4. 10. 2012

Jsem já líná a nebo jo?

Tak nevím, jestli mám sama sebe označit jako "líná."
Abych sama sebe nějak neurazila,tak jsem zkusila
vyvinout zvýšenou mozkovou aktivitu
a vyplodit inteligentní úvahu. Předně jsem se zamyslila nad tím,
co je opakem lenosti. Jak se říká v odborných kruzích zabývajících
se češtinou jaké je antonymum slova lenost.

- Je to pracovitost? Pracovitá jsem hodně, myslím si já o sobě skromně,
ale jsou tací, co si to zase až tak nemyslí. Potíž může být v tom, že co někomu trvá 2 hodiny,
já mám za půl. Chápu, jsou případy, kdy práce se musí takříkajíc namnožit
(rozuměj tím, že o ní budu co nejvíc kecat) a teprve potom s patřičnou vážností pomaloučku vykonat,
abych v následujím čase mohla vytrubovat do celého světa, jaký jsem to zase sakra odvedla dílo.

- Nebo je to snad svižnost? Svižná jsem hodně, myslím si já o sobě skromně,
ale musím poctivě přiznat, že jsou tací, které o tom nepřesvědčím ani omylem,
zvlášť když jsou svědky toho, jak mi náhodou při mé svižnosti loupne v zádech a nebo v koleni.

- Nebo je to rychlost? Rychlá jsem hodně, myslím si já o sobě skromně,
toto moje přesvědčení se ale zase nesnoubí s přesvědčením mého chotě,
který mi naopak tvrdí, že mi všechno trvá věky, (pro upřesnění jedná se třeba o zajištění
krmivové základny, nebo vyprání ponožek).

Formální logikou po zhodnocení svého článku jsem dospěla k závěru, že já nejsem líná.
Ale také jsem dospěla k faktu, že si to mohu myslet jenom já sama. Jiní mohou být jiného názoru.
Mohou si docela dobře i myslet, že líná jsem. Co s tím ale já nadělám? Zhola nic.
Já přece nemohu za to, co si kdo myslí. Jednou kdosi vzdělaný řekl asi něco v tomto významu:
"Kdybychom byli představeni s popisem našeho chování někým sami sobě, tak jak nás vidí on,
mnohdy bychom se vůbec nepoznali".
Onen moudrý asi dobře věděl, o čem mluví.

Ale já jsem já a teď jsem přesvědčila sama sebe, že jsem pracovitá, svižná a rychlá.
Jsou jistě tací, co s tím třeba nebudou souhlasit. Může se jim to třeba nelíbit,
mohou proti tomu protestovat, ale to je asi tak všechno.

28 komentářů:

  1. Hodně dobrý článek a ten člověk, který řekl ten zmíněný výrok, má pravdu!

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj, radi bychom vas pozvali na nove RPG na tema Hunger games. Prihlaste se a vyzkousejte si zivot v Panemu. http://on-hungergames.blog.cz/

    OdpovědětVymazat
  3. Moc pěkně napsaný článek. Chtěla bych být jako ty a chtěla bych o sobě moci prohlásit, že jsem svižná a pracovitá, ale to bohužel nemůžu.

    OdpovědětVymazat
  4. Fajn článek
    Většinou píšou na téma týdne všichni skoro to samý, konečně vidim něco jinýho :))

    OdpovědětVymazat
  5. [1]: To zcela určitě, byl to přeci klasik..[3]: A proč bys nemohla? Prohlásit můžeš leccos, přece máme demokracii, ne?[4]: Díky, to je něco pro mé ego, už si myslím, jak jsem nejen svižná a pracovitá, ale i originální     

    OdpovědětVymazat
  6. Good:)
    A podľa mna je individuálna lenisť dosť:)
    každý je lenivý k veci, kt. ho nebaví.. Celkom si to vystihla;)

    OdpovědětVymazat
  7. Tak to se mi líbí!! Ten zupůsob, jak jsi to pojala. Opravdu je to věc názoru, kdo je jak líný a jak to vidí ostatní. Nějak se mi teď chce napsat, že jaký mají  názor ostatní na moji případnou lenost, je mi jedno. Spojení dvou témat, co?

    OdpovědětVymazat
  8. [6]: A víš, že máš pravdu? Pokud něco nerada dělám, jde mi to ,, jak psovi pastva" (to se u nás říkává odjakživa.

    OdpovědětVymazat
  9. Pokud máš Ty sama pocit, že líná nejsi, je to dobře Velmi dobře, jen tak dál. A co si myslí ostatní? Záleží na tom, jak posuzují sami sebe když Ti řeknou, že jsi líná, myslí si o sobě totéž a potřebují to vidět i na ostatních, aby si nepřipadali tak zle. Nebo ne?

