27. 11. 2012

Jak neřešit samotu

Ne asi zcela marně se říká o manželství, že je jako nedobytná pevnost.
Kdo je vevnitř, chce ven, a kdo je venku, chce dovnitř.
Asi to neplatí tak doslova, podsunume-li za slovo manželství slova
dlouhodobý vztah, rovnice se nám stává tak trochu nerovnicí,
protože zdrhnout ze vztahu bývá snažší, než zdrhnout z manželství.

Sice díky mému blogování už tuším, že jsou výjimky,
pro které dlouhodobé vztahy jsou přímo nepředstavitelné
a zabijácké (viď Krutomývale, tebe Ego do této mývalí kategorie
už nemohu zařadit, i když ty sám rád ses do ní často pasoval).

Většinou ale každý hledá v životě nějaký únik před samotou
a spousta nešťastníků doufá, že něco takového najde ve vztahu.
Nechci příliž zobecňovat, vím, že existují výjimky,
(těm všechna čest), ale v podstatě má rada pro všechny,
co chtějí samotu řešit vztahem je:
Pořiďte si raději, psa, kočku, hroznýše královského,
nebo třeba medvídka mývala. Je to mnohem levnější
a ušetříte si spoustu nepříjemností. Nikdo Vám nebude nic vyčítat,
poučovat vás, jak si máte zavázat kaničku u boty
a když vyčítající protějšek převezete tak, že si koupíte boty
na suchý zipy, nebudete muset čelit hysterickému výjevu v celé svojí kráse.

Sice můžete namítnout, že, to co píšu je pustá volovina,
ale za čas by na moje slova ve většině případů stejně došlo.
Prostě to tak je. Samota není tak špatná, když se jí člověk naučí podvádět.
Můj drahý manžel byl celý týden mimo náš společný domov. Měla jsem
trpět samotou, ale světe zboř se, musím přiznat, že jsem strávila krásný týden.
Idylické večery, kdy neřvala televize do pozdních nočních hodin,
s přepínáním programů jako zvláštní bonusy, klidné ranní vstávání do práce,
kdy se mi nikdo nemotal ani na WC ani v koupelně, dny bez dohadování
a jedovatých poznámek, že nemáme chleba, máslo, salám.
Dialogy typu mám jenom jednu ponožku, nebo tady jsem měl štípačky
na nehty a už tu nejsou, mě opravdu, ale opravdu nechyběly.

Prostě idylka. A tak se mi na mysl vnutila svatokrádežná myšlenka,
že samota je moc prima a že by nebylo marný
to zařídit nějak nadýl,.. ne-li napořád. No asi to neprojde,
ale sním o tom s otevřenýma očima.
Věřte tedy, že moje rada je naprosto upřímná, protože vím,
o čem mluvím. Ale zase na druhou stranu chápu,
že Ti, kdo jsou momentálně venku před pevností osamoceni,
nemohou věřit někomu, kdo je v pevnosti.
No děj se vůle Boží, já to s Vámi myslela dobře.

10 komentářů:

  1. Konečně dlouhej článek na kterým si dal někdo záležet.! Líbí se mi.

    OdpovědětVymazat
  2. Asi bych to neměla říkat, ale tyhle pocity znám
    Když Medvěd někam vypadne, rozhostí se v mé duši klid a mír.
    Ale je pravda, že když to trvá trochu déle, tak se mi přece jenom začne stýskat. Trochu

    OdpovědětVymazat
  3. Zlatá slova!! mluvíš mi z duše, někdy jsou dva na jednu pevnost prostě moc..

    OdpovědětVymazat
  4. Samota není totéž, co osamění; osamělý může být i člověk obklopený spoustou lidí. Já žiju posldních pár let sám a osamělý se necítím. Nebo přece jenom trošku? Tak já tedy jedu pro toho hroznýše. Snad už budou mít ve Zverexu otevřeno .

    OdpovědětVymazat
  5. Super! Krásně vyjádřené))

    OdpovědětVymazat
  6. [1]:   [2]: To jsem fakt ráda, že ses přiznala, myslela jsem, že tyhle moje pocity jsou až zvrženíhodné...   [4]: Já to blogování miluju, stále se mi dostává ujištění, že nejsem tak nemožná, naopak, že je víc podobně smýšlejících tvorů jako já. To je moc a moc prima. Ď.   [4]: Vyber nějakýho pěknýho, i když mezi námi já si myslím, že ty ho ani nepotřebuješ. Z tvých článků na mě dýchá úžasný poklid velmi vyrovnaného člověka.   [5]: Díky..je to souhrn zkušeností hihihihi

    OdpovědětVymazat
  7. Stojím před branou a kupodivu zas tak moc se mi do pevnosti nechce. Někdy se cítím sama, ale většinou mi to vyhovuje. Nehádat se s nikým, kdo půjde dřív do koupelny (na záchod), jestli je zvednuté nebo položené prkýnko, vymýšlet pořád, co vařit, ustupovat při sportovních přenosech a nemoct si pustit svůj oblíbený film-seriál?
    Pobavil mě tvůj hroznýš královský. S medvídkem mývalem může být taky sranda. Ale já raději spoléhám na domácí vody a tak mi stačí pes nebo kočky. Jako doplněk může být uřvaná andulka, která dokáže i pěkně a mile brebentit...   
    Jak je vidět, ani manželství není zrovna stoprocentní.
    I když, stoprocentní není nic...

    OdpovědětVymazat
  8. No to je zajímavé ;)
    Já když jsem pár dní pryč, musím podávat zprávy, zavolat nebo napsat mail. Jak tě a mengano čtu, ve skutečnosti je v maximální pohodě a já si myslel, že jí chybím.

    OdpovědětVymazat
  9. [7]: No jo, andulku jsem kdoví proč vynechala, ale vím, že to je taky dobrý a nenáročný společník..[8]: Tak, teď nevím, jestli jsem ti uklidnila anebo vyděsila.   

    OdpovědětVymazat
  10. Tak tohle moc dobře znám. Ačkoliv o mně má drahá polovička tvrdí, že mě prostě musel vyhrát v nějaké loterii, a ačkoliv spolu máme báječný vztah, vždy se těším na jeden den v týdnu, kdy je mimo domov v jiné části republiky. Leháro, nohy na stole, noťas na břiše, nevařím, nepeču, neuklízím. Jen nějak zařídit, aby sebou bral i děti... .

    OdpovědětVymazat

😀 😃 😄 😁 😆 😅 🙂 🙃 😉 😊 😇 🥰 😍 🤩 😘 😗 😚 😙 😋😛🤭🌝