6. 11. 2012

Všechno souvisí se vším

Když se mi zadaří tak, že si těsně před odchodem z domova vymáchám již oblečenou šálu
v záchodové míse,díky tomu, že se na záchodě neprozřetelně shýbnu pro omylem nakopnutou
láhev se Savem tak nešikovně, že volný konec mojí plápolavé šáličky zahučí přesně do středu mísy,
bohužel v tom okamžiku, kdy jsem krátce před tím v záchvatu čistoty prostředí vylila část obsahu
žíravé tekutiny do mísy,je to smůla, blbá náhoda a nebo důsledek nějakého dění?

Mohu si říct, že šťastná "náhoda" je, že tam bylo "jenom" Savo. Mohlo tam být něco zcela jiného
co se v záchodových mísách evidentně vyskytuje pravděpodobněji a častěji.
Když se mi ale ona nasavovaná šálka stačila zničit tak, že cárající konec je mi odbarvil na
vyblitinu nejhoršího kalibru, mohu to zase svést na náhodu a nebo mohu poděkovat svojí blbosti,
pořádkumiluvnosti? Nevím. Vím jenom, že moje hedvábná stříbrnočerná šálička
je pro další nošení již silně nevhodná. Odbarvenou od Sava už jí prostě nevyperu
(na rozdíl od exkrementů, které tam ale nebyly) a vyšísovanou prostě nehodlám nosit.

A tady právě vidím souvislosti důležité pro můj život. Kdyby se mi ta šálka nezničila,
mohla bych jí mít na krku jako onen den, kdy jsem si přibouchla do dveří auta šaty tak šikovně,
že jsem se rázem nemohla ani hnout.Onen den jsem na sobě měla lehké plápolavé propínací šaty
a vystupovala jsem z auta, (moji věrní čtenáři znají mého "Sršně").Sršeň nemá centrální zamykání,
tak jsem zvenčí zamáčkla čudlík u zadních dveří a zrovna v tom okamžiku,
kdy jsem je zabouchávala, zvedl se vítr a moje plandající šatečky se díky proudění vzduchu
nekompromisně přiskříply do dveří tak šikovně, že jsem byla přímo textilem spoutaná
a vynuceně nehybná.

Měla jsem dvě možnosti. Buď sebou tak prudce trhnu, že je rozervu a budu v tu ránu
pravděpodobně skoro nahá a nebo se vysvleču dobrovolně.Po krátké úvaze jsem
zvolila variantu druhou.
Ještě že šatečky byly rozepínací. Je sice pravda, že pán naproti na mě obdivně zíral,
ale aby mi přišel pomoci se vyprostit, to ho ani nenapadlo.
Tak, že jsem šaty horko těžko rozepnula, po menším boji se z nich vyvlékla,
tedy udělala jsem částečný veřejně-komický striptýz
a v mžiku jsem polonahá otevřela ty zatracený dveře, vysvobodila šatky a
důstojně se zase oblékla. Dovedete si ale představit, co by se stalo, kdybych si
do dveří takhle přiskřípla šálu? Ten kretén od naproti by mě nechal určitě uškrtit.

No a z toho plyne ponaučení, že všechno, co se děje, děje se z nějakého důvodu.
Náhody prostě nejsou.
Sice tomu někdy nemusíme zrovna rozumět, nebo v čase těchto prožitků sváděných
na náhody nemáme pro podobné situace to správné pochopení, ale stačí,
když se s tím prostě naučíme žíta naučíme se věřit, že je to pro naše dobro.
Ale někdy je to fakt fuška..
















26 komentářů:

  1. Psychologovia, aspon niektori, tvrdia, ze nic nie je nahoda. (Ked si clovek zlomi nohu, tak organizmus by v podstate mal vediet, preco! Za co je to trest a tak...)
    Ja si myslim, ze vsetko je nahoda. Ale vsetko je skutocne tak pomotane, ze aj nahoda je prepletena s inou nahodu, no a tym padom to nie je nahoda. Cudna logika. Husein je opät prezident...

    OdpovědětVymazat
  2. Máš pravdu! je to někdy opravdu fuška.. Také se pokouším zpětně analyzovat rozličné nehody (náhody) a vypozorovat mezi nimi nějakou spojitost a hlavně si je zdůvodnit ve svůj prospěch, ale ne vždy se mi to daří..V slabších dnech si jen říkám, že zkrátka přitahuji průsery víc než druzí..

    OdpovědětVymazat
  3. A teď si představ, že bys zrovna ten den vyrazila z domu "na ostro"
    Šálu omachtej v Savu celou

    OdpovědětVymazat
  4. [1]:Televize zase hlásá, že nehoda není náhoda. A když to říkají v televizi, tak to tak prostě musí bejt, vždyť je to tam samý fundovaný odborník...   [2]: To já si říkám nejen ve slabší dny, mě se líbí na tvým blogu to motto o životě.Vyjadřuje podstatu všeho...
    Vždycky, když se mi něco přinatrefí, vzpomenu si na něj.. [3]: To si ani předsatvovat moc nechci, mohlo by se stát, že by to byla moje poslední představa před infarktem a následném skonu...   

