25. 9. 2014

Učím se být babičkou

Můj starší synek se převelice svižně postaral o to, abych se stala babičkou. Ano, je to tak. Mám vnučku.
Já, coby matka dvou hošíků, jsem při prvním shledání v porodnici s ní, na ni hleděla s úctou a bála se na ní sáhnout, natož pochovat. Ale osměluji se stále víc a víc a nyní jsme již tak daleko, že máme za sebou dvě samostatné procházky. Bez matky. Pochlapila jsem se a hrdinně povídám: "Hezky si odpočněte milí rodičové a já vezmu malou na procházku." Oni se kupodivu nevzbouřili, ale naopak malou zapakovali do kočárku, já si vyslechla instrukce, jak složit kočár do výtahu a vyjely jsme.


Začátek našeho soukromého kočárkového výletu se zrovna moc nevyvedl, protože malá brečela jako o závod. Až po mém pitvoření a šušňání a drnkání se trošinku uklidnila a sem tam na mě hodila i nějaký ten bezelstný dětský úsměv. Byla jsem hrdá, jak jsem se vypořádala s prekérní situací a uznala jsem, že si obě, řádně zpocené, / já hrůzou a ona ze řvaní/, zasloužíme, napít se. Já bohužel neměla čeho, ale pro vnučku jsme měly bumbáníčko v krásné plastikové lahvičce, ze které se to malé hezky žunkalo. Až potud tedy jakž takž.
Chyba všech chyb se vloudila poté, co jsem lahvičku špatně uzavřela a položila do kočárku miminku k nohám. Nemalý obsah se vylil do kočárku a nemilosrdně polil malé nožičky, které se choulily ve zcela mokrých ponožtičkách a mokrém slamníčku. Ha, oblila jsem se potem. Přece se nevrátím z první vycházky předčasně a zcela potupena poznatkem, že jsem to nezvládla. Krom toho právě nastal onen okamžik, kdy vnučka sladce usnula.
"To by bylo, aby nebylo," pomyslela jsem si hrdinně a začala probírat svoje možnosti. Prohledala jsem celý kočárek od A až do Z a řešení bylo v kapse. Sundala jsem malé mokré ponožky a místo nich jsem jí na nožky navlékla mikinu. Rukáv jako nohavice, kdo by lpěl na detailech v krizové chvilce, že ano? Celé veledílo jsem ještě zabalila do suché plenky, kterou jsem též objevila v kočáru a celý tento nožní bal jsem podložila igelitovou folií proti dešti. Malá spala jako dudek a já si konečně sedla na lavičku a uklidňovala jsem svou zjitřelou mysl pohledem na místní zeleň. Domů jsme se vrátily slavnostně, já navíc s dobrým pocitem, jak jsem malou hezky obstarala. Když snaška viděla, jak je malá "vylepšená", smála se a tak vím, že jsem jako babička na první vycházce s vnučkou nezklamala.

Jsem tedy babička v záběhu a musím sama sebe pochválit, že jsem čím dál odvážnější

38 komentářů:

  1. Srdečně gratuluji k vnučce a nové funkci.   
    Ať vám malá roste a přináší samou radost.
    V první zkoušce jsi obstála na výbornou.

    OdpovědětVymazat
  2. Gratulujem. Aj k úspešnej genrerálke. To Ti môžem udeľovať pár horúcich rád, ak by si potrebovala. Som profesionálny "dědeček z povolání", full-time job.
    PS Včera som sa pobil o futbalovú loptu s najmladšim vnukom päťročným, zotavujem sa.

    OdpovědětVymazat
  3. Moc a z celého srdce gratuluji k vnučce a první vycházku jsi zvládla na výbornou, my si vždycky poradíme i v nemožných a neřešitelných situacích♥

    OdpovědětVymazat
  4. Blahopřeji Ti ke zdravé vnučce! Nastalou situaci jsi vyřešila na jedničku! Ale jistě se o ní mezi příbuzenstvem ještě několikrát doslechneš!

