10. 1. 2014

Psychologie prodeje


"Hele Máňo, koukej, je to ve slevě. To si koupíme aspoň 3 ne?"

"Neblázni, co s tim budeme dělat? Vždyť to na nic nepotřebujeme."

"Ale nepovídej, to se vždycky hodí. Jedno si necháme, jedno dáme mladejm a jedno do rezervy. Chleba to nejí, tak co."


"No já nevim Pepo, nejsou to zbytečně vyhozený peníze? A mladý mají úplně jiný vkus, třeba o to nebudou ani stát."

"Ale láry fáry, ještě po tom skočí rádi, vždyť víš, že nesmrdí korunou."

"Radši bych jim ty peníze dala, aby si koupili sami, co chtějí, nemyslíš?"

"Tak to ne Máňo, stejně by je rozfrcali za kraviny."

"No, jak myslíš Pepo, ty tomu rozumíš víc."





"Koukej Pepo, mají to ve slevě, to musíme koupit, aspoň 10 kousků."

"Neblázni Máňo, kdo by to sněd? Takovejch jogurtů. Víš dobře, že já to nejím a ty jich 10 rychle sníst nestačíš, za chvíli prochází záruka, podívej. Posledně jsme to taky nakoupili, a potom se to vyhazovalo."

"Jenomže Pepo, já se podělím s mladejma, polovinu jim dám."

"Prosímtě, vždyť to tam nikdo nejí a krom toho nedávno jsem někde četl, že to není ani zdravý, že ty kultury, co v tom jsou, jsou zvířecí. Psala to nějaká kapacita přes jogurty."

"Ale láry fáry, tomu nevěřím, to by to přece nemohli prodávat, ne?"

"No jak myslíš Máňo, ty tomu rozumíš víc."





"No to snad není možný, mrkni na to, oni mají ve slevě rum. Litr za 170 Kč, vidíš to Pepo?"

"Jo vidim to Máňo, kolik jich vezmeme?"

"Kolik bys tak myslel Pepo? Pět, nebo šest?"

"Hele Máňo, když se nám tak zadařilo, vezmeme jich sedm, ne?"

"Tak jo, osm. Jenom mi prosímtě řekni, co jsme to vlastně původně chtěli nakoupit?"

31 komentářů:

  1. tak to je dobrý, ale i pravdivý, mnoho lidí se takto řídí co je ve slevě nakoupit co nejvíc i když to ani nepotřebují, takže ve finále nic neušetří a to je ta psychologie prodeje...... moc hezky jsi to pojmula...

    OdpovědětVymazat
  2. tak to je dobrý, ale i pravdivý, mnoho lidí se takto řídí co je ve slevě nakoupit co nejvíc i když to ani nepotřebují, takže ve finále nic neušetří a to je ta psychologie prodeje...... moc hezky jsi to pojmula...

    OdpovědětVymazat
  3. Tak to bývá. Magické slovíčko SLEVA žene lidi do nákupů. Když jen potravin neřeknu, dá se to uchovat. Ale u mixérů a jiných "nezbytností"? Nejlepší je nemít volné peníze a mít dietu. Nebo lísteček s napsanými potřebnostmi. Když někdy ujedeme, je to pro nás svátek. Jen nikdy si na zlevněné věci nepůjčovat!!!   

    OdpovědětVymazat
  4. Jó, jó, nekupte to, když je to tak levný!
    Velmi pěkně popsaná velmi dobrá psychologie prodeje a zároveň smutná realita nakupujících

    OdpovědětVymazat
  5. Klasika ze života....nepochopila jsem jedno. Dva dny po Štědrým dnu a přežírání z vánoc lidi chodili s narvanejma košíkama jídlem s obchodů....Jen proto, že to bylo ve slevě?

    OdpovědětVymazat
  6. Já radši nebudu zmiňovat ty čtyři sklenice Nescafé classic, co nám překáží ve skříňce v kuchyni, i když to pije jen občas nějaká návštěva... (Ale já si Golda, kterýho piju pravidelně, ve slevě kupuju, o tom žádná. Přece jen stovka dolů je stovka dolů... Stejně tak kočičí granule ve slevě klidně nakoupíme do zásoby, protože o chlebu a vodě ty potvory nějak odmítají fungovat... ) Co nepochopím je propočítávání, kam se pojede na nákup, aneb 'kde mají ve slevě nejvíc věcí, co potřebujeme'...

