáte to, stokrát nic umořilo vosla."
"Tak třeba co vás rozlobilo naposledy?" snažil se pomoci doktor Hanuška.

"Voni sou to porád jedny a ty samý věci, že jo a mě to leze porád víc a víc na mozek, třeba si představte, že do každýho pokoje se musim přezouvat do jinejch bačkor, abych prej neroznášel smeti z místnosti do místnosti. Všechny nás tak cepuje, mě i děti. Jedinej, kdo to nemusí, je ten její čokl. Tak, já než přejdu z kuchyně do obejváku, musim se dvakrát přezout, no řekněte, není to šílený? Nebo mě nutila, abych se přezouval v autě do bačkor, chápete to? To sem se teda šprajcnul, povídam jí, prosimtě a to mam jako řídit v pantoflích nebo co? Dovedete si představit, kdyby mě stopli policajti a já vylez ven v bačkorách? Eště že si aspoň tudle blbost nechala vymluvit, ale sama se do auta přezouvá..do domácích pantoflíčků…A kdybyste viděl, co vyvádí, když se věší záclony.. to mě honí po schůdkách jako nadmutou kozu nahoru dolu nahoru, furt se jí to nezdá, jednou mi fexíruje, dej skřipec víc doprava, potom zase doleva a já už mam taky nějakej ten rok, že jo a síly taky docházej a vona nedá a nedá pokoj, dokud mě ouplně neudolá. Někdy bych fakt docela potupně brečel."

"Vaše manželka je zřejmě pořádkumilovná bytost, nemyslíte?"
" No to sem se vás taky chtěl voptat, jestli ta její pořádkumilovnost nakonec nejni nějaká úchylka, přeci mi neřikejte, že všecky ženský sou takovýhle... "
No samozřejmě to může být známka jakéhosi nutkavého chování, ale to my dva teď určitě nevyřešíme," snažil se doktor udržet konverzaci v určitých mantinelech.
"A tak co mam jako dělat, abych se fakt nepomátnul?"
"Přemýšlel jste někdy třeba o rozvodu?" položil doktor Hanuška další otázku.
"Ne to ne, japak bych moh? Kam bych asi šel? Vona mě vzala k sobě, když sem se rozved. Všecko je její, já nevim, kam bych šel, to nejde.. ne ne."
"A máte jí rád?"
"No, vona nejni zlá, je jenom votravná s tim gruntovánim a s tim všim vokolo, co kolem všeho nadělá a než něco pochopí, to je teda taky nářez. Tudle nedavno při gruntování viděla ňákou šmouhu na linu. Byla z toho ouplně vyřízená, prej pojď se podívat, co to tady je, vůbec to nejde umejt, cos to tady zase dělal, a čim prej sem to zasvinil a že prej to zkoušela čistit kdečim, co měla po ruce.. No hulákala na mě jako zjednaná, já civěl jako tydýt, jak tam leze jako beruška, kolem ní ty chemický sračky, vona na kolenou a drbala, až se z ní kouřilo a to si představte pane dochtor, vona drbala kartáčem stín na podlaze, co tam házela tyč na záclonu vopřená vo zeď." Když jí to furt nešlo umejt, začala prohlížet všechny ty bačkory, co je všichni máme před každou místností, estli tam něco neni na podrážce zespod a prohlídla i čoklovi packy, estli tam nemá něco, čim by udělal tu šmouhu. Když chtěla, abych se zul a ukázal jí nohy zespod, povídám ji, si děláš srandu nebo co? Tak jí povídám:" To si fakt tak pitomá, že nepoznáš, že to není žádná špína, ale jenom stín?"

"To bych vám přál vidět, jak civěla, než jí to došlo. Vona to má v tý hlavě ňáky zpožděný, ale je to porád horší a horší.
A zase hned chytila nerva, že tam teď je zase světlejší flek, jak to rvala tim pískem a kdoví čim eště. No mlela vo tom potom celej večer a já si řikal, vidíš vole, co ty musíš všechno vydržet. A tak bych chtěl ňáký ty prášky, abych se na to všecko moh ňák povznést a ňák klidnějc žít."
Doktor nedal najevo ohromení a zachoval kamennou tvář.
"No, pane Opatrný zkusil jste se někdy zamyslet nad tím, že vaše žena je třeba psychicky nemocná? Že za svoje nutkavé chování ani nemůže?"
"To myslíte pane dochtor jako že by byla magor? Já si to myslim už dlouho, což vo to, ale teď, když mi to řek i vodborník, no to má svou váhu, že jo. Tak to jako myslíte, že jí mam nechat jančit a snažit se jí nezabít? A myslíte, že to bude stačit?"
"Předepíšu Vám nějaké uklidňující léky, ale Vaši manželku bych opravdu rád viděl. Myslíte, že by byla ochotná ke mně přijít, řekněme na malý rozhovor? "
"No to teda vopravdu nevim, vona si myslí, že všecko dělá a umí nejlíp, japak bych to měl zaonačit abych jí dostal ke cvokaři? Teda pardon, ale nakonec když je cvok, tak jí musí kurýrovat cvokař, ne?"
Doktor Hanuška měl co dělat, aby se nerozesmál.
"No tak nějak to bude, kdy tedy manželku přivedete?", začal listovat ve svém diáři.
"A vy byste jí fakt chtěl vidět?"
"Pokud vám mám pomoci, je to nutné."
"Tak já to zkusim pane dochtor nějak zaonačit, ale mam vážnou vobavu aby to nedopadlo nějak špatně."
"Jak špatně pane Opatrný?"
"No, aby až jí řeknu že je cvok, aby mě navopak vona neutloukla pánvičkou a já byl dočista mrtvej a vona byla klidně cvok dál."
Doktor Hanuška začal vidět rudě…


