29. 7. 2014

Co je dobré a co zlé...

Můj člověk zná hodně pejsků. A chodí se mnou mezi ně pravidelně na procházku. Každý pejsek, se kterým se skoro denně chodíme procházet, má taky svého člověka. Naši člověci vás vezmou ven, abychom jim dělali společnost, když jdou popíjet ten hnědý mok, který si sebou nosí v baťůžcích. Chtěla jsem ho také ochutnat, moc se mi líbilo, jak hezky pění, když ho jeden člověk začne rozlévat z velké láhve do průhledných pohárků, ale můj člověk mi to nedovolila a řekla ostatním, že ze mě roste pěkná dračice, co bude chtít chlastat pivo. Moc se tomu smály a já jsem radostí, že jsem je rozveselila, kroutila ocáskem jako o život.

Nejstarší pejsek z naší skupiny Džesík mě prozradil, že se neříká můj člověk, ale panička a nebo páníček a tak vím, že můj člověk je moje panička. Dřesík je velký a přísný pes a má na sobě hodně srandovních puntíků. Další pejsek Leroušek je "značkový, samočisticí westík, jak pyšně říká jeho panička, které zase ostatní paničky říkají "Pochodující Bufet." Asi proto, že má pořád plnou kapsu piškotů, které dává za odměnu. Moc se mi líbí, že když dostane jeden z nás pochvalu, piškot od Bufetu dostanou všichni. Moje panička se sice vždycky kácí do mdlob a povídá, že jí tohle občerstvení narušuje výchovu, to asi myslí mou, ale už rezignovala. A tak skáču ostatním pejskům po zádech, abych byla v piškotárně úplně nejprvnější.
Někdy na mě vrčí, protože je služebně předbíhám, ale já si z toho moc nedělám, protože piškot je piškot. A včera, včera byl krásný den. Paničky seděly na své lavičce se svými pohárky u rybníka a já skotačila kolem, když přišel pejsek, který se mi ale moc a moc líbil. V zápětí za ním dosupěla i jeho panička. Všechny paničky se znají a tak téhle paničce hned nabídly pohárek s pivíčkem, jak tomu říkají a já obdivně hleděla na jezevčíka, který na sobě měl oranžovou vestičku. Nejdřív sem si myslela, že je z té smečky člověků, co přijedou k popelnicím s velkým autem, aby je vyprázdnili, ale nebylo to tak. Jeho člověk, teda panička na něj volala Edíku. To je ale krásné jméno, pomyslela jsem si obdivně, ale naše paničky se přímo nahlas řehtaly a říkaly, že přiběhl největší útěkář pod sluncem a říkaly mu "Kájínku."

Sice nevím, co na tom bylo tak srandovní, Kájínek je přeci také hezké jméno, ale co, smály se a já se radovala s nimi. Kájínek si se mnou moc pěkně hrál, já mu okusovala jeho oranžovou vestičku a snažila jsem se na něj nastoupit, aby mě povozil, ale to se mu asi moc nechtělo. Bylo mi divný, proč v takovém horku je oblečený, ale jeho panička mým paničkám vysvětlila, že takhle má jistotu, že ho nikdo nezastřelí, když se jde proskotačit sám a nerušený na 3 hodinky do lesa. Mojí paničce se hrůzou ježily vlasy na hlavě, měla strach, že jí s Kájínkem uteču a ztratím se a tak pečlivě sledovala, kde běháme a povídala ostatním paničkám, že téhle pučící lásce se musí udělat rychlá přítrž. "Koukejte, jak to mezi nima jiskří," pravila moje panička rozčileně, "To by se taky mohlo stát, že se s útěkářem bude milovat napořád a za čas se s ním začne courat po lese." Panička bez svého pejska, co se s námi taky chodí pravidelně venčit a byla s mou paničkou pro mě u mé maminky se smála a řekla: "Tak jí koupíš taky oranžovou vestičku." Moje panička na to něco zavyla a ostatní se rozhihňaly. Měla jsem radost s nimi a kroutila o to víc ocáskem. Jenom moje panička se mi zdála lehce pobledlá. Možná už tuší, že Edík se mi opravdu hodně líbí. Je s ním velká legrace, jaká není s žádným jiným pejskem z naší skupiny. Panička si myslí, že by to pro mě bylo zlo, spřáhnout se s Kájínkem, ale já si myslím, že by to bylo čiročiré dobro. Protože Kájínek se nade mě nijak nepovyšuje, kdežto psíci v naší skupině mi vytyčují místo ve smečce, které je až poslední, všichni tři pejskové jsou přede mnou. I ta zrzavá Rézinka, místo, aby se mnou držela basu, když je holka jako já, na mě taky vrčela. Mě to ale nevadí, protože dobře vím, že když mám u sebe svého člověka, nemusím se vůbec bát, jelikož ona říká, že až vyrostu, všechno jim oplatím a teď když mě budou zlobit, že je pokouše za mě.

Na poměr pejsků a paniček je naše skupina trošku nerovnoměrná, obsahuje v plném složení čtyři paničky se čtyřmi pejsky a jednu paničku bez pejska. Ta bez pejska je prý moje "Kmotra", protože díky ní jsem se dostala ke své paničce. Kmotra mě ráda mucká a já ráda vysedávám u Bufetu. Bufet mi vždycky něco dobrýho podstrčí. Moje panička z toho šílí a rve si vlasy a všech se ptá, jak má potom toho psa, asi myslí mě, vychovávat.

23 komentářů:

  1. Pes převlečenej za popeláře, Pochodující Bufet a útěkář Kájínek. Tak to je hodně dobrý a hodně to pobavilo.   
    Jen by mne zajímalo, jakou přezdívku mezi ostatními má tvoje panička.   