    OdpovědětVymazat
  5. Já bych tu šálu používal dál a tvářil se, že jde o nový trend - šála s melírem.

    OdpovědětVymazat
  6. Zajímavá historka. Ale nechtěla bych být hlavním aktérem. Jinak nevím, poslední dobou jsem více méně nakloněná tomu věřit, že možná existuje nějaký řád, ale ten je tak často porušován, že se prostě dějí náhodné věci.A někdy si zas říkám, že to už náhoda ani být nemůže, že to je moc... Těžko říct. Možná to nikdy nezjistíme.

    OdpovědětVymazat
  7. [3]: Myslíš, že bych jí do toho záchodu měla hodit dobrovolně a celou?[5]: Já se moc tvářit neumím   
    zašporuju a koupím novou no...[6]: Někdy se to tak prostě semele, že bychom byli raději neviditelní..   

    OdpovědětVymazat
  8. To je divnej chlapík, místo, aby ti pomohl a při té příležitosti si tě třeba i trochu osahal, tak jen čumí. I když... striptýz taky nemusí být k zahození .[3]: Ježíši!

    OdpovědětVymazat
  9. [8]: Někdo se třeba jenom rád dívá.. to jsem někde slyšela   

    OdpovědětVymazat
  10. Poslouchej a nešla by třeba trochu o to vyšisování zkrátit. Ony se ty šály dají zavazovat všelijak i když jsou kratší. Když do Sava celou, tak do zředěného a dolavorku, ne do záchodu, to dá rozum   

    OdpovědětVymazat
  11. Na dlouhé šály pozor. Jestlipak víš, jak zemřela Isadora Duncanová- známá balerina? Dlouhá šála, která za ní povlávala v otevřeném autě, ve kterém jela, se zamotala do kola a normálně ji uškrtila. Tak pozor.

    OdpovědětVymazat
  12. Luxusní článek ve stylu Za vším špatným se dá najít něco dobrýho.
    Pěkně a elegantně jsi se vykroutila ze svého autodveřového problému! Jako další plus vem ještě to, že jsi mohla jet autobusem a ty šatky se ti mohly skřípnout do zavírajících se dveří, a autobus se mohl rozjet... to už je úplně katastrofický scénář.
    K šále... já bych ji zkusila vysavit celou. Ne znovu do záchodu, ale nalij savo do umyvadla, samozřejmě ředěno vodou, ale míň - a nech chvíli namočenou. Ona se ti odbarví celá. Za pokus to stojí, stejně bys ji asi vyhodila. Takhle můžeš třeba docílit zajímavého efektu.

    OdpovědětVymazat
  13. [11]: No vidíš, moc nechybělo a dopadla jsem jako Isadora, ještě že jsem neměla tu šálu na krku, ještě štěstí, že mi spadla do toho hajzlíku..   

    OdpovědětVymazat
  14. [13]:Svět je plný katastrofických scénářů, snad je ale všechny nemusíme prožít na vlastní kůži, je třeba se spravedlivě rozdělit..   
    Šálu jsem už vyhodila, abych se fakt na ní někdy neuškrtila...

    OdpovědětVymazat
  15. Den blbec, ten jsem měla včera :-X

    OdpovědětVymazat
  16. Místo toho, aby se člověk náhody bál, je lepší si z ní udělat přítele. Minimálně pak není snadné upadnout do stereotypu .

    OdpovědětVymazat
  17. [18]: Tak to je svatá pravda, já jsem totiž přesvědčená, že nějaký špatný zážitek mě uchránil od ještě špatnějšího zážitku..
    To je moje filozofie..a vo tom to je...   

    OdpovědětVymazat
  18. [17]: Někdy je to prostě lepší a někdy to stojí za starou belu, jako na kolotoči...

    OdpovědětVymazat
  19. To byl ale šmírák... Jo, jo, když to ukazují ve filmech, tak je to vážně sranda, ale ve skutečnosti, je pak spíš člověk rudý až za ušima (asi podle toho, kolik lidí se zrovna dívá).

    OdpovědětVymazat
  20. Šály, kravaty a bryndáčky jsou nebezpečné.

    OdpovědětVymazat
  21. [21]: Asi byl z toho co viděl úplně perplex   [21]: Pro mě snad už jenom šály, bryndáčky nastoupí až ve vyšším věku, bude-li nějaký

    OdpovědětVymazat
  22. Výborná historka, zvláště ta s přibouchnutými šaty! Stát se to v romantickém americkém filmu, je tohle počáteční scéna, která přivolá krásného, charismatického, svalnatého a srdnatého zachránce a tvé srdce je nadosmrti ztraceno

    OdpovědětVymazat
  23. To bych měla ale veliký problém, musela bych jít za hlasem svého srdce třeba i přes mrtvoly..   

    OdpovědětVymazat
  24. [25]: Občas si říkám, jak je dobře, že nežijeme život jako americký film

    OdpovědětVymazat

😀 😃 😄 😁 😆 😅 🙂 🙃 😉 😊 😇 🥰 😍 🤩 😘 😗 😚 😙 😋😛🤭🌝