    OdpovědětVymazat
  7. Tak slevy prohlížím, ale vybírám si co potřebujeme, takže lísteček a píšu, málokdy nakoupíme víc, jedině, když je ve slevě nějaký mlsek, který nebyl v letáku, třeba čokoláda, to neodoláme, na té krutě ujíždíme

    OdpovědětVymazat
  8. Když jdu do obchodu, napíšu si věci na lísteček, tedy pokud je to víc než čtyři věci, to bych si to už nezapamatovala.. ale vždycky si k tomu koupím nějakou dobrotu, nějakou čokoládku nebo u pokladny si koupím banánky v čokoládě nebo ledové kaštany :) ale nejhorší je nakupovat hladová, to pak má člověk chuť vykoupit celý obchod.. a proto nakupovat hladoví nedoporučuji :)

    OdpovědětVymazat
  9. Asi nejsem normální, ale informace o tom, že zboží je "ve slevě" pro mne až na výjimečné případy znamená, že si ho z principu nekoupím. Už představa, že tancuju přesně tak, jak nějaký obchodník píská, je mi totiž krajně nesympatická .

    OdpovědětVymazat
  10. Tyhle naoko slevy, jak tomu ještě někdo může věřit? Akční výrobky pro řetězce se dělají z méně kvalitních surovin a lidi jim to žerou i s navijákem. Dvakrát jsme neodolali a koupili superakční kafe, teď už ani za nic, ta břečka se nedala pít a letěla do koše, trochu drahá sleva to byla .

    OdpovědětVymazat
  11. [1]: A co lidi ještě nakoupí, než najdou to, pro co opravdu jdou...nakonec to znám i podle sebe. Něco konkrétního hledám a než to najdu, už mám v košíku i to, pro co jsem nešla...[3]: Půjčky jsou vůbec hodně nebezpečný...je to taková docela rychlá cesta do pekel.. [4]: Trošku jsem do toho zakomponovala i psychologii páru, jak pro každého je důležité něco jiného...   [5]: Já bych řekla že jo....že to tak bude

    OdpovědětVymazat
  12. [6]: Dneska je hodně modní i nákupní turistika, rodina si vyjede do nákupního centra na celý den, když mají malé dítě, dají ho do dětského koutku.. inu jiná doba..[7]: Každý má nějaké ty mlsavé slabůstky, čokoláda je ˇmňamky mňam... [8]: Tak tuhle zkušenost jsem udělala taky, hladová jít nakoupit to je hotová finanční pohroma... [9]: No, někdy je, jak se říká bližší košile než kabát, takže taky něco koupím ve slevě, když to potkám, ale v letácích to nesleduju vůbec, o to však víc můj drahý choť. Myslím, že letáky jsou nyní jeho nejoblíbenější literatura   [10]: No, marně se asi neříká, že: "Nejsme tolik bohatí, abychom kupovali levné věci."     

    OdpovědětVymazat
  13. To je určitě pro někoho tak. Já chodím nakupovat s lístečkem a co není napsané, a já potřebuji navíc, určitě zapomenu. Takto to určitě neřeším, ale věřím, že někteří opravdu ano.

    OdpovědětVymazat
  14. Jó, když máte doma tři kočky a psa jako krávu, to pak sleva na granule bodne.... Jó, když máte doma dvě věčně nedojezené dětičky, to ta sleva na mlíko taky přijde vhod. A co teprve myšák Matěj! Co ten toho sežere. A nakonec, takový letáček z Globusu na záchodě...neznám lepší čtení

    OdpovědětVymazat
  15. slevy jsou slevy a pak se vydám koupit sůl,která opravdu došla,nákup za 400Kč a samozřejmě sůl nee

    OdpovědětVymazat
  16. Pěkně vtipné, neboli smutné, jestli tak někteří nakupují. Ono nakonec se pak utratí více než bez slev.

    OdpovědětVymazat
  17. [15]: Dobrý!
    A k těm slevám, taky častokrát podlehnu, někdy dokonce nakupuju tak, že dvě třetiny nákupu dělají slevněné věci (i to, co zrovna nepotřebuju. Ale budiž mi k lepšímu, že i to, co zrovna nepotřebuji, stejně spotřebuji, jen o něco později).
    Když je ve slevě kafe, beru třeba tři. Když jsou ve slevě granule, koupím je vždycky (a když jsem na tom s penězi líp, vezmu hnedle dvoje), protože granule se sežerou stoprocentně.
    Koneckonců, ani sedm flašek rumu se neztratí, na vánoce do cukroví a na nový rok do grogu, to mají na deset let vystaráno.

