1. 1. 2013

Plány budoucího trosečníka, tedy mne

Nevím, co si sebou vzít na pustý ostrov, ale rozhodně vím, co si sebou nevzít.
A to vím naprosto přesně. Svého drahého manžela. Nechala bych ho doma,
a užívala bych si pokojného klidu od přednášek na témata, jak blbě jsem
vychovala naše děti, jak je možné,že když chci koupit prodlužovací šňůru
nemohu nevědět, co odkud kam povede, proč jsem nekoupila kuře v Tescu,
kde ho mají levnější o 2 Kč/kg, než v Kauflandu a tak podobně.

Nemusela bych se esteticky pohoršovat nad reklamními letáky, kterými
se zálibně probírá a vrství na stole, kam s oblibou ukládá i rohlíky.
Já jsem sice toho názoru, že rohlíky patří do špajzu, ale bylo mi vysvětleno,
že by se na ně potom nepřišlo. Nu nezazlívám mu, že je pravděpodobně toho názoru,
že všichni další členové naší domácnosti máme výrazně snížené IQ
a rohlíky bychom bez vizuálně dokonalého uložení na stole nenašli,
ale setkala jsem se s neobvyklým cynizmem, když jsem tedy navrhla kompromis,
aby se dávaly do špajzky a na stůl se dal vzhledem k úspoře místa jenom jím vlastoručně
nakreslený plánek, aby tedy cestu k rohlíkům šťastně všichni našli.

Netrpěla bych tím, že kdykoliv se zcela mírumilovně zeptám, proč si po sobě
nezaplachuje záchod, obdržím sáhodlouhou,ovšem nic nevyjadřující jalovou odpověď,
která ale bohužel obsahuje úvod, stať i závěr.

Nebyla bych nucená hned po příchodu do našeho bytu očima spočinout
na vypáčených dveřích od komory, když se nešťastnou náhodou zasekly tak,
že nešly otevřít jinak, než odpáčit a na počest této události stojí potupně
bez zámku a kliky již hodný čas. Nakonec ale to, že nemají kliku má také svou výhodu,
protože při zavírání mi nezůstane v ruce, jako se to stává s dveřmi u záchodu.
Sice chápu, že na pustém ostrově bychom takovéto starosti neměli,
protože bystře předpokládám, že by tam nebyl ani záchod,
ani rohlíky, ani kliky, ba ani stůl a ani mnou blbě vychované děti,
nicméně jsem stoprocentně přesvědčena, že bych byla opět při jakékoliv příležitosti
poučována, upozorňována a kárána třeba za špatně složené slupky od banánů,
a nebo za nedokonale vyskládané kokosové ořechy.

A tak jsem vnitřně silně přesvědčená, že na rady svých dvou synů, kteří oba dva
prošli skautským výcvikem s několika tábory v přírodě bych sebou vzala jakousi KPZ,
což je krabička poslední záchrany, kterou bych si nechala vybavit od každého synka
zvlášť a tudíž bych měla dvě, což si myslím, že by nebylo na škodu, dále bych si vzala
sebou svoje morče, abych si měla s kým povídat a taky šachy se vší dostupnou literaturou,
to znamená šachy pro začátečníky, středně pokročilé a pokročilé a zároveň notace všeho,
co se kde a jak hrálo.

Nejsem si jista, jestli bych si brala laky na nehty a barvy na vlasy a řasenku,
mám dojem, že by to bylo krapet zbytečné, ale vím jistě, že bych si vzala
stohy sešitů a zásoby propisek, abych si mohla svoje zážitky z ostrova zaznamenávat
a později po návratu, (tedy za předpokladu, že bych přežila),
se s vámi podělit tady na blogu, protože brát si sebou noťásek by asi nebylo to pravé
ořechové, jelikož tak nějak tuším, že pusté ostrovy nebývají elektrifikované
a určitě ani nebudou mít Wi-fi.



32 komentářů:

  1. Pobyty na pustých ostrovech s wifi jsou sice trochu dražší, ale určitě je nějaká cestovka v nabídce má Když nakoupíš tak 20 tun kuřat v Tescu místo v Kauflandu, jen na úsporách si na takový pobyt jistě vyděláš

    OdpovědětVymazat
  2. Vyborny clanek. ..... jeden z toho mini-poctu blogu,  kde se pri cteni nahlas zasmeju je ten tvuj.Dnes to byla mapka k rohlikum.... Tedy: Dekuji.

    OdpovědětVymazat
  3. Jak to tak vypadá, budou brzy pusté ostrovy nedostupnou ideou naštvaných manželek, či přítelkyň! Lákavá představa povalování se na pláži s hromadou knih, kupou papírů a nedokonale vyskládanými kokosy! Ještě štěstí, že žádný takový ostrov hledat nemusím. U mě doma se totiž uzurpátor už nevyskytuje.

