1. 11. 2014

Mlha přede mnou, mlha za mnou

Jelikož jsem stále v produktivním věku, musím za účelem přežití pracovat a tím vydělávat na daně. S touto situací jsem celkem smířená, neb není zřejmě jiné cesty… prozatím. Snažím se tudíž dodržovat i pracovní dobu, jak se ode mě očekává. Někdy ovšem jenom dobrá vůle přijít včas do práce nestačí. A to většinou v případě, kdy se do toho vloží mocná matka Příroda. Třeba svou neproniknutelnou mlhou a ještě za tmy. Jako nedávno. Zkomplikovala mi nejen včasný příjezd do práce, ale hodila mě do tak depresivního stavu, že mi hlavou šly myšlenky, které by za jasu slunce můj mozek snad nikdy nevyprodukoval. Ovšem chápu, že každý máme skryté rezervy zkázonosného myšlení, které propuká zejména v neprostupné mlze, kdy bychom jeli rádi vydělávat na daně, ale tak nějak se stane, že sice jedeme, ale nevíme kam.

Onen den byla mlha tak hustá, že by se dala opravdu krájet, bez toho, že bych nějak přeháněla. A když taková mlha padne na kruhový objezd, který má spoustu výjezdů, může se jednomu stát, v tomto případě mě, že jaksi vyjedu z kruháče poněkud předčasně a tak se přinatrefí, že se ztratím. Můj orientační smysl stojí za starou belu, o tom vím nejen já, ale i mé široširé okolí. Jenže v okamžik, kdy jedu pouze dopředu, s očima nalepenýma na sklo, dívajíc se, jak se před světly auta válí mlha ve smrtonosných chuchvalcích, je mi celkem k ničemu to, že vím o své nedokonalé orientaci v prostoru. Plzeňská Borská pole jsou bludiště i za světla, natož v době, kdy není vidět na krok. Nezbývalo nic jiného, než jet, držet se na silnici a modlit se. Pramínky potu se mi řinuly po zádech, když můj mozek vyprodukoval první zkázonosnou myšlenku. "Nemám automapu, co když vyjedu z Plzně a dojedu kdoví kam. Jak se vrátím, když pojedu pořád dopředu, než se ta mlha rozplyne, můžu dojet až do Německa.."
Druhá myšlenka byla: "Když tu někde zastavím, abych počkala, až se rozední a bude vidět, někdo to do mě napálí. A já vůbec nevím, kde se rosvěcují mlhová světla."

Při těchto chmurných myšlenkách jsem stále jela kamsi a snažila jsem se v mlze někde něco rozpoznat. Nikde ale nebylo vůbec nic vidět. Až na jeden zářivý neon kde svítilo Harley Davison. Neon to byl pěkný, ale jako orientační bod naprosto k ničemu, jelikož dodnes nevím, kde te tento podnik, nebo obchod vyskytuje. A potom přišla spása. Dojela jsem na jakousi konečnou trolejbusů a zrovna jeden trolejbus vyjížděl na svou linku.
Tak za ním se budu držet, ten mi dovede někam, odkud snad už trefím do práce. Hezky jsem se na něj přilepila držela se ho jako klíště. Jela jsem za ním několik zastávek, s vytřeštěnýma očima jsem koukala napravo, nalevo, ale pořád jsem nevědala, kde jsem. Až tu náhle jsem spatřila veliký, i když v mlze snadno přehlídnutelný neon obchodního domu Tesco. Byla jsem zachráněná. Tam to už poznávám, byla jsem na sebe pyšná. Je pravda, že mezi tím se už trošku rozednilo, tak, že mé zásluhy zase nebyly až tak ohromující, ale na tom nesejde.

Do práce jsem šťastně dojela o hodinu později, ale dodneška vůbec netuším, kde jsem všude co projezdila. Zřejmě jsem křižovala Borská pole sem a tam, v neznalosti jejich záludností jsem se tam motala jak nudle v bance.
Sláva všem veřejným dopravním prostředkům.

17 komentářů:

  1. Val, přesně tu samou mlhu jsem zažila v půl šesté ráno i já.
    Jen..., jezdím do práce 3 MHD, takže po výstupu z tramvaje, jsem se silou vůle držela člověka, který šel předemnou, abych došla "někam" a v té hustomlze nezůstala sama.  Naštěstí měl cestu na autobusovou zastávku, kam jsem mířila i já. Měla jsem z toho stejnou radost, jako ty, když jsi uviděla nápis Tesca.
    Naštěstí MHD skutečně jezdila jak měla, takže já pozdě do práce já nepřišla!

    OdpovědětVymazat
  2. Ano - i já musím provolat "Sláva" MHD!

    OdpovědětVymazat
  3. Neproniknutelnou mlhu už jsem dlouho neviděla. Sem tam mlha u nás je. A zatažíno teď skoro pořád!

    OdpovědětVymazat
  4. No ano, Borská pole jsou bludiště. Nejezdím autem ani když je pěkně, natož za mlhy, a spoléhám na osvědčenou hromadnou dopravu.