15 komentářů:

  1. To by musela bejt fakt šílená ženská. Zajímavej příběh.

    OdpovědětVymazat
  2. Tak snad prvně se mi chce říct "chudák chlap". Ale jen je nelitujme, vždyˇvíme svý, že?

    OdpovědětVymazat
  3. Moc hezký příběh ze života
    No jo, vrána k vráně sedá

    OdpovědětVymazat
  4. Chudák malej . A vůbec to není mimo, náš soused měl v garáži koberec a než do ní zajel autem, musela manželka a děti umýt pneumatiky , doma chodil s pověstnou bílou rukavicí. Už jsou pár let šťastně rozvedení

    OdpovědětVymazat
  5. Krásný příběh ze života. Pokus umýt z podlahy stín mě fakt pobavil, to je dost hustý.   
    Těším se na další skvělé sondy do mezilidských i jiných vztahů. Nashledanou příští rok.

    OdpovědětVymazat
  6. Hele, bůhví jak to opravdu bylo Třeba je pán extremní prase a normálně čistotná manželka v něm vyvolala tyhle představy. Chlapi jsou ulhaní

    OdpovědětVymazat
  7. [1]: Všichni jsme svým způsobem šílený, na někom je to ale vidět víc a na někom míň   [2]: Díky..[3]: Pravdu díš hihiihhi ty víš... [4]: A nebo-li svůj ke svému... [5]: Tak to má moje hrdinka ješště hodně co dohánět.. [6]: Hustý ještě neznamená nereálný. když já sonduju tak ráda...   [7]: Ty, cos ztratila tu šrajtofli, máš holt k pohlaví mužskému ještě pozitivnější vztah, než před tím      , ale máš pravdu, búhví, jak to opravdu bylo a nebo nebylo?   

    OdpovědětVymazat
  8. Jéžišmarjá, to je dílo, ta ženská! Chudák chlap. Znám jednu podobnou, je to naše klientka, co k ní chodíme uklízet neexistující smítka na koberci a leštit sprchovací kout. Když by sis u té osoby chtěla dojít na záchod, bude po tobě půl hodiny leštit desku a umyvadlovou baterii. Nedivím se, že k ní nechtějí chodit dcery s vnoučaty, ty by babičce zašpinily byteček. Všechno je tam srovnané, její chlap má u televize i vyrovnané ovladače a seřazené bonbony podle velikosti a barev. Myslím, že se tyhle osoby nudí a protože nebývají příliš bystré a nemají žádný koníček, tak se realizují v uklízení. Jak říkám, vydržet s takovou osobou je očistec. Jediná rada je vzít nohy na ramena, nebo zkusit šokovou terapii - třeba jednou vlézt do předsíně v botech.

    OdpovědětVymazat
  9. Podobný příběh jsem viděla kdesi v jednom seriálu Nakonec to dopadlo tak, že ji to ten chlap raději neřekl a snášel to dál, ale samotnému mu pak z toho hráblo a stal se z něj alkoholik...

    OdpovědětVymazat
  10. [9]: Jak kdysi říkal můj soused.. jsme lidi různé...    Zdá se, že takových, jako je má oblíbená hrdinka je víc, než si člověk dovede představit...[10]: Seriály se zřejmě často natáčejí podle skutečných osob...   

    OdpovědětVymazat
  11. Hezký příběh, doufám, že je opravdu ze života. I když žít s takovým člověkem je určitě náročné.

    OdpovědětVymazat
  12. [14]: Inspirace naštěstí, ne z mého života, mixovaná s mou fantazií...   

    OdpovědětVymazat

😀 😃 😄 😁 😆 😅 🙂 🙃 😉 😊 😇 🥰 😍 🤩 😘 😗 😚 😙 😋😛🤭🌝