18. 2. 2014

Pojistka


Mám spořící životní pojistku. Ne, že bych se chlubila (ono tedy není ani čím, jelikož v případě mé smrti by rodina obdržela 60 tisíc) a nebo si dokonce touto formou hledala novou známost (počítám že za 60 tisíc by si mi nikdo na krk nepřivázal hihihihhi), ale zajímavé pro mě je, jak pojišťovna pěkně každý rok zvyšuje pojistné z důvodů, které při mé zabedněnosti nějak nechápu... tedy chápu, ale po svém.

Po dobu už zhruba asi 4 let, každý rok dostávám láskyplný dopis od mého pojišťovatele, že
v zájmu mého osobního blaha mě zvyšují platby pojistky o částku zdůvodněnou jejich pro mě tajemnou terminologií. Nějak jsem na to nikdy nereagovala a jednou za rok jsem vzniklý nedoplatek splatila najednou... až letos, letos jsem se rozzuřila.. a to když jsem si jejich dopis přečetla pomalu a důkladně. Sice mě s láskou k obyvatelstvu jim vlastní upozorňovali,že v případě mého skonu bude rodině vyplacena částka "celých" 63 tisíc, ale když jsem se zamyslela, o kolik už mou pojistku samočinně zvedli, rozhodla jsem si jejich milý a okolohubymazajícímeddopis přečíst důkladně.

A světe zboř se, když si nebudu přát navýšení, musím o to POŽÁDAT. Jednou sem sepsala smlouvu na jakousi částku a nyní musím žádat o to, aby mi samočinně nezvyšovali platbu? Pro mě to nemá logiku. Nedává mi to smysl. Pojišťovně zřejmě ano. A tak jsem sedla a velice slušně jsem jim napsala, že se necítím jako ŽADATEL o nezvyšování platby, ale že pojišťovně naopak zakazuji pojistku mi jakkoliv navyšovat.

Oni mají moje peníze a já je musím žádat, aby mi automaticky nezvyšovali platby. Neuvěřitelné. Myslím, že by spíš oni měli žádat o můj souhlas, nebo ne? A nebo mlčení je souhlas?

27 komentářů:

  1. Tak mi takhle ob nějaký rok zvedali životku z důvodů inflace, ale v okamžiku kdy se modernizovali smlouvy tak přestali. Jelikož zjistili že jsem byla rok na trvalé invalidce stala jsem se pro ně rizikovým pojištěncem! Přitom jsem to měla jen na doléčení a teď už nemám ani tu poloviční jelikož úředníci v Praze aniž by mne viděli uznali že jsem absolutně zdravý člověk a odebrali mi jí.....,takže sice dostávám při úrazu minimum nicméně si platím stále stejnou částku a nikdo mne neotravuje nějakým zvedáním pojistného....

    OdpovědětVymazat
  2. Co dodat, vydřiduši a vychcánci, jen co se jim hodí a vymýšlí a vymýšlí jen jak by toho človíčka ještě víc obrali.

    OdpovědětVymazat
  3. hele, do teď jsem nepochopila peněžní systém jako takovej...skončila jsem tím, že peníze jsou krytý zlatem a tečka...a rodina si ze mě dělá permanentně srandu...:)

    OdpovědětVymazat
  4. Tak to je první článek na téma týdne, který je o něčem a ze života.

    OdpovědětVymazat
  5. Na to by snad měl upozornit pojišťovák už při podepisování smlouvy, ne? Když já uzavírala pojistku, předložil mi finanční poradce několik variant a každou mi podrobně vysvětlil. Ty varianty připravil na základě informací, kterí ode mě dostal, takže ve finále mám pojistku opravdu šitou na míru

    OdpovědětVymazat
  6. Podívej se pořádně také na smlouvu, ono to tam obvykle je a obvykle malými písmenky.Jinak s tebou úplně souhlasím,za hodně peněz málo muziky...

    OdpovědětVymazat
  7. Taky každý rok navyšuji pojistky. Manželovu, svou, holek, na domácnost, na důchod. Někdy mám pocit, že snad platíme pojištění ještě půlce vsi, co to je pořád papírů a placení. A pak když na to přijde dostane chlap za dva měsíce marodění se zlomeným žebrem pětistovku s tím, že má starou pojistku.
    Moc pěkně jsi to vystihla. Taky mě to nedává smysl.

    OdpovědětVymazat
  8. [8]:oprava: mně nedává smysl
    zbrklé ruce opět v akci

    OdpovědětVymazat
  9. [1]: Všechno špatný holt je i pro něco dobrý.. jenom to někdy neumíme rozpoznat... [2]:Každej si chce přijít na to svý... dnes to tak je... [3]: Hihihihihi, tak tomu nevěřím ani já a že jsem teda hodně naivní.. [4]: [5]: Neupozornil mě nikdo, pojistku jsem uzavřela v roce 2004 a navyšovat to začali až před čtyřmi léty. [6]: Zatím mlčí jako ryby...

