5. 5. 2015

Mít manžela na baterky

Opět se mi potvrdila má dlouholetá hříšná myšlenka, že má drahá polovička by u své části mozku, kde se ukrývá oddělení "Věci, co budu v příštím okamžiku potřebovat" měla mít zcela jistě jakési přídavné zařízení na baterky.
Jelikož manžílek asi tak poslední dva roky je postižen zvelebováním chaty, jeho čas je na jiné děje velmi vzácný. Ne, že by mě to až tak vadilo, buďme upřímní, ale čas od času se vyskytne období, kdy jeho služby sem tam potřebuji sobecky pro své účely. Jedním takovým účelem byla výměna náhrobní desky.


Odšroubování původní, prasklé proběhlo celkem hladce. Novou desku jsem nechala udělat, přivezla domů a trpělivě jsem čekala na onen den, kdy náš ó papá bude mít pro svou zákonitou manželku nějakou tu minutku.
Tenhle kýžený okamžik vyšel na 1. máje.
Slibovala jsem si, že budu roztomilá jako foxteriér a už vůbec ne kousavá. V tomto mém bláhovém přesvědčení jsme vyjeli na hřbitov. Cesta se vyvíjela celkem klidně, nebyla jsem upozorňována jako obvykle, že do zatáček najíždím jako dvacetičtyřmetrový kamion, nebo že si ti vandruju od pangejtu k pangejtu.
Došli jsme spolu ve svornosti ke kýženému cíli a akce mohla začít.
Slavnostně a opatrně jsem vybalila desku z papíru, když slyším mého drahého chotě.
"Já sem ale blbec, zapomněl jsem si brejle."
No, to se může stát, pomyslela jsem si smířlivě a plna manželského porozumění jsem opáčila:
"A vidíš přes moje?"
Dostalo se mi uspokojivé odpovědi, že ano.
Vyndala jsem své brýle z kabelky a podala je choťovi.
Ten si je nasadil, zakoukal se zblízka na čtyři vyvrtané díry a pravil:
"Sakra, já si posledně nevšim, že to není na hmoždinky, je v tom nacpanej nějakej bordel. Tohle by chtělo vrtačku, tu jsem si ale nevzal."
Zhluboka jsem se nadechla, v duchu počítala do desíti a uvrkla jsem: "Aha, a máš něco, čím ten bordel tedy vyndáš?"
"Ne, nic takovýho sem si nevzal."
Civěla jsem asi dost vyjeveně, nicméně jsem pípla: "Tak to tam zkusíme nandat do těch původních volných zabordelených dírek. Asi to nebyl tak pitomý nápad, protože tata jen tak kývl a vložil první šroub do desky, nasadil vymezovací podložky zespodu i seshora a hned s ní na náhrobek.
"Neměli bychom prostrčit rovnou všechny čtyři dírky a zkusit to tam vložit současně?", zeptala jsem se poněkud tvrdohlavě.
Kupodivu jsem byla vyslyšena. Jenomže se ukázalo, že šrouby s podložkami vložené skrz desku naprosto nepasují do děr vyvrtaných na náhrobku. Papá propadl panice. Už už jsem čekala, že zavelí: "Budeme sem muset přijet jindy," ale nic takového se kupodivu nestalo.
Místo této očekávané věty zazněla jiná: "Zkusíme to bez vymezovacích podložek."
Po opětovném neúspěchu následovala varianta, "Zkusíme podložky jenom nahoře… zkusíme podložky jenom dole, zkusíme…..Variant bylo neskutečně moc a při představě, že zkoušíme všechny, na mě šly mrákoty, horší než ty, co se táhly oblohou a slibovaly pěkný pršák.