    OdpovědětVymazat
  10. [6]:[8]: Na tom něco je, ačkoliv znám lidi a není jich málo, co se s každou prácí doslova mazlí, ačkoliv je baví.. možná to je zase z toho titulu, že si jí prostě chtějí užít..   

    OdpovědětVymazat
  11. [9]: Tomu se říká nastavení zrcadel,
    málokdo si to ale uvědomuje, protože to bývá dost bolestivé. Může se nám potom totiž stát, že v naší kritice druhého se odráží naše vlastní chyby.   

    OdpovědětVymazat
  12. Já na to jdu fikaně. Líná jsem, jen když nikdo není doma a když se nikdo nedívá. A když se dívá, tak jsem pracovitá, svižná i rychlá. To aby si uvědomili, jak strašně náročná je rodičovská dovolená .

    OdpovědětVymazat
  13. Tak já mám celkem přehledně jasno Rozhodně jsem líná a umím si svoji lenost náležitě užít. Jen mám k tomu málokdy příležitost, protože Medvěd pro mého koníčka nemá moc pochopení

    OdpovědětVymazat
  14. [12]: Ty jsi až hříšně chytrá, musím se ještě hodně učit   [13]: Tak to by chtělo ho pro tohoto koníčka mazaně nadchnout a potom by bylo příležitostí dost, ne? Takzvaná duolenost byste tomu mohli důvěrně říkat...   

    OdpovědětVymazat
  15. Většina lidí si přeje, aby - ač jsou veskrze líní - budili dojem pracovitosti. Já to vidím přesně opačně. Snažím se vypadat líně, ale ve skutečnosti pořádně fedruju. Tedy - když nejsem zrovna líný!

    OdpovědětVymazat
  16. Skvělý článek - tak trochu k zamyšlení Já jsem líná, ale když je příležitost, žádnou aktivitu neodmítnu :)

    OdpovědětVymazat
  17. [15]: To je veliký umění vypadat líně a při tom makat. To myslím opravdu vážně, Takoví lidé vypadají navenek  nedbale elegantní. Vše jim jde zdánlivě velice lehce. Znám jich pár a vím, o čem mluvím.[16]: Díky, sice jsem trošku nadsadila, ale snad je to opravdu k zamyšlení..

    OdpovědětVymazat
  18. [17]: Myslím, že větší umění je být líný a přitom vypadat velmi zaměstnaně a pracovitě...

    OdpovědětVymazat
  19. Moc se mi líbí jak jsi pojala téma lenost a souhlasím s každým slovem. I kdyby si všichni kolem mě mysleli, že jsem líná, stejně za mě nikdo nic neudělá, tudíž mi jejich názor může být lhostejný.   

    OdpovědětVymazat
  20. [18]: Tak že kdo to dokáže, je vlastně umělec   [19]: To je bohužel fakt, nikdo za mě nic neudělá   

    OdpovědětVymazat
  21. [20]:Svým způsobem, ano.
    Velká virtuozka byla moje kolegyně,v bývalé práci. I když jsem k ní měla výhrady, tohle jsem musela obdivovat. Práci, kterou by zvládla ve dvou hodinách, kdyby na to sedla, si uměla rozvrhnout na celý den. Do toho několik telefonátů, nějaká pochůzka po kanceláři a byla to nejvytížinější osoba.
    A kupodivu, všichni jí to žrali.   

    OdpovědětVymazat
  22. [21]: No, kolikrát jsou k vidění fakt přímo oskarový představení. To je asi všade.

    OdpovědětVymazat
  23. Konečně taky nějaká zajímavá úvaha ;)

    OdpovědětVymazat
  24. Já nejsem líný.
    Já trpím vrozenou kocůriózou.
    Léčit se to nedá.

    OdpovědětVymazat
  25. [23]: [24]:No ale můžeš se na ní aspoň vymlouvat, ne? To je taky dobrý...   

    OdpovědětVymazat
  26. Moc dobře se to čte, tak jsi se dala na psaní valinko...jsem taky pracovitá, ale když můžu dopřeju si i lenost, říkám tomu relaxace

    OdpovědětVymazat
  27. [26]: Ahojky, jsem ráda, žes zavítala, dala jsem se víc na psaní, mám pocit, že graficky jsem se už nějak vyčerpala, došly nápady.

    OdpovědětVymazat
  28. jo lenost,tu já ráda provozuji,ale zase na druhou stranu,když je potřeba tak i lenost dokážu odhodit   

    OdpovědětVymazat

😀 😃 😄 😁 😆 😅 🙂 🙃 😉 😊 😇 🥰 😍 🤩 😘 😗 😚 😙 😋😛🤭🌝