27. 11. 2014

Padesát odstínů všeho

Vona se mi strašně ráda prohrabuje v kožichu. Vim, že sem elegán, vo tom žádná, ale vona by mě svou láskou zřejmě chtěla vopravducky umořit. A nebo estli je tak fascinovaná mejma padesáti odstínama šedi, co mám v kožíšku.. tak nevim. Každopádně mi s tim ale hodně leze na nervy. Vona teda tvrdí, že se musí podívat, estli nemam blechy, ale to fakt kecá. Kde bych k nim asi tak přišel, že jo, dyž mě nepouští ven. Jedině vod tý psí hopsandy. Ta chodí z toho jejich vyvenčování zmazaná jako čuně a hned se ke mně hrne. Ale dybych měl blechy, asi by mě to kousalo, tak že je nemam a vona si vymejšlí, abych to její ňuchmání musel přetrpět. Sice mi říká: "Tovíš Číčo, to je úděl vás krasavců, že ženský po vás šílí," ale mě tyhle kecy fakt neberou.


Vona teda vůbec nejni ani trošku nápaditá. Aby tu nudnou šeď ňák změnila, to jí ani nenapadne. Vona tak hluboký myšlenky nejni ani schopná. A ten její čokl taky ne. Má teda ale kliku, že má mě. Já jí ty barvy změnim sám a dost snadno. Vůbec nepochybuju, že u ní umim bezpečně vyvolat třeba rudou barvu před vočima. A nebo zelenou na vobličeji. Zelenou umim asi v padesáti vodstínech. Jako zrovna nedávno.
Přišla domů a dyž se usadila do svýho, teda vlastně do mýho křesílka, začala bejt hodně neklidná. Porád si mrumlala: "Co to je za divný zvuk?"

Čučela kolem dokola, div si hlavu nevykroutila, ale páč mimo toho, že je slepá, je eště hluchá, furt na to nemohla přijít. Culil sem se pod fousky a rozhod se, že jí eště navíc pěkně zatáhnu za fusekli. Hezky sem se k ní přišmrdolil, jako že budeme mít lásku, ale vona mě dočista vodstrčila a řekla: "Tady něco hučí Číčo a já nemůžu přijít na to, co to je."
"Na to hned tak nepřindeš, při tvejch schopnostech," hezky sem na ní zamňoukal a jal se jí pozorovat, jak se snaží špiclovat uši. Jenomže dyk vona je neumí ani natáčet. Má je porád na jednom a tom samym místě a tak vo to víc musí kroutit hlavou. Ne, že by jí to bylo ale něco platný, pche… Já slyšim, kde se co šustne, ale vona je hluchá jako tetřev v říji. Bloudila tam po tom pokoji a furt nemohla na nic přijít.

"Samá voda, samá voda…." Snažil sem se jí pomoct, páč to zase už byla nuda, nuda, šeď. Konečně se přiblížila k inkriminovanýmu místu, teda k tomu malýmu rádiu, co si na něm pouští ty lesklý placičky a na kerým já rád vysedávam. Je na něm hodně čudliků a páček, kerý já moc rád zkoumam. Musim teda kápnout božskou, že jo, dyž se mi podařilo tu jednu páčku ňák přehodit nebo co, sám sem se lek, dyž to začalo šumět, ale potom sem si na to zvyknul a řek sem si, estli na to vona vůbec přinde.
Trvalo jí to teda rozhodně dýl, než mě to spustit. "Tady to je, Číčo, tys zapnul rádio, tys chtěl poslouchat muziku? Tos ale zapnul špatně, takhle ti to nikdy nebude hrát, ale jenom šumět."

To mě teda ale vopravducky našňupla. Potvora. Vona si snad myslí, že chci poslouchat tu její pakulturu, nebo co. Tak sem na ní prsknul: "No to určitě, tos zrovinka uhádla, já chtěl enom vedět, jak si bystrá. Musím ti teda říct, že žádnej převratnej bystrej talent fakt nejsi." Narovnal sem vocas do nejvyšší vertikální polohy a vodkráčel středem.
Koukala jako zkoprnělá a myslim, že v ten okamžik měla před očima novou úplně neznámou barvu…

22 komentářů:

  1. Tak kocour - posluchač, tak to tu ještě nebylo   

    OdpovědětVymazat
  2. Číčo, já z tebe po ránu asi umřu, takhle jsem se už dlouho nezasmála!

    OdpovědětVymazat
  3. "Hezky sem se k ní přišmrdolil, jako že budeme mít lásku, ale vona mě dočista vodstrčila!" ...tedy Valin, tohle se dělá?   

    OdpovědětVymazat
  4. Po ránu jsi mě opravdu pobavila. Skvěle napsáno.

    OdpovědětVymazat
  5. Číčo, to jsi teda vymyslel zase pěknou kulišárnu. Ty jsi teda koumes.   

    OdpovědětVymazat
  6. [1]: Já nejsem posluchač, nikdá jí poslouchat nebudu. zdraví Číča[2]: Neumírej předčasně, eště neni všem dnům konec... [3]: Ano stydím se, on to říká správně, jsem potvora... [4]: Díky, jsem ráda, že tě Číča věrně baví... [5]: Na to sem fakt talentovanej, estli to mam po předcích, kdo ví...

    OdpovědětVymazat
  7. Náš pes si pro změnu pustil televizi, když zpouzel po stolku a šlápl na ovladač, pěkně jsem se lekla, když najednou promluvily neznámé hlasy.
    Jóó, jsou to čímani.