    OdpovědětVymazat
  18. Krásně popsaná realita dnešní doby! I když já se už několirát přesvědčila o tom, že slevy vůbec nejsou slevový ...

    OdpovědětVymazat
  19. [13]: Já si to sice sepíšu taky, ale potom ten lístek stejně někde zapomenu...   [14]: No tak teda náš tata má letáky na čestném místě.. na svém stole..[15]: Tak tohle se mi taky dost často stává..   [16]: Ale není to smutné, kdyby na to neměli, nemohli by to koupit, v tom textu je ještě jeden psychologický podtext, jak to vidí žena a jak to vidí muž...   [17]: Asi každý využívá slevy na to, co má vyzkoušené. Já zase vždycky, když mám peníze sebou, nakoupím pro kocoura kapsičky ve slevě...a o orchidejích ani nemluvím, o tom sem psala nedávno...[18]: Některý opravdu ne, mě by zajímalo, jakou mají marži i z toho zboží v akci. Aby to dělali jen proto, že nalákají zákazníka, tomu nevěřím...       

    OdpovědětVymazat
  20. Hezky jsi vystihla mentalitu našeho národa. Sleva je prostě slovo magické, i když mnohdy to vůbec sleva není, že? Ale s tím už bohužel nic nenaděláme.

    OdpovědětVymazat
  21. [20]: To je prostě produkt civilizace...     

    OdpovědětVymazat
  22. Občas koupím potraviny ve slevě - ale jen to, co se spotřebuje. Slevovým akcím odolávám.
    Vzpomněla jsem si na Český sen, který pěkně odhalil mentalitu slevuchtivých. Jen ti chudáci, co si z nich takhle vystřelili, nakonec schytali pár kopanců a rozbité auto.

    OdpovědětVymazat
  23. Každý psycholog by Tě pochválil,za vynikající nástin a význam,ale zároveň kdyby to bylo tak všem jasné,proč každý druhý ujíždí na Slevomatech....je to daleko horší mor než nějaká flaška rumu doma navíc       

    OdpovědětVymazat
  24. Promiň, ale tvé:
    "Hele Máňo, koukej, je to ve slevě. To si koupíme aspoň 3 ne?"
    "Neblázni, co s tim budeme dělat? Vždyť to na nic nepotřebujeme. - znám z návštěv Bil, Hypernov a řetězců až moc dobře! Staříčci a stařenky si koupí klidně 10 mlík trvanlivých, ačkoliv mají mléko od lékařů zakázáno - ale ... je ve SLEVĚ! Moc hezky napsaný článek, lépe bych to nenapsala!   

    OdpovědětVymazat
  25. [22]: Já sem ten film neviděla, ale celkem si to dovedu představit..   [23]: Tak na Slevomaty jsem úplně imunní, já i celá naše rodina. prakticky až nedávno jsem se dozvěděla, že něco takového existuje...a nějak blíž jsem to vůbec nezkoumala...   [24]: To je mentalita značné části naší populace... co se dá dělat, prostě je to tak...   

    OdpovědětVymazat
  26. Já si pár dny koupil ve slevě kabát, ale někdy později po letech je mi líto, že jsem si nekoupil dva, když si na něj zvyknu a je už obnošený.

    OdpovědětVymazat
  27. "Emo ergo sum." Chystám o tom nějakou řeč.

    OdpovědětVymazat
  28. [26]: Změna je život, přece nebudeš chodit porád v jednom druhu kabátu     [27]: Budiž vejde do dějin     

    OdpovědětVymazat
  29. Tak pro ten rum bych měla i pochopení. Nekazí se a nikdy nevíš, kdy se budeš rychle potřebovat zmrskat do němoty

    OdpovědětVymazat
  30. Trefné!!
    Kupuju pořád to samé, jak jsem vypozorovala, někdy je to za akční cenu, někdy ne. Když jsou konzervy pro kočky levnější, beru jich samozřejmě víc. Jinak mám svou ovyklou trasu napříč Kauflandem a málokdy z ní odbočím. Na nějaké skupování do zásoby jaksi nezbývá i když je to tak "výhodné".   

    OdpovědětVymazat
  31. [29]: Ano, rumu není nikdy dost     [30]: Tak takhle přesně to mám já s Globusem, ale je fakt, že sem tam ještě něco neplánovaného přihodím.   

    OdpovědětVymazat

😀 😃 😄 😁 😆 😅 🙂 🙃 😉 😊 😇 🥰 😍 🤩 😘 😗 😚 😙 😋😛🤭🌝