    OdpovědětVymazat
  10. [7]: Je tam opravdu předtištěná kolonka u které je křížek, ale to chce hluboké pátrání, nemáš na to šanci sama přijít, když to podepisuješ.. [8]: Je to tak Bev, když přijde na věc, dostaneš pár korun. Já tuhle ještě dotáhnu a potom mi pojišťovna už na žádnou nepřemluví...tenkrát mi končila a oni mi zlámali, abych udělala novou, jelikož mě nechtěli vyplatit a takhle to dopadlo. Tohle pojištění je jedno z nejméně výhodných pojistek, dá-li se vůbec říct, že některé jsou fakt výhodné...   

    OdpovědětVymazat
  11. Nejsem překvapená tímto smysluplným opatřením o nic víc, než jsem byla v situaci, kdy jsem poslala svého muže, aby zanesl do banky na MŮJ účet MOJE peníze a musel zaplatit poplatek, protože vkládal peníze na CIZÍ účet...

    OdpovědětVymazat
  12. Od jisté doby bych pojišťováka hnala od vrat svinským krokem. Jsou to zloději! Jen chtějí platit a platit a když mají oni dát peníze, vždycky si najdou nějaký háček a nepředají se.

    OdpovědětVymazat
  13. [12]: No tak to je fakt síla, poplatek za vložení peněz.. nádhera...   [13]: Já jsem už rozhodnuta k témuž...   

    OdpovědětVymazat
  14. Při sepisování smlouvy, pokud vím, máš možnost si vybrat mezi tím, jestli chceš platbu navyšovat o inflaci. Vždycky jsem zaškrtávala ne, a je to cajk .

    OdpovědětVymazat
  15. No to okénko tak opravdu je, jenomže já neměla možnost zašktrávat, ona to pojišťovačka vypisovala sama a neinformovala mě..

    OdpovědětVymazat
  16. [1]:To bylo dobrý! (myslím ironicky)
    K článku - vzpomínám si, že jsem taky měla pojistku, kterou mi neustále navyšovali. Prý v mým vlastním zájmu, inflace a tak. Pak mě ukecal druhý pojišťovák a tu první jsem zrušila (blbec), čímž jsem tratila, samozřejmě. Ale abych nebyla ta chytrá, tak mě ukecal po čase ještě jeden a já si to znovu zrušila. Teď si platím minimální částku (taky kdyby se něco stalo, asi to nebude nic moc), nepřeji si sumu zvedat a když mě nedávno oslovil a nabídl mi nové výhody, s tím, že bych si trochu zvedla úložku, tak jsem s díky odmítla. Žádného pojišťováka nechci ani vidět, stejně jako žádného ukecávače přes plyn, elektřinu, mobily nebo nabídky zapojit se do nějaké bezvadné prodejní akce amway, oriflame, avon, LR apodobně. Nic proti těmto firmám, jsou bezvadné,ale cítím se tam pod tlakem, a na to, aby si člověk vydělal, by musel mít sakra klientelu a hlavně vytvořený tým dalších lidí pod sebou. Ale to jsem odbočila do úplně jiných končin.
    Jo, v dnešním absurdním světě se potkávame s absurdnem.

    OdpovědětVymazat
  17. [12]:To je další absurdní fakt, možný snad jen v Česku a od Česka na východ.

    OdpovědětVymazat
  18. [17]: Mě taky nejcíc vadí ta dotěrnost, na to jsem úplně alergická, všichni tyhle nabízelové jsou finančně závislí, kolik seženou obětí a podle toho taky konají...[18]: No jo, taky je možný opravdu všechno...fantazii se meze nekladou...

    OdpovědětVymazat
  19. máš pravdu,křížeček je malinkej a pokud chce pojišťovák vydělat tak to honem přejdem,naštěstí já šťoura jsem si včas všimla a žádná inflace se nekoná,i tak ze mě ždímají víc než dost a taky naposled víc se ukecat nedám

    OdpovědětVymazat
  20. Já si nevšimla, spoustu let byl klid až najednou to začali každý rok navyšovat a to mě fakt rozzuřilo hihihihi

    OdpovědětVymazat
  21. Oni tomu říkají indexace a prý je to kvůli inflaci, či co. Zatrhla jsem jim to hned při prvním pokusu

    OdpovědětVymazat
  22. [22]: Tak tos byla ale hodně prozřetelná...

    OdpovědětVymazat
  23. Šmarjááá to abych se na to taky pořádně podívala
    No... já mám ještě spoření, kde jsem zjistila, že přes odeslání dané částky a po přičtení podpor, úroků atd. jsem... světe div se v mínusu.

    OdpovědětVymazat
  24. [24]:Tak to je prapodivné spoření! Na to bych se zeptala! Je fakt, že oni si strhávají za vedení účtu, ale to snad není taková částka, aby ti zmínusovala tvůj vlastní vklad! Fakt se na to přeptej, třeba tam byla nějaká chyba. A kdyby ne, tak to zruš, pokud to půjde.

    OdpovědětVymazat
  25. Já už to navyšovat nenechám, poslala jsem jim ten dopis, jak chtěli a tahle pojistka mi končí za 3 roky, už to vydržím a potom už nikdy....

    OdpovědětVymazat
  26. [24]: No tak to jsou hotový zázraky, viď? Inu je hodně věcí mezi nebem a pojišťovnymi...

    OdpovědětVymazat

😀 😃 😄 😁 😆 😅 🙂 🙃 😉 😊 😇 🥰 😍 🤩 😘 😗 😚 😙 😋😛🤭🌝