"Tak to dáme jenom na tři šrouby, desku to udrží a ten čtvrtý uděláme falešný," navrhla jsem se značnou pochybností, že poněkud pedantský manžel na tuhle fušeřinu přistoupí.
Ale i on, s obavou o svůj budoucí čas a zároveň vědom si toho, že jinak to nepůjde, na moje nízké řešení kupodivu přistoupil. Desku jsme upevnili na tři šrouby bez jakýchkoliv podložek, překryly ozdobnými kovovými krytkami a papá vymýšlel pracovní postup na vyhotovení falešné čtvrté dírky tak, aby i tam se dala nasadit kovová krytka.
"Chtělo by to kraťounký šroub, ten já ale nemám, ty jsem žádné nevzal." Chtělo se mi zařvat "a co sis teda vlastně vzal?...ale…
"Tak ucvakni dlouhý, ne?" zkusila jsem zaimprovizovat.
"Štípačky jsem zapomněl," pravila moje drahá polovina.
"Ale máš kombinačky, ne?" začínala jsem vidět rudě.
"Jo to mám."
Kombinačkami uštípnout šroub nejde tak lehce.
"Ještě, že mám kladivo, to jsem si nezapomněl," liboval si papá.
"Jdu to uštípnout na nějaký kámen." A oddusal mimo moje zorné pole.
Za chvilku slyším tlukot kladiva do kombinaček: "Sakra, on mi někam ten kousek ulít."
Šla jsem se podívat, co kde jak a proč ulítlo a vidím tatku, jak leze po kolenou a v trávě hledá odlítlý uštípnutý šroub.
"Máš ještě nějaký jiný?"
"Mám ještě tři," zněla hrdá odpověď z travního porostu.
"Tak tenhleten nehledej a zkus to znovu, jdi na cestu, dál od trávy a já se budu koukat, kam to poletí., až to odštípneš."
Bedlivě jsem sledovala, jak papá vkládá šroub do čelistí kombinaček a poté silou vyvinutou úderem kladiva štípe šroub ve dví.
Dál už jsem neviděla ale nic, jelikož obě části odlétly obrovskou rychlostí, každá na jinou stranu. Chvíli jsem i já jsem lezla po zemi jako beruška a hledala včerejší den, ale pro mě neexistuje, že něco nejde a tak povídám: "Vezmi další, já sem dám ruku, aby mi skočil do dlaně."
Ten hajzl šroub ale skočil úplně jinam a zase jsme ho nenašli.
Tata smutně pravil." Máme poslední."
Zamyslela jsem se a nápad přišel za chvíli.
"Dáme to do sáčku, překlepneš to v sáčku."
Někdy jsem sama ze sebe překvapená, ale krajní situace prostě vyžaduje krajní řešení.
"Ty máš nějaký sáček? Opáčila moje lepší polovina.
"Ne, ty máš sáček, ten, co v něm máš ten poslední šroub," opáčila jsem sladce.
"Aha, na ten jsem zapomněl," Ne, nekleplo mi, jen jsem přiskotačila se sáčkem a čtvrtý šroub poslušně odskočil do připravené pasti a byl náš.
Když jsme zkrácený šroub dávali do poslední díry, tata zdrcen povídal:" Je ještě moc dlouhej."
Já už nepanikařila, jelikož jsem byla již dávno srovnána s tím, že deska bude pouze na tři šrouby a čtvrtý, pokud by se zadařil, bych považovala za příjemný bonus.

V tomto rozpoložení jsem z mého drahého servala moje brýle a jala se studovat onu neprůchodnou poslední díru. Podrobným zkoumáním s optikou jsem učinila závěr, že vyvrtaný otvor v desce je sice mimo otvor v náhrobku, ale přece jen je tam malá část onoho původního vyztužení a tudíž mi napadlo, že to tohoto materiálu by se možná dal šroub nějak zakomponovat.
Promptně předhodím své řešení:
"Nebozízek jsem zapomněl."
"Ale máš šroubovák, že jo? Tak tam zkus ten ucvaknutej šroub rovnou zašroubovat, možná to půjde," byla jsem tvrdě neústupná.
"Myslíš? Opáčil papá.
"Jo myslím." Kdyby mě někdo nařknul, že moje odpověď je poněkud sarkastická, nemýlil by se.
Světe zboř se, šlo to. Tata se podivoval, pomalu všroubovával ucvaknutý šroub a vedl si při tom podivný monolog.. "To by mě teda zajímalo, co je to za hmotu, čím ty díry prve ucpali. To vypadá na nějakej hliník, no to bych nevěřil…."

Dalo mi hodně práce, abych se hystericky nerozchechtala. Jen klid a vážnost hřbitovního prostředí mě držela zpátky, v hloubi duše jsem ale musela i přes to, že dění se odehrávalo na hřbitově, ocenit komičnost situace. Obzvlášť představa nás, jak lezeme po trávě jako broučkové a hledáme ucvaknutý šroub mě naplňovala hurónským smíchem.

Hlavní ale je, že dílo se stoprocentně zdařilo, já se celou dobu snažila chovat se jako vzorná a pozorná manželka, která stojí svému manželovi po boku v krajně krizových situacích…i když má chuť zařvat: "Tvojí paměti evidentně docházejí baterky, je taky něco, co sis nezapomněl?"

37 komentářů:

  1. Inu, jako přes kopírák...

    OdpovědětVymazat
  2. Kam se podělala ta romantika prvních májových dní, jak se klucí snažili, jak nadbíhali, jak cukrovali      ...no co si budeme namlouvat, s námi je to taky slabší, na druhou stranu ty romantické výměny brýlí jen vztahy posilují     

    OdpovědětVymazat
  3. Jsi svatá žena. Prozíravě sis, pořídila Číču a Žolinku a máš na chlapy trénink jako na olympiádu. Pointa příběhu je, že chlapy nemá význam si nějak obzvlášť pečlivě vybírat. Jsou vlastně stejní, jen každý je malinko jinak kořeněný.