    OdpovědětVymazat
  5. Babičky ochotné ujmout se mimin jsou vítané. Zatím Ti to jde skvěle, valin. Tak hezky často procházkuj a piš nám o tom, jak maličká prospívá a jak roste a jak Vám to spolu jde. Jsem ráda, že máš k maličké takový hezký vztah. Znám jednu bab(ičk)u, která na svoji vnučku pěkně kaká... Ale její škoda.

    OdpovědětVymazat
  6. Mimochodem, jsem nadšená záhlavím. A co vlastně říká Číča na mimino? Ačkoli, ještě je asi brzy na seznamku, já vím. I po hygienické stránce je lépe počkat. Ne, že by byl Číča prase, spíš dětičky tak nějak neví, co by do chlebárny strčily

    OdpovědětVymazat
  7. Pochvala novému kabátku, a gratulace k vnučce. No taky by mne vcelku zajímalo kolik je synkovi že to bylo tak včasně

    OdpovědětVymazat
  8. [1]: Díky, byla to těžká zkouška hihi   [2]: Neboj, už je plnoletý nějaký ten pátek   [3]: Jo, tys děda na plný úvazek? Tak to si užiješ spoustu legrace.. moc se s vnuky neper...     [4]: Díky, hlavně, abych to ustála i v budoucnu, časem se budou zvyšovat nároky   [5]: Díky, myslíš, že jo? Aspoň budu slavná...   [6]: Už teď ti můžu říct, že roste jako z vody. Já, matka dvou "hošíků" si holčičku opravdu hodlám užívat plnými doušky.   [7]: No Číča jí ještě neviděl, ale myslím, že jemu to bude naprosto fuk. Žolina už jí stačila okouknout i hodně zblízka a nějak se podivovala, co to je za miničlovíčka...   [8]: Číčovi to sluší, viď? A miminko zase nebylo tak časně, jak by se mohlo snad zdát. Je z lásky po dvouleté známosti. jenom já si teď připadám nějak starší hihihihihi

    OdpovědětVymazat
  9. [9]: Nejsi starší, jen o zkušenost bohatší

    OdpovědětVymazat
  10. Moc gratuluji, skoro mi to připomíná moje mateřské krůčky .

    OdpovědětVymazat
  11. Moje máma se stala babičkou ve 42 letech, táta byl ve 45 dědou. Když jeli prvně s vnoučetem ven, potkávali je známý a mysleli si, že si moje máma pořídila ještě další dítě na stará kolena!
    Valin to bude asi váš případ, gratuluji a přeji mnoho radostí, protože u vnoučat už jsou to prý jenom radosti! Tak to tu aspoň popisují prababičky a babičky, které už žijí jenom tím!

    OdpovědětVymazat
  12. Jsi prostě babička na jedničku   

    OdpovědětVymazat
  13. Já bych řekl, že jsi roli babičky zvládla úplně suprově. Rozhodně mnohem lépe, než moje bývalá tchýně a babička staršího synka. Když byla na první procházce s kočárkem, tak se jí taky vylila láhev. Jen to nebyla láhev s mlíkem, ale s rumem. A nevylila se do kočárku, nýbrž do jejích útrob. V důsledku čehož byla úplně nalitá. Synek tuto její eskapádu naštěstí přežil bez úhony. Ale v každém případě to byla její poslední procházka.

    OdpovědětVymazat
  14. Gratuluju k nové roli, jsem přesvědčený, že se v ní osvědčíš na jedničku. Stejně je právě tohle vždycky ta nejúžasnější věc na světě. Maličkej zázrak!

    OdpovědětVymazat
  15. [15]:
    Malkiel prostě nezklame...

    OdpovědětVymazat
  16. [16]: Tchýně taky nezklamala. Vzhledem k její silné náklonnosti k alkoholu jsem zhruba takový scénář očekával. Jenže jsem potřeboval argument, proč jí dítě již nikdy nepůjčit, tak jsem to musel risknout a povolit tu procházku, protože proti mě byla přesilovka.

