25. 5. 2015

Květnová Plzeň zdaleka není černobílý svět...

V neděli jsem byla kamarádkou nalákána na výstavu tvorby Jiřího Trnky v plzeňském Muzeu.
Co na tom záleží, že výstava byla určena pro ty nejmenší, což jsme zjistily až na místě. My dvě dospělé a bez dítek vlastních či vypůjčených, jsme se právem mohly stát podezřelé z nekalých úmyslů. Ale nestalo se tak a uvaděčka nám s milým úsměvem řekla, že zde můžeme v klidu relaxovat. Nicméně já pojala typicky dětskou výstavu jako komunikaci se svým vnitřním dítětem a v duchu této představy jsme ulehly na koberec a dlouho pozorovaly na stropě promítanou krásnou Trnkovu zahradu. Přelétající motýli, hmyz a draci mě uklidňovali natolik, že nechybělo věru moc a já hnedle usnula.


Naštěstí výstava celá byla ponořena do taktní mlhy, tak, že větší pozornost bych si pravděpodobně vysloužila pouze tím, že bych začala nahlas chrápat. Uvědomujíc si toto nebezpečí, zavelela jsem na kamarádku: "Vstáváme!" abychom šly do vedlejší místnosti shlédnout promítání pohádek z dílny Jiřího Trnky. Mezi malými diváky jsme se moc nevyjímaly a tak jsme postoupily do další místnosti, kde na zemi byla položená jakási světélkující podlaha, po které se malí návštěvníci proháněli na koloběžkách, tříkolkách a po kolenou. Jelikož mám koloběžku ani tříkolku nepůjčili, postoupily jsme do poslední místnosti, kde nebyla již tma. 

27 komentářů:

  1. Moc hezké fotografie A celkově článek je hezký

    OdpovědětVymazat
  2. Tedy u některých prolézaček bych se bála že se mi tam dítě šprajcne . Trnkův svět myslím má co říct i dospělým.....

    OdpovědětVymazat
  3. Kuky - kuk Val, to je hezkéé!
    Ale víc se mi líbí "spoluprocházející"!
    Tento slovní obrat si jdu zapsat do mé bujné fantazie!

    OdpovědětVymazat
  4. Musím říct, že jsem zažily nádherný den a tu dětskou výstavu, tak tu závidím, je to svět, který nemá chybu a do kterého je potřeba se stále vracet, aby člověk nezblbnul definitivně

    OdpovědětVymazat
  5. Plzeň - tam to žije! Budu se tam zase muset jednou podívat; dřív jsem tam víc než 20 let bydlel, pak nebydlel, ale aspoň pracoval, no a až v posledních letech jsem se odrodil .

    OdpovědětVymazat
  6. [1]: Díky [2]: On Trnka je takový nadčasový umělec..
    Taky jsem měla strach, že se tam někde šprajcnu...[3]: Zapiš, zapiš...[4]: Den to byl opravdu vydařený a já jsem sama byla překvapená, v jakém krásném městě žiju. Člověk pořád někam pospíchá a nemá moc řasu se kolem sebe pořádně rozhlédnout. A když to jednou za čas udělá, je hodně překvapený...[5]: Já jsem rodilá plzeňanda a jsou čtvrti, kde to ale vůbec neznám. Ale nevím, jestli už nejsem ve věku, kdy každá, byť 10x opakovaná zkušenost je pro mě stále nová a nová...   

    OdpovědětVymazat
  7. Pěkná podívaná! Děkuji! Prolézačky by mne taky lákaly!

    OdpovědětVymazat
  8. Některé ty prolejzací otvory asi budou pro nějaké placaté děti.   

    OdpovědětVymazat
  9. Krásně fotíš Valin. Překrásně popisuješ děje, s humorem tobě vlastním. Zdravím.   

    OdpovědětVymazat
  10. [7]: No vidíš, je to trošinku nakažlivé, co? [8]: Placaté děti tam bohužel nebyly. Bylo by pěkné, vidět je v akci...   [9]: Díky Heleno a taky moc zdravím...

    OdpovědětVymazat
  11. A hele, kuky kuk, sluší! Moc se mi líbí ta zeleň okolo, prolejzačky jsou ale hned v závěsu!