    OdpovědětVymazat
  5. Měla sis vzít sebou Žolinku, třeba by ti tu cestu vyčuchala. [2]: Já tedy osobně slávu MHD provolávat nemohu. Což jsem již kdysi barvitě popsal v nejednom ze svých článků na téma MHD.
    http://malkiel.blog.cz/1203/mestska-hnusna-doprava-neboli-mhd

    OdpovědětVymazat
  6. [1]:[2]: Mlha ve tmě, to je opravdu úžasná záležitost. Ještě, že jsem měla dost benzínu. kdybych tam ještě někde zůstala viset.. no nechci ani pomyslet...   [3]: Mě mlha zase až tak nevadí, pokud zrovna nesedím v autě a neřídím.. To je potom nářez.[4]: Já musím jezdit autem kvůli mojí staré máti a nemohoucímu bráchovi. Nikdy totiž nevím, co se u nich kdy stane a musím tam hned jet. Někdy bych i docela ráda jela MHD, ale jenom do práce, z práce je to opravdu někdy v MHD o život... [5]: Když já do práce zvířata tahat nesmím, mám to jaksi zakázané...
    Zážitky z MHD mám také všelijaké, což o to, ale zase musím uznat, že na světě jsou ještě daleko horší věci, než MHD   

    OdpovědětVymazat
  7. Asi mluvíme o té samé mlze, která mě přepadla brzy ráno cestou do práce. Nicméně pan řidič autobusu to měl zmáknutý .

    OdpovědětVymazat
  8. Ty, Valinko, nemotala jsi se náhodou jako nudle v BANDASCE a ne v bance? A nebo mi musíš povědět, o jakou nudli jde a jak se taková nudle motá v bance.Jinak, byla jsem napjatá a jsem ráda, že jsi se v pořádku z banky vymotala

    OdpovědětVymazat
  9. Miluju poctivé daňové poplatníky, je tak osvěžující podobný postoj a těším se na březen, až spolu budeme stát na FÚ jako trumpetky s daňovým přiznáním        , oč jsou ochuzeni všichni, kteří s námi nedrží šik   

    OdpovědětVymazat
  10. [7]: Však vím, že řidiči MHD jsou vsuktu hrdinové...[8]: Ty máš docela pravdu, myslela jsem v baňce, napsala jsem v bance. Vidíš, jeden malinkatý háček a všechno vypadá úplně jinak. A tak je to i v životě... [9]: Já zase v životě nemusím mít úplně všechno    I když jako trumpetka si připadám dost často, nejen v březnu...

    OdpovědětVymazat
  11. To ti závidím, pěkně hustou mlhu na krájení na nudličky už jsem dlouho neviděl.

    OdpovědětVymazat
  12. Každý máme skrytou rezervu zkázonosných myšlenek, to jsi teda vystihla a napsala moc krásně. S tím mám setsakra dostatek zkušeností. Zajímavé že takové myšlenky vylezou, když je člověk v úzkých, milují mlhu a tmu a řekla bych i podzim a večery před rodinnou sešlostí, či jakoukoli jinou společenskou akcí, kdy bych ráda zapůsobila jako vzorná hostitelka, či hoštěná, ale vím, že z toho vyjdu zas jen jako vemeno.
    Ovšem tvé zvládnutí situace je bravurní a přeju dlouhé, klidné kilometry bez nehod a mlhy a zkázonosných myšlenek.

    OdpovědětVymazat
  13. Pochmurným myšlenkám se v tomto případě vůbec nedivím, mlha jak mléko, taková, jaká by se dala krájet, kde nevidíš na metr dál, ještě k tomu coby řidička auta... to bych nedala (jinak se to hodnotí ze sedadla v autobuse nebo ve vlaku...)
    Přesto, měla jsi pořádný  kus štěstí a taky jsi byla pohotová, že ses napojila na ten městský autobus. Naštěstí vše dobře dopadlo a snad se tahle mlžná šílenost nebude opakovat...   

    OdpovědětVymazat
  14. [11]: No vidíš, šla krájet a možná by se dala namazat i na chleba...     [12]: Ano, tyhle myšlenky opravdu způsobují, že se mnohdy ocitáme v roli slabomyslnějších, než původně jsme     [13]: Spíš to bylo štěstí, že jsem vůbec na nějakou konečnou dojela. Když bude zase taková mlha, přes Borský pole už nikdy nepojedu. Vezmu to chytře z druhé strany...   

    OdpovědětVymazat
  15. Stoprocentně Tě chápu, já bych rozhodně zabloudila, i kdyby žádná mlha nebyla. Ještě,  že jsi nepropadla panice a nakonec všechno dobře dopadlo.

    OdpovědětVymazat
  16. To já zažila podobnou mlhu jen jednou v životě. Šla jsem na návštěvu, známou ulicí, která mi v té mlze připadala úplně cizí a o moc delší než za normální viditelnosti, nikde ani živáčka a já měla moc nepříjemný pocit.

    OdpovědětVymazat
  17. [15]: No viď? Vždyť jsem se mohla dočista ztratit...   [16]: Já jsem takovou mlhu taky nikdy neviděla. Borská pole je místo, kde se mlha přímo vyžívá... Myslím, že jsem bloudila nejen já...   

    OdpovědětVymazat

😀 😃 😄 😁 😆 😅 🙂 🙃 😉 😊 😇 🥰 😍 🤩 😘 😗 😚 😙 😋😛🤭🌝