    OdpovědětVymazat
  17. [10]: To zní hezky, jsem tedy zkušená žena   [11]: No moje taky, akorát máme změnu pohlaví...[12]: Moc mě těší, že mě vidíš tak mladičkou      Já mám spoustu zájmů, vnučku tam prostě někam vecpu...[13]: Budu se muset prostě snažit   [14]: Díky. No je to opravdu zázrak. Nejdřív nic a potom miminko... [15]: No, taky jsem na sebe byla náležitě pyšná. Je fakt, že některé babičky se asi moc nepovedou, např. ta tvá tchýně. Moje tchýně nebyla alkoholička, ale byla krajně nespolehlivá a tak jsem jí děti taky radši nedávala. Ona porád někde trajdala a všechno zapomínala, měla jsem hrůzu, že by kluky někde zapomněla ve vlaku.[16]:[17]:Hlavně, že tenhle silný argument zabral. Musel to být docela nervák...

    OdpovědětVymazat
  18. Gratuluji k tvé vnučce Musí být krásné být mámou a později babičkou, mně už biologické hodiny tikají jak o život a pořád nic :-/

    OdpovědětVymazat
  19. Premiéra se zdařila a navíc sis poradila vskutku velkolepě! a prakticky. Nehody se stávají, tuhle jsi zvládla bez ztráty kytičky...
    Gratuluji k babičkovství a užívání si malé... Snad i Číča ji přijme do rodiny.
    P.S. nádherný nový kabátek!

    OdpovědětVymazat
  20. Srdečně gratuluji k nové krásné roli a Tvůj skvělý článek dávám do výběru na téma týdne.

    OdpovědětVymazat
  21. Gratuluji, Valin! Mě tato role teprve čeká, takže se ráda inspiruji. Tys první venčení vnučky zvládla na výbornou - důležité je, že dítě přežilo bez úhony, to ostatní už se vsákne.

    OdpovědětVymazat
  22. Moc ti toto babičkování Valin přeji. Já jsem už taky babka a to už pět roků. Moje snacha ,nesnacha (ještě se nevzali a asi to tak zůstane),mně tehdy,před pěti lety, půjčila mého prvního vnoučka,se kterým jsem se po vesnici vydala na chválící procházku. Vrátili jsme se z ní zodpovědně,ne jako u Malkiela . Myslím,že třičtvrtě hodiny,kdy jsem se takto chválila,není zase tak mnoho. Snacha mínila jinak a pro jistotu mi ho nepůjčila už nikdy. To samé bylo i u druhého vnoučka. To se raději odstěhovali sto kilometrů daleko. I když k nám občas přijedou a ten starší vnuk si nás už i celkem oblíbil,i když se tomu divím,protože se vidíme opravdu málo, kontakt je minimální. Upozorňuju,nejsem ta,která tchýně,která se plete do mladé domácnosti. Zažila jsem to na vlastní kůži a proto bych nikdy mladým neradila. No ale co. Mám ještě dva syny a ten nejmladší požádal už svoji přítelkyni o ruku a oba dva mě upozorňují,že až budu babičkou,jestli bych jim občas nepohlídala . Má to ale také jeden háček,nebo hák. Bydlí od nás taky hodně daleko. Já si však nějak poradím. Jsem přece akční

    OdpovědětVymazat
  23. [19]: Díky. Biologické hodiny jsou dnes jaksi pomalejší, tak, že nezoufej, dnes je zcela běžné mít miminko klidně až v 36ti letech...   [20]: Díky. Číčovi to na jeho naturel bude úplně jedno, jenom je nebezpečí, že si třeba řvoucí vnučku poplete s jiným kocourem..   [21]: Díky, to je od tebe moc milé.. [22]: Jako se to vsáklo do toho slamníčku.. hihihihi, viď?   [23]: Tohle přijde opravdu docela líto. Já jsem mojí tchýni děti nemohla dávat, protože to prostě při její povaze opravdu nešlo. Uznal to i její syn. A tak jsem nějak počítala, že to u nás bude taky tak. Proto jsem ráda, že snaška se nijak nebrání, že malou muckám a je ke mě opravdu vstřícná. Dokonce byla dobrovolně už dvakrát ukázat malou i mojí máti, která už nechodí. Tak snad jí to vydrží..