    OdpovědětVymazat
  4. Valin, být tebou, tak nalepím na schránku upozornění Nevhazuje reklamy, manžel přijde o zdroj informací, za kolik jsou kde kuřata, ty se zase nebudeš muset rozčilovat nad nedostatečností grafiky těchto tiskovin a manželovi ještě zůstane čas na opravu kliky.
    U nás to máme opačně, za "špatnou výchovu" synů můžu já. [3]: Pusté ostrovy budou rozebrány nespokojenými ženami? A co chudáci muži?

    OdpovědětVymazat
  5. [4]: Pardon za diskriminaci, samozřejmě část ostrovů bude vyhrazena mužům. Ale pěkně daleko.

    OdpovědětVymazat
  6. [1]: Jo máš pravdu, to se vyplatí...[2]: No já si myslím, že to často bývá k pláči, než k hlasitému smíchu, ale jak myslíš   [3]:  Jsi šťastná to žena   [4]: Mě nevadí grafika tiskovin, ta je překrásná, ale vadí mě množství a dopad informací na našeho taťku, mám docela podezření, že když bych dala na schránku cedulku nevhazujte letáky, on by si je stejně opatřil jinak. Znáš to určitě také, když musíš, tak prostě musíš...   [5]: Ano i muži si zaslouží nějaký ten ostrůvek, ale pro jistotu na jiný planetě     

    OdpovědětVymazat
  7. [5]: Výtečně, zkusím si zajistit rezervaci . Čím dál to bude, tím líp!

    OdpovědětVymazat
  8. [7]: Zase to s tou dálkou tak nepřeháněj, abys zbytečně neztrácel čas a stačil ses ještě z ozdravné meziplanetární rekreace vrátit a podělit se o dojmy...   

    OdpovědětVymazat
  9. Já to tehdy tušil, když jsem se rozváděl, že dělám moc dobře.
    Aspoň jsem ušetřen podobných martyrií, jen v opačném gardu.

    OdpovědětVymazat
  10. [5]: Hele, vy si nechte ostrovy a my si necháme pevninu, jo?

    OdpovědětVymazat
  11. [9]: No počkej Malki, já mám mlhavý dojem, žes byl opuštěn svou manželkou bezprostředně po tom, co tě tenkrát utekli ty miliony cvrčků, kteří vám následně po úniku z množárny obsadili veškerý prostor na všech bytových zdech.[10]: No tak si myslím, že s tím nemůžeme souhlasit, jak bychom potom dávali světu na odiv svá utrpení s vámi, když by tam nikde nebyl signál?   

    OdpovědětVymazat
  12. [11]: To je hrozný, co si všechno lidi nepamatujou.   
    Náš rozvod byl docela zajímavou záležitostí. Já jsem manželce jednou ráno oznámil, že dávám žádost o rozvod a ona někam zmizela. Když jsem asi za tři hodiny přišel do podatelny k soudu, tak mi úřednice oznámila, že před půlhodinou tam návrh na rozvod podala moje manželka. Rychle napsaný rukou na linkovaný papír.
    Ona prostě nutně potřebovala mít pocit, že se ona rozvádí se mnou a ne já s ní. Na malichernostech si vždycky dávala dost záležet. Ale kvůli cvrčkům to rozhodně nebylo.

    OdpovědětVymazat
  13. [12]: Tak jsi mi zase rozbil jednu konspirační teorii, já byla přesvědčená, že to následovné vybíjení cvrčků tvým pantoflem a vzniknuvší samovolné vymalování cvrčkovskou krví jí prostě muselo k rozvodu přímo dohnat. Inu mýliti se, je lidské...      

    OdpovědětVymazat
  14. [13]: Z čeho vycházíš, že by cvrčci měli mít krev? Hmyz krev většinou v sobě nemá. Tedy kromě komárů, klíšťat a podobné savé havěti, která v sobě má naši krev.
    Cvrčci ovšem naši krev nesají. Tehdy jak zdrhli, to mi ovšem pili trochu krev.

    OdpovědětVymazat
  15. V tvojí domácnosti bych už byla dávno vdova

    OdpovědětVymazat
  16. [14]: No já myslím, že nějakou cvrččí tekutinu mít musí, ne? Jinak by při tom zabíjení pantoflem museli praskat jako popcorn, ne?[15]: A nemohla bys mi poradit, jak to zařídit? Kdoví, kdy bude další amnestie..

    OdpovědětVymazat
  17. Rýč!
    Na pustém ostrově jsou vždycky poklady.

    OdpovědětVymazat
  18. Dneska druhý skvělý článkem na TT. A poklona za zpracování takové zhovadilosti stokrát omílané jen jinak pojmenovné.  Něco z toho co píšeš, je mi notoricky známé stejně a jako tebe mne to buď uráží nebo je mi z toho smutno. Pořád si říkám jestli by se z mého muže stalo to co je i kdybychom se neodstěhovali z Prahy, nebo jestli to je zákonitý vývoj mužské povahy...vysychání buňek pro skvělé a zábavné koníčky a naopak rozvoj buňek pro zjišťování toho o kolik mají kde levnější kuřata, rohlíky apod. U mého muže to je lahvové pivo. Nabyl dojmu že po třiceti letech hospodaření v domácnosti se pro nakupování nehodím a tak nakupuje sám. Tudíž máme většinou lednici plnou poživatin které chutnají jen jemu a mi ostatní buď jsme o hladu nebo se se musíme přispůsobit. Ale hlavně že to měli v akci. Jen čas od času se tam vyskytne i něco pro nás což ale bývá velmi sporadicky. Ale protože jsem na něm naprosto životně závislá musím být vděčná. Nevadilo by ti, třeba vzít na ten pustý ostrov i jednu podobně postiženou osobu ?

