13. 1. 2013

Ohnění

Mám moc ráda posezení u ohně. Oheň je příjemný sluha, když mu nedáte šanci
ukázat svou druhou nezkrotnou a zkázonosnou stranu.
Ráda vysedávám až do pozdní noci za jarních a nebo letních večerů u ohniště,
ležíc na lavičce se dívám na modrou oblohu zasypanou zářivými hvězdami
a přemýšlím o nesmrtelnosti chrousta.

Před tímto mým soukromým rituálem, který je tedy možný pouze, když
sousedka je nepřítomna a tatka bezpečně pochrupkává u televize,
zmožen svými chatovými aktivitami, se většinou odbývá příprava večeře
na ohni, což v praxi znamená nějaké maso opečené nějak.

Nějak proto, že způsoby se u nás hodně různí. Různění pramení z inovací,
které můj choť neustále vnáší s neochvějnou fantazií a vůlí. Vývoj našeho
večerního ohnění jde neustále dopředu. Od prostého opékání špekáčků
na klacíku, přes různé kovové jehly na špízy jsme se dostali
až na ohniště s roštem. Ale i rošty se dají nádherně zlepšovat.

A jak snadno to jde, když máte k dispozici letákovou nabídku z Penny.
Mí pravidelní čtenáři, ví, jakou zálibu má můj drahý choť v reklamních
letácích a tak se stalo, že jednou přišel velice rozradostněný domů,
že jsem ho na chvíli podezřívala, že vyhrál první cenu ve sportce,
a nehodlá se se mnou podělit. Pravda byla však jiná a méně prozaická.
Nepřišel bohužel z podniku Sportka s tučnou výhrou,
ale přišel z Penny marketu a záře mi ukazoval, co koupil. Koupil
nastavitelný grilovací koš a protože cena byla výhodná, no nekup to,
tak koupil rovnou dva.

A hned se to jelo vyzkoušet. Naložila jsem maso do ostré omáčky,
aby se hezky proleželo a v podvečer se zvláštním leskem v očích se manžel
jal rozdělat oheň a naložené maso vložil do onoho zázraku z Penny.
Kdo neví, co je to grilovací koš, tak vysvětlím, že se jedná o jakési dvě
části, mezi které se vloží plátky masa a následně se uzavřou posunovatelnou
sponou tak, aby držely obě části pohromadě a vznikl jakýsi celek,
který se pomocí dřevěné rukojeti může pohodlně otáčet.

Až potud dobré. Jenomže ona spona mrška sklouzla a to bohužel zrovna v tom
okamžiku, když taťka prováděl první otáčku. Koš se otevřel a naložené plátky
se rozlétly takřka na všechny světové strany.

Jeden mi dokonce přistál na klíně. Dva spadly do ohně a když je manžel
chtěl co nejdříve vytáhnout, uklouzl po čtvrtém kousku, jenž se tetelil na zemi,
čekaje tam zcela marně na jakési teplo, co by z něj udělalo
lahůdkovou poživatinu. Bohužel pro maso i pro mého muže vše dopadlo
úplně jinak. Tatka dopadl dost tvrdě na zem a nechybělo moc, a rozvalil
by celé naše ohniště, které tentokrát mělo tvar komínu.
Maso bylo rozmašírované a pevně vešlápnuté do trávy, tudíž už nepoživatelné.
Chladnokrevně jsem hodila do ohně ze svého klína třetí kousek řka,
že teď už se to dopeče samo, bez jakékoliv lidské pomoci
a šla jsem si připravit chleba a hořčici.

Nepochybuji však, že toto není poslední tečka za vývojem.
Něco mi našeptává, že pro tuto sezonu bude vybudováno něco jiného,
nového, žulového na grilování zeleniny. Tak se nechám překvapit.


12 komentářů:

  1. Vaše články na mě působí velmi příjemně a zatím mi vždy zvedly náladu. Těším se na další. Děkuji

    OdpovědětVymazat
  2. Naprosto souhlasím s prvním komentářem.
    Tento článek opět nezklamal a zlepšil mi náladu. :)

    OdpovědětVymazat
  3. U nás by vše co skončilo mimo oheň okamžitě ukořistila smečka....tudíž by nezbylo nic co by bylo možno grilovat a přišel by na řadu ten chleba. Já vyfasovala od mamči po tatínkově smrti spoustu různých grilovacích udělátek a přípravků, takže jsem zvědavá co má pro nás zlomyslný osud v záloze letos až se vytáhnou

    OdpovědětVymazat
  4. [1]: Díky, to je pěkná symbioza, mě se uleví a vám to zvedne náladu...   [2]: No jo, stává se leccos...[3]: Platí již výše uvedené hihihi[4]: Opečený chleba je ale taky dobrý, v nouzi...pěkně jako křupavá topinka..mňamky

    OdpovědětVymazat
  5. Nádhera!! to jsem se zas nasmála.. S grilovacím košem zatím zkušenost nemám, ale co není může být! jsem ráda, že jsem se s jeho fungováním alespoň letmo seznámila.

    OdpovědětVymazat
  6. Na toho tvého taťku by nebylo marné si pořídit zbrojní pas. Čím dál víc mi totiž připadá jako solidní zbraň hromadného ničení
    Jsi poměrně chladnokrevná žena, já bych ho tou grilovací plácačkou asi majzla.

    OdpovědětVymazat
  7. [6]: To určitě vyzkoušej, víš přece, že zkušenosti jsou nepřenosné..[7]: Ale kdepak, on je pro mě zdroj nevyčerpatelných inspirací. Ovšem až praskne, že mám tenhle blog, asi bude rozvod, ale to už je holt riziko podnikání...

    OdpovědětVymazat
  8.    Já se tady hihńám a konstatuji,že u Vás musí být veselo.
    Jinak všechno levné má někde chybu,vím z krámu,jsem velice opatrná na objednávání levných pomůcek do kuchyně,všechno má někde něco,a posílala jsem hodně na reklamaci,ale holt,Tvůj chot' je jak ryba chycená na udici.

    OdpovědětVymazat
  9. Ale tak zase snaha byla, ne?
    My máme doma gril elektrický, já vím, ohýnek je ohýnek, ale mňamka to je i tak. A když máme možnost vyjet někam pryč, na špekáček, tetelíme se blahem, také jsme totiž ohýnkovysedávači . Snad se jednou časem v té Sportce zadaří a třeba bude i vlastní domeček, nebo alespoň zahrádka a opékání tak častější .

    OdpovědětVymazat
  10. Grilování je vždycky vzrůšo.

    OdpovědětVymazat
  11. [9]: No, občas mi tečou slzy, někdy smíchem, někdy pláčem...[10]: Jo, snaha byla, a nakonec i to maso bylo dobrý...Nech si zdát nějaká čísla, a výhra je skoro jistá...[11]: Nejen grilování..

    OdpovědětVymazat

😀 😃 😄 😁 😆 😅 🙂 🙃 😉 😊 😇 🥰 😍 🤩 😘 😗 😚 😙 😋😛🤭🌝