    OdpovědětVymazat
  24. Jsi úžasná babička .
    A velká gratulace!

    OdpovědětVymazat
  25. Připojuji se ke gratulacím, já, dvojnásobná babička, která se učí už přes pět let a furt moc neumí.
    A poradila sis dokonale!

    OdpovědětVymazat
  26. [25]: Já bych to s tou chválou tak nepřeháněla   [26]: Díky, člověk se prostě učí celý život...

    OdpovědětVymazat
  27. Gratuluji k babičkovství. Vyřešila jsi to krásně, spokojené mimčo je nejdůležitější.

    OdpovědětVymazat
  28. [28]: Je pěkné vědět, že ty nyní přesně víš, o čem mluvíš viď, novopečená maminko?     

    OdpovědětVymazat
  29. Jo, být o samotě s těmi drobečky vyžaduje hodně odvahy, zvláště pokud člověk už nějaký ten pátek o mimino nezavadil. Ale myslím, že se do toho dá dostat rychle a pak to stojí za to
    Mě to potkává nyní díky nevlastní sestře a snažím se také si to užívat.
    A jsem docela zvědavá na reakce Číči, jak se tomu bude nový člen rodiny zamlouvat

    OdpovědětVymazat
  30. [29]: A sakra, co jsem to díky totálnímu vytížení prošvihla?

    OdpovědětVymazat
  31. Zní to zajímavě, já na malé děti moc nejsem a myslím, že si ani v budoucnu žádné nepořídím, nevím , ale zvládla jste to tedy bravurně

    OdpovědětVymazat
  32. Obrovská gratulace, hodně zdraví vnučce a Tobě, milá Valin, vydržať...já jsem synovce balila poprvé do plenek půl hodiny,vůbec jsem nevěděla, jak taková plenka na jedno použití funguje, je mu 15let a dodnes jsem za estrádníka

    OdpovědětVymazat
  33. To bylo tak nádherné čtení! Gratuluji ke krásné nové roli a přeju vám všem hodně zdraví a jen to nejlepší. A víš, že ti maličko závidím, ani bych se nezlobila, kdyby se holky rozhoupaly a udělaly ze mě babičku. Moje mamka se stala babičkou v 38 letech a když se dívám na fotky, vidím, jak si ségřiny holky užila a ony s ní.
    Moc krásné!

    OdpovědětVymazat
  34. [30]: Odvahu to fakt chtělo, hlavně ze začátku, už jsme zase o píď pokročily hihihi   [31]: /29 No ano, Domovina se stala matkou.. inu věci se dějí [32]: Třeba ještě změníš názor, časem... [33]: Díky, díky. Někdy jsou naše počiny vskutku nezapomenutelné hihihi   [34]: Taky si hodlám užít, po dvou "hodných syncích" si to snad zasloužím. jen aby malá nebyla ještě větší dračice, než oni dva dohromady...Díky Bev..   

    OdpovědětVymazat
  35. [35]:/31 Já to tušila, že ta rodinná situace znamená právě tohle, ta naše rozmilá tajnůstkářka ale umí překvapit.

    OdpovědětVymazat
  36. [36]: To teda věru ano...   

    OdpovědětVymazat
  37. Když jsem na tenhle blog zavítala poprvé, řekla jsem si nějaká šikovná holčina a ouha ona šikovná babička.

    OdpovědětVymazat

😀 😃 😄 😁 😆 😅 🙂 🙃 😉 😊 😇 🥰 😍 🤩 😘 😗 😚 😙 😋😛🤭🌝