    OdpovědětVymazat
  19.    Velmi krásné!! a důvěrně známé. S jediným rozdílem, mapku budu muset nakreslit já manželovi, i po osmnácti letech předstírá neznalost cesty k lednici má-li si něco ukuchtit sám. Stejně tak je mu utajeno jak funguje plynový sporák o elektrické troubě raději nemluvím. Kupodivu pochopil princip varné konvice, za což mu tleskám.   
    PS: úhledně složit slupku od banánu je věda!

    OdpovědětVymazat
  20. [17]: No na tom něco je, to by ale  změnilo veškeré moje plány, musela bych chotě přibrat do party. Přece bych tam neotročila sama s rýčem, že ano...   [18]: Já tedy musím spravedlivě podotknout,že náš tatka nemyslí jenom na sebe, to ne, on myslí hlavně na nás, ale tak nějak jinak, než bychom si všichni přáli. Většinou mi to přijde dost komické, ale je pravda, že čas od času mi z něj poklesne čelist.. [19]: No tak tady bych viděla nepatrný rozdílek, páč u nás je cesta i zacházení se sporákem zmáknuto natolik perfektně, že jsem často při vaření upozorňována, jak to mám správně uvařit. Ale já si svoje sebevědomí kompenzuji jeho neznalostí funkce pračky..     

    OdpovědětVymazat
  21. Tak nevím, jestli se tomu mám zasmát nebo tě mám politovat. Ale momentálně asi spíše to druhé, přispívá k tomu nějaká tklivá nálada, za okny padající bílé sračky a věznice s bránou dokořán poblíž .Nevím proč mi to připomnělo mého švagra, který se tak bojí vyhoření svého domu, že pořádá doma požární školení...

    OdpovědětVymazat
  22. [21]: No tak u nás se také dnes slavnostně otevítají brány hotelu Hvězda na Borech.. a co se týče švagra, podoba konání mužů není nikdy čistě náhodná, oni to tak prostě mají.   

    OdpovědětVymazat
  23. Pláču smíchy.To je tak krásný článek- něco mi to připomnělo- no co asi? Že by byli mužští přes kopírák?

    OdpovědětVymazat
  24. Úžasně vtipný a čtivý článek!!

    OdpovědětVymazat
  25. A jéje.Ted' nevím,zda je to u Vás skutečně tak jak píšeš.Jestli ano,tak Tě teda lituji Valin.
    Dobře Ti radím,vycestuj čím jak nejdřív a máš pokoj.

    OdpovědětVymazat
  26. [23]: Někdy mám taky ten dojem   [24]: Díky[25]: No, ono to není zas až tak k nevydržení a potom, víš co se říká, co tě nezabije, to tě posílí.
    Nakonec jak vidím podle komentářů, nějakou výměnou bych si pravděpodobně nepolepšila, tak to zatím nechám tak...     

    OdpovědětVymazat
  27. [26]:No vidíš, nakonec jsi poznala, že tvého manžela ti druhé mohou závidět.

    OdpovědětVymazat
  28. Mapka k rohlíkům je skvělý nápad, ten se měl ocenit :). Myslím, že každý z nás by si na chvíli ten pustý ostrov zasloužil :). Nebo tam poslat ty, co jsou okolo a zůstat doma :).

    OdpovědětVymazat
  29. Jana Kořínková4. ledna 2013 v 19:28

    Alenko, ale co naše skupina? Vždyť by se nám po Tobě stýskalo!

    OdpovědětVymazat
  30. [27]: Taky mi to teď kupodivu nějak tak připadá   [28]: Já, protože nejsem cestovací typ, bych opravdu raději volila tvoji druhou alternativu   [29]: Ale Jani, vždyť mě znáš, kam bych se já hrnula na nějaký ostrov, to bych nemohla v noci courat se skupinou po lese...   

    OdpovědětVymazat
  31. Alenko,nebyla jsi u nás doma?ach ti muži,     

    OdpovědětVymazat
  32. Bomba článek Až jsem se při čtení hlasitě rozesmála a můj drahý manžel ležící na gauči se zeptal co že to s takovým zaujetím čtu.
    Nádherně popsané životní situace, většinu jich boužel také osobně znám

    OdpovědětVymazat

😀 😃 😄 😁 😆 😅 🙂 🙃 😉 😊 😇 🥰 😍 🤩 😘 😗 😚 😙 😋😛🤭🌝