    OdpovědětVymazat
  8. Číčo, já z tebe smíchy asi taky umřu! Tys tu svou dvounožku tak pěkně vylíčil. Hluchá slepá, ušima nezatáčí, chichi. Voni sou dvounožci tak nedokonalý, až by jeden nad nima zaplakal. Prej páni tvorstva. No třeba, když přijde na takovou dvounožku rodění, tak si nezaleze někam na půdu, jako každá normální kočka, ale všichni okolní dvounožci kolem ní začnou běhat a skákat, musí ji naložit do auta a s houkáním ji vezou do takovýho velkýho baráku, co se mu říká porodnice a tam ji zavřou, dokud neporodí. A si představ, že to trvá třeba tejden a to si odtamtud přivezou jednoho umrněnýho dvounožce ! Sou krapet zavostalý , to mi nikdo nevymluví. Než voni se něco naučí a pochopí, tak jim to trvá léta! Vždyť ten malej dvounožec je úplně stejně hloupej až do patnácti let, na to ani celej kočičí život nestačí! No nemůže bejt každej dokonalej, moje dvounožce mám rád a ty svoje určitě taky ! Maj něco do sebe, to jo, zvlášť, když si je vochočíme .

    OdpovědětVymazat
  9. Se picnu, číča mne stále překvapuje.

    OdpovědětVymazat
  10. [8]: Mnohdy člověk opravdu jenom zírá, co všechno ti chlupáči dokážou. Ať úmyslně či neúmyslně. Já se pořád nemůžu nabažit pozorovat soužití těch našich dvou chlupatých andílků, je to lepší, než televize...   [9]: Za tejden procesů  s rozením jednoho umrněnýho dvounožce? To je fakt mizerná bilance. To jich musí bejt na světě, myslim teda těch dvounožců, daleko míň než nás koček, ne? Voni se vůbec se vším děsně pářou a všechno jim trvá věčnost. Asi pro to musejí mít delší život, než máme my, kočky, aby to holt všechno stačili. Já to řikám pořád, že sou to břídilové. Dyk voni potřebujou na mytí vodu. No chápeš to Ponožko?   [10]: Tak to nejsi zdaleka sama, Kosáčku... mě taky...

    OdpovědětVymazat
  11. Jedna z klidnějších epizodek, jsem zvědavá, co na nás přichystáš příště!

    OdpovědětVymazat
  12. Vona se má, že tě má, Číčouši, když jí dopřáváš tolik takovýho senza barevnýho vidění!

    OdpovědětVymazat
  13. No, Číčo, buď rád, že Ti vona trochu čechrá kožíšek a hledá případné breberky. To já byla v Protivíně u Milunky a koukám a ony ty tři kočičí potvory (promiň) mají blechy!!! A víš od koho? No od psa!!! Takže chápu tu její starost, i když s tím musí být dost otravná, tomu rozumím.Opatruj se, frajírku a piš.

    OdpovědětVymazat
  14. [12]: Copak já, ale co provede kocour... [13]: Já sem malej, ale šikovnej, a na barvy jsem hotovej expert [14]: No to je povedený, vona zrovan nedávno našla blechy psovi v kožichu, už tady zase šílí. na mě ale blechy psí asi nejdou nebo co. naštěstí teda....

    OdpovědětVymazat
  15. Valin, nezbavili Tě svéprávnosti       nebo nedostala jsi už na parkovišti svoje místo,co dostávají ti s legitimací ? /celkem bych Ti ho záviděla, u nás není pořád volno/

    OdpovědětVymazat
  16. Hihihihihi, člověk nikdy neví, co ho ponatrefí, ne? Ale místo rezervé k parkování, by se mi taktéž hodilo, Jenomže tak nějak jedno vylučuje druhé. Být nesvéprávná znamená nepotřebovat vyhrazené parkování...

    OdpovědětVymazat
  17. Číčo ví, že šumění uklidňuje...

    OdpovědětVymazat
  18. [11]:Tomu věřím, taky ty naše moc ráda pozoruju a když u nás byla neteř s Bohunkou a Rozárkou ( kříženci německé dogy a bernského salašnického, mimochodem překrásný telátka) tak to byl doslova koncert je pozorovat, jak pobíhají po zahradě, pojídají spadaná jabka a Rozára si dokonce vytáhla ze záhonu kedlubnu a celou ji sežrala. Mohla bych je pozorovat hodiny, to se člověk fakt potěší.

    OdpovědětVymazat
  19. tak po dlouhééééé době jsem nakoukla a opět si nezklamala.Pobavená,vysmátá a můžu jít péct kokosky     

    OdpovědětVymazat
  20. Valin, ty máš tak pestrý a barevný život , až ti ho snad začnu závidět     

    OdpovědětVymazat
  21. [18]: Číčo ví leccos, o čem já nemám ani páru...[19]: Oni tak nějak nabíjejí energií, viď?
    Na dobíjení já mám  zvířata a kytky...   [20]: Já jsem si říkala, že ani nezavítáš.. Tak zatím...[21]: Ale kdepak, to jenom tak vypadá...    Sice nevím, kam dřív skočit, ale mnoho těch skoků bych si docela ráda odpustila...

    OdpovědětVymazat

😀 😃 😄 😁 😆 😅 🙂 🙃 😉 😊 😇 🥰 😍 🤩 😘 😗 😚 😙 😋😛🤭🌝