    OdpovědětVymazat
  2. A je to tady!!!! Ať žije Žolinka, její vyprávění a její panička AliVal

    OdpovědětVymazat
  3. No jo, chybí vám holka v tom vašem houfování paniček a pejsánků nějaký statný páníček a pořádný pes! Něco jako Číča!   

    OdpovědětVymazat
  4. Skvělá skupinka a mít s sebou vždy Bufet není k zahození

    OdpovědětVymazat
  5. Skvěle napsáno, ostatně, jako vždy. Kájínek je bomba. Máš prima nápady, jen tak pokračuj dál. Hezký večer.

    OdpovědětVymazat
  6. No super, Žolinka se docela otrkává, né? Vtipné vyprávění, koukám, že Číčovi roste zdatná konkurence. A jestli začne chlastat to batůžkový pivo...   

    OdpovědětVymazat
  7. No to je úroveň,udám Vás za porušování mravní výchovy mládeže,kam to s takovou generací pivních povalečů dotáhneme?     

    OdpovědětVymazat
  8. Ještě pár měsíců a budou tady maličkatí Kájínkové. Asi místo vestičky bude panička kupovat oranžové kalhotky

    OdpovědětVymazat
  9. Ty Žoliku jeden,tak už to přišlo,chvílema mi tekly slzy smíchem.Ale nějak si musíš srovnat v té psí kebulce, že ne všechno jde publikovat.Asi nebudou piškoty. Bufet

    OdpovědětVymazat
  10. [1]: Moje panička je chudá, ona nemá ani žádnou přezdívku, ona má jenom mě a kocoura...[2]: Všechno na vás napráším, těšte se..[3]: To, ne to ne, tyhle večerní vycházky jsou čistě dámská záležitost.. to není ani pro Číču, natož pro nějakého chlapa   [4]: Chodící Bufet je hodně praktickej, to jo, hlavně, když vede piškoty a pivo a má otevřeno. To potom nemá chybu...[5]: To není nápad, to je holá skutečnost. Mě by tohle nikdy ani ve snu nenapadlo...věř mi..   

    OdpovědětVymazat
  11. [6]: Tovíš, co v mládí pochytí, v zápětí se jí šikne...nejen kocour s ní bude mít hodně starostí   [7]: My jim to pivo fakt nedáváme..     [8]: Jestli budou, nechtěla bys jednoho? S oranžovými kalhotkami. [9]: Když mi budeš podstrojovat a naddržovat, tak na tebe všechno neprásknu. Já to totiž v kebulce mam srovnaný. Když budou piškoty, nebudu žalovat  

    OdpovědětVymazat
  12. To bylo super povídání. Žolinka je parádní vypravěčka a Bufet je super a piviště bych si dala taky, je vedro a je to skvělé na žízeň a v malém množství úplný lék.

    OdpovědětVymazat
  13. To mi připomíná, že se nám nedávno ze sousedství odstěhoval Kájínek do jiného útulku. Ale nevím, jestli to byl ten samý, asi ne, nenosil oranžovou vestičku .

    OdpovědětVymazat
  14. Paráda, vždycky se u tebe skvěle pobavim, díky

    OdpovědětVymazat
  15. [12]: Tak to máš úplnou pravdu, jak říká Bufet: "Kudy teče, tudy léčí.."[13]: Když nenosil oranžovou vestičku, není to pravý Kájínek...[14]: Tak to jsem ráda...

    OdpovědětVymazat
  16. Co je dobré, ti řeknu hned, tvé krásné, laskavé a vtipné články ze života zvířectva. Skoro vám až tu venčící skupinku závidím. Se mnou a Charliem chodí maximálně Mína, naše kočka.

    OdpovědětVymazat
  17. Naše skupina funfuje už dobře přes 14 let. Všichni zakládající pejskové už jsou v psím nebi a přišli jiní... Kdybych věděla, že mi Číča nezdrhne, taky bych s ním chodila ven. Je mi ho líto, že se dostane jenom na balkon.

    OdpovědětVymazat
  18. [16]: Taky dobrý funfuje, ne? Asi spolu vymyslíme nový slovník...      

    OdpovědětVymazat
  19. Takže jestli jsem to správně pochopila, Žolinko, tak vy pejskové prostě vašim paničkám sloužíte jako zástěrka pro jejich pivní dýchánky. Hezky!

    OdpovědětVymazat
  20. Napadlo mě to samé co Robku Bufetíte na lavičce v parku lahváče a před obecní policií vás chrání mimikry v podobě venčení čoklíků.A mladé lásce v rozpuku nebraň, ať se ti ta tvoje malá dorostenka nezatvrdí a s Kájínkem nezdrhne

    OdpovědětVymazat
  21. [19]: Je to tak, ale zase se to veřejně nesmí tak říkat, víš? Protože to by se panička mohla zlobit, že jsem to práskla...     [20]: Poopravila bych to trošku. Bufetíme v lese u rybníka plasťáky, tedy jeden plasťák a před celým světem nás chrání mimikry v podobě venčení čoklíků...   Mladá láska naštěstí odezněla již sama. Kájínkovo hry se silně sexuálním podnětem se Žolině naprosto přestaly líbit a tak věnuje svou přízeň momentálně jinému štěněti. To je láska vyrovnaná a dětská. Kájínek je prostě už dospělej zvrhlík...   

    OdpovědětVymazat
  22. Pojem "samočisticí westík" je supr.

    OdpovědětVymazat

😀 😃 😄 😁 😆 😅 🙂 🙃 😉 😊 😇 🥰 😍 🤩 😘 😗 😚 😙 😋😛🤭🌝