    OdpovědětVymazat
  12. Myslím, že v duši jsme všichni děti
    Panečku, kdybych to neměla trochu z ruky, mrsknu dítě do školky a na Trnku půjdu taky
    A nebo že bych vyvenčila a vykulturnila i moje ostudu plodící mládě?
    Děkuji, moc krásně napsané

    OdpovědětVymazat
  13. Jen tak si trochu schrupnout.
    Parádní relax.

    OdpovědětVymazat
  14. [11]: Zeleň je krásná, nicméně pomíjivá, prolézačky nějakou tu dobu snad ještě vydrží...[12]: Ono by se tam tvému mláděti zřejmě líbilo. Vděla jsem tam tolik rozjásaných dětských tvářiček...[13]: Usnout v muzeu¨na výstavě, komu se to povede...     

    OdpovědětVymazat
  15. Viděla jsem nějaký dokument o přípravě této výstavy a okamžitě mě zaujala, muselo to být krásné. A fotky jsou taky parádní. Není nad jaro! Zaujala mě i meditace, já zas pro změnu s Charliem tančím, podá mi packy, políbím mu hlavičku a kdyby nás někdo vyfotil - jak už jsem mockrát po holkách chtěla - tak by to asi vypadalo velmi podobně, jako při tanci.   

    OdpovědětVymazat
  16. [15]: Ony tu byly ty výstavy dvě. Jedna v Trnkově galerii a ta byla pro dospělé, to byla asi ta, kterou ukazovali v televizi a potom ta druhá, ryze dětská v Muzeu. Kamarádka byla na té první a byla nadšená a tak myslela, že ta druhá bude také něco na ten způsob. Ale bylo to úplně jinak...   

    OdpovědětVymazat
  17. Kvetoucí keře jsou nádherné a prolézačky se mě líbí, jsou takové neobvyklé...

    OdpovědětVymazat
  18. To jsou teda zvláštní prolézačky, fakt originální. Mě se líbí i ten trpajzlík z výstavy . Moc hezké fotky!

    OdpovědětVymazat
  19. Je mnoho krásných zákoutí, jen je znát. Prolézačky by zlákaly kde koho.
    Mám ráda interaktivní výstavy, kde si můžu šáhnout, nebo něco udělat. A je jedno jestli jsou pro děti :)

    OdpovědětVymazat
  20. Krásně napsané i s obrázky. Před 5 týdny jsem se vrátila z nemocnice a stále čerpám sílu. Drž palce, ať nejsem "ležák,".

    OdpovědětVymazat
  21. [15]: [16]: Jsem já hihihihi [17]: To ano, myslím, že jsou docela zajímavé...[19]: Tahle byla ale opravdu pro maličké děti. V podstatě nebylo na co si sáhnout, jen ta dřevěná socha byla k pohlazení... Tak jsem voněla ke květům v sadech... [20]: Tak to je mi moc líto. Drž se a já držím všechny palce...

    OdpovědětVymazat
  22. To je parádní výstava, Trnkovy obrázky mám moc ráda, a to pozorování na stropě muselo být moc pěkné a relaxační. A navíc krásná procházka po okolí a připomenutí si míst, která už v paměti pomalu blednou. Nádherné květinové keře, a ty prolézačky se mi taky líbily, být malá, jsem tam každou chvilku.

    OdpovědětVymazat
  23. Fakt to jsou prolézačky? To spíš vypadá jak umělecké sochy...? :)
    Nevím, jestli ti po tak dlouhý době přijde upozornění, tak ti tady jenom napíšu, že jsem u Egopeda nechala odpověď pro tebe :) http://egopedie.blog.cz/1501/mlhava-vzpominka-na-dolores

    OdpovědětVymazat
  24. [22]: Ta první výstava, na které jsem nebyla, tak ta byla pro opravdu dospělé a odrostlejší děti, ale tahle byla pro malé prcky, spíš to byl prostor, kde se mohly vyřádit...   [23]:

    OdpovědětVymazat
  25. [24]: Četla jsem a moc mě potěšilo, že sis tu knihu přečetla. Ona opravdu stojí za to. A ty prolejzačky jsou opravdu prolejzačky...   

    OdpovědětVymazat
  26. Moc pěkné fotky, Valin. V Plzni je opravdu na co se dívat.

    OdpovědětVymazat

😀 😃 😄 😁 😆 😅 🙂 🙃 😉 😊 😇 🥰 😍 🤩 😘 😗 😚 😙 😋😛🤭🌝