    OdpovědětVymazat
  4. Po ránu paráda! člověk s rád zasměje cizímu neštěstí!. Nějak mi to připomnělo Betty McDonaldovou a její trampoty s prvním manželem na slepičí farmě. On byl taky dost na baterky

    OdpovědětVymazat
  5. Původně jsem si myslel, že jde o velkou náhrobní kamennou desku. Ale když jsi ji "opatrně vyndala z papíru", pochopil jsem, že pointa asi nebude spočívat v tom, že si tvůj muž zapomněl vzít s sebou na hřbitov jeřáb .

    OdpovědětVymazat
  6. Pro mne by byl úspěch už to,že by se mnou na hřbitov jel jsem ráda,že v tom nejsem sama.Potěšila jsi.

    OdpovědětVymazat
  7. Ufff, koukám, že mám novou oblíbenkyni Děkuji, smíchu není nikdy dost a tak fakt oceňuju, když někdo svoje trápení podá s humorem

    OdpovědětVymazat
  8. Koukám, že ten tvůj je přesnou kopií toho mého, hm, asi vzdálení bratři.

    OdpovědětVymazat
  9. Náhodou, sice to vypadá, že je to trochu podpantoflovej manžel, ale jinak pomůže, což je fajn, a dokonce ani neřve, když mu radíš. To já neznám. Pěknej, vtipnej příběh ;)

    OdpovědětVymazat
  10. A jsi si opravdu jistá, že tu chatu zvelebuje a že se tam jen neválí? Pokud by ji zveleboval podobným způsobem, jakým přidělával tu náhrobní desku, tak by tam toho za ty dva roky asi moc nezvelebil.   

    OdpovědětVymazat
  11. [2]: V určité věkové kategorii holt muži už na Prvního máje nenadbíhají ženám, ale přidělávají náhrobní kameny.

    OdpovědětVymazat
  12. [4]: Islám na vás! To byste potom jinak mluvily.   

    OdpovědětVymazat
  13. [1]: Jak je to jenom možné, viď?[2]: Výměny brýlí vztah rozkládají. Když si ode mě půjčí brýle, roztáhne mi pacičky a mě potom ony znetvořené brýle upřímně padají...[3]: Tak to jsem nečetla... [4]: Já jsem trénovaná po všech směrech a ze všech stran...   

    OdpovědětVymazat
  14. [10]: Dobrá připomínka. Vidím to podobně... [11]: Malkiel nezklame.

    OdpovědětVymazat
  15. Valinko, Ty mi dáváš. Tak jsem se musela pousmívat pod fousy, připomíná mi to naše akce s Hanbalánkem, kdy také nadhazuji řešení... ale jelikož on je trošičku nemotora, nakonec to končí tak, že se akce chopím sama a tak nějak, pokud mi síly stačí, dokončím. Nejsem ještě tak dobrá v trpělivosti

    OdpovědětVymazat
  16. [13]: Valin! Ty jsi nečetla Vejce a já

    OdpovědětVymazat
  17. [5]: On kdyby ho měl, tak by ho taky určitě zapomněl...[6]: Tak tohle zřejmě není tak ojedinělý případ...   [7]: Já už sem se potom musela taky smát, jinak bych asi musela pláčet...[8]: Že by nějaká novodobá šablona? [9]: Tak to se ti povedlo "podpantoflovej" hihihihi, všechno jiné, než podpantoflovej. Co myslíš,že mi dodávalo snášenlivosti? Právě to, že si nechal zcela vyjímečně říct...   

    OdpovědětVymazat
  18. [10]: Však já mu taky říkám, že na to, aby tu chatu dovelebil, by potřeboval žít alespoň 200 let. Pro jistotu tam ani nejezdím neohlášená... Co kdyby velebil něco, nebo někoho jiného, že?     [11]: /2
    To je ale neútěšlivá bilance... [12]:/4 Já bych asi nemluvila, mě by ukamenovali hned...

    OdpovědětVymazat
  19. [15]: Však já už měla taky namále, jenomže člověk musí leccos překousnout v takzvaně vyšším zájmu     [16]: Ne, nečetla. Ale vím, že je to známá kniha...     

    OdpovědětVymazat
  20. Málem jsem to nepřežila
    Jen dvě poznámky:Naprosto nechápu, proč sis huntovala nervovou soustavu a na tak komplikovanou misi s sebou brala vašeho ó papá. Zcela evidentně bys operaci "výměna náhrobní desky" zvládla sama, za polovinu času a bez náběhu na infarkt.Já osobně bych už ve chvíli, kdy choť lezl travním porostem, byla v takovém duševním rozpoložení, že bych si na hřbitově vyhlédla nějaký zastrčený koutek, urychleně vykutala jámu a do ní bych manžela zahrabala tři minuty poté, co bych ho utloukla tím kladivem.Krásně jsem se pobavila a srdíčko mi zaplesalo poznáním, že nejen já mám doma velmi exotický protějšek

    OdpovědětVymazat
  21. [10]: Muž má poněkud podivný mozek, to zcela jistě víš. Pokud dělá něco, co ho baví, je šikovný, vynalézavý a rozhodně mu nechybí nářadí. V opačném případě se z něj stává cosi jen těžko použitelného

    OdpovědětVymazat
  22. [20]: V těchto a jiných podobných případech ho používám pro jeho fyzickou sílu. Jinak raději využívám pouze svých silově omezených schopností.    Oni jsou takříkajích všichni muži exotičtí. Ovšem netroufnu si zde rovnou napsat, že jsou exoti...[21]:/10 Tos napsala moc hezky...

    OdpovědětVymazat
  23. Skvělý, fakt jsem se nasmála!
    Skoro to vypadá, jako by jste na prvního máje měli spíš prvního dubna .

    OdpovědětVymazat
  24. Tak se mi zdá, že by sis měla pořídit příruční  kufřík s nářadím (ve vlastní péči) a k tomu nějakou solidní placatku se solidním obsahem. Protože tohle bylo fakt na panáka!

    OdpovědětVymazat
  25. Když tak čtu tvé znalosti, které patří do mužské kompetence, na co se používají štípačky, kombinačky, prostě "nářadí", když čtu, že ty řídíš vůz a manžel né, když napíšeš že pro tebe neexistuje něco co nejde - mám dojem, že by tě měl tvůj muž nosit na rukou!
    Taková žena, která manžílka skoro zastane, to se zde na blogu cz. jen tak nepotká!   
    Jsi dobrá - klobouk dolů...

    OdpovědětVymazat
  26. [23]: V každém případě nezapomenutelný děj...[24]: To není špatný nápad.. On by ten kuférek byl asi hodně těžký, tak by mi ho alespoň mohl nosit, ne?.. [25]: Ale kdepak Sugr, všechno je jinak. On je bývalý řidič z povolání, když spolu jedeme a řídím já, je to celkem vyjímka... Na rozdíl od něj, který se při díle zašprajcne skrz každou maličkost, já dost improvizuji. On moje improvizace nenávidí a říká mi, že jsem flink. Já mu zase říkám, že není adaptabilní...Nářadí celkem dokážu rozpoznat i použít, leccos si musím opravit sama.. tak, že praxe mě naučila... Dokonce na autě už umím vyměnit žárovky. Heč!

    OdpovědětVymazat
  27. Teda on tě nemít...      Já už bych vypěnila u toho sáčku asi, tedy v případě, že bych byla tak znalá "řemesel" jako ty. Což nejsem.

    OdpovědětVymazat
  28. kdyby takhle sikovne, trpelive a pokorne byly vsechny, mozna bych i sam zvazil ze si manzelku domaci taky poridim. ale Valin je holt jen jedna...

    OdpovědětVymazat
  29. [27]: Já bych to poopravila, nakonec jsem ho nezabila...   [28]: Tak teď teda opravdu nevím, já byla přesvědčená, že všechny ženské rozeznají štípačky od kombinaček hihihihi. Ale jak tady čtu, není tomu tak...[29]: Nasadils mě punc vyjímečnosti hihihihi, na rozdíl od našeho drahého papá.   

    OdpovědětVymazat
  30. Tak nevím, nemají to ti chlapi v genech? Já si doteď myslela, že takoví se vyskytují jen v mém životě a ono je to obecný jev.

    OdpovědětVymazat
  31. [31]: tak vidíš, hned jsme obě klidnější, je to vlastně normálka...   

    OdpovědětVymazat
  32. [33]: A nebo báj o nepovedeném šroubu hihihi

    OdpovědětVymazat
  33. Děkuji za nemalé prodloužení života, smála jsem se jak blázen a ještě teď si opakuji hajzl šroub a další perly. Skvostné!! A taky velmi potěšující, myslela jsem, že můj muž je jeden z mála, ale vidím, že jich je hafo.   
    A velký obdiv za vynalézavé řešení, inu, jak se říká: nouze naučila Dalibora i štípat šrouby.

    OdpovědětVymazat
  34. Ahojky, jak to tak poslouchám a čtu všude kolem, tak mě manželství děsí a říkám si, do čeho jsem to asi vlezla

    OdpovědětVymazat
  35. [35]: Já, abych byla upřímná, jsem taky celkem vyděšená, co jich je. Teda ne hajzlů šroubů, ale takových manželů   [36]: Nezoufej, některá manželství jsou i šťastná...   

    OdpovědětVymazat

😀 😃 😄 😁 😆 😅 🙂 🙃 😉 😊 😇 🥰 😍 🤩 😘 😗 😚 😙 😋😛🤭🌝