4. 2. 2014

Pokrok nezastavíš..


No, jo, pokrok nezastavíš. Vyvíjí se rychleji, než lidé stačí zestárnout a tak tento pokrok mnohé generace přivádí k zoufalství, a nebo v lepším případě přináší komické situace, kdy propadáme trudomyslné myšlence, že jsme úplně hloupí a neschopní. Stačí koupit si novou pračku, myčku, telefon, počítač.. a je o zážitky postaráno.


Moje známá, která je po technické stránce mnohem zaostalejší než já, se touto problematikou nijak netrápí, ale ráda si pořizuje nové luxusní věci po internetu. Tento dobový výdobytek objednávek z domova se naučila sice ovládat, ale velkým dílem si přisuzuju i své zásluhy. Než jsem jí naučila, jak se napíše zavináč a proč se nepíšou diakritické znaky v emilové adrese a podobné speciality, mě dalo hodně zabrat. A ona zocelená mojí pravidelnou školící osvětou, objednala si po internetu matrace Dormeo.

Zaslala objednávku a čekala. Za pár dní se jí ozval na telefon dopravce. Že prý pro ní veze ty matrace a zdali by jí je mohl dopoledne přivézt.
"To určitě ne, dopoledne jsem v práci, jak si asi představujete, že bych je táhla domů? " byla krajně rozrušená tupostí poslíčka. Ten sice namítl, že jestli je v práci autem, že by to snad nebyl až tak veliký problém, ale ona se podivovala nad jeho myšlením, jak si asi tak představuje, že by vláčela z práce dvě matrace.
"Přivezte mi je domů, kolem šesté hodiny, dřív doma nebudu!!" vydala neměnnou direktivu.

V šest hodin u ní zazvonil zvonek a ona se svým přítelem utíkali ke dveřím, čekaje dvě velké matrace. Poslíček jim ale doručil 2 úzké asi metr vysoké lehoučké krabičky, nechal si podepsat převzetí a rychle se odporoučel. Oba zůstali naprosto zkoprnělí. Než se stačili vzpamatovat, zůstali sami se dvěma podivnými krabičkami. Nezbývalo, než je vzít do bytu a pravděpodobně následně vyreklamovat, s tím, že byla zřejmě popletená objednávka a jím bylo zasláno něco jiného.
Dali krabice do úzké předsíňky a chodili kolem nich s pochybnostmi, rozbalit, či nerozbalit.
"Na to, abychom to mohli vyreklamovat, musíme vědět, co v tom vlastně je, rozbal to,"
vydala další direktivu známá.
On tedy přinesl nůž a opatrně rozřízl krabičku. Byl v ní stočený jakýsi balíček čehosi. Ona se podivovala: "Co to jenom je? Vyndej to ven, ať se podívám."

On tedy vytáhl zcela ven onen svinutec, který ale, jakmile se zbavil papírových obručí, začal se rychlostí blesku zvětšovat a zvětšovat až do obludných rozměrů velké postelové matrace. Vzhledem ke své nabývající velkosti známou přizdil ke zdi a ona uvědomujíc si, že bude za chvíli plně odloučena přes zašprajcovanou matraci v jejich úzké chodbičce od svého přítele, zavelela:
"Utíkej, utíkej pryč."
"Kam?"
Ven, na chodbu, dělej."
Když se matrace plně zformovala do své standartní velikosti, byl její přítel na chodbě, odkud měl možnost jí zachránit. Matraci, po troše námahy osvobodil se zaseknuté polohy, zároveň osvobodil i mou známou a potom přemoženou Dormeo odnesl konečně, tam, kam patří, do postele. S druhým kouskem už byli obezřetnější a tak ho vybalili až v ložnici. S úžasem se dívali, jak ve volném prostoru mění svůj tvar a z malého balíčku se stává příjemný měkký kvádr, na kterém nyní bude usínat jeden z nich.

Tomu se prostě říká vymoženosti 21. století.
Inu prostě dnešní svět.. který je pouze pro připravené a zocelené...

25 komentářů:

  1. Aneb Postýlko, vař....

    OdpovědětVymazat
  2. Když mi syn dovezl nové matrace v krabici, také jsem se divila. Jenže jsem mu důvěřovala, protože je víc světa znalý. Předtím jsme měli postel celočalouněnou, tak jsem s matracemi neměla žádné zkušenosti.
    Museli jsme je nechat 2 dny, aby se nafoukly. Spí se na nich báječně.
    Proto chápu tvoji známou. Asi si myslela, že přivezou matrace v rozloženém stavu.

    OdpovědětVymazat
  3. No já bych taky čekala matrace v rozloženém stavu   

    OdpovědětVymazat
  4. Pobavilo mě to. Tak už to občas chodí.

    OdpovědětVymazat
  5. s pokrokem se dá zažít hodně srandy

    OdpovědětVymazat
  6. [1]:   [2]: Spíš postýlko, zvětšuj se.. [3]: To tedy rozhodně ne.. [4]: Já bych si to taky myslela, ale když mi vyprávěla, jak řvala utíkej, myslela jsem se se počurám smíchy...   [5]: To já taky, ale ta komičnost situace mě tehdá dohnala až k slzám, když to vyprávěla... [6]: Jo, život nám přinese mnohé příhody, smutné i veselé.[7]: A proto pokroku 3x zdar...     

    OdpovědětVymazat
  7. Pane jo, tak to já bych taky zírala, to vůbec neznám. My se vždycky mordovali z matracema

    OdpovědětVymazat
  8. Ještě že to nerozbalovali na záchodě, to by tam asi byli dodnes.
    Já jsem byl taky tuhle překvapen, když jsem viděl v Lídlu, jak tam prodávají matrace mezi ponožkami a tričky.

    OdpovědětVymazat
  9. Možná jednou budou matrace v prášku. Hodíš ho do vody a ona přes noc vyroste. To by byl super vynález, ne? Matrace jako polívka v pytlíku. To by z toho teprve ta tvá známá byla tumpachová.

    OdpovědětVymazat
  10. [9]: Já bych řekla, že bysme zíraly ještě na spoustu jinejch věcí, o kterých nemáme ani tušení...[10]: Pokrok přináší hodně překvapení a to na všech frontách..   [11]: To si myslím, že bysme z toho byli tumpachoví úplně všichni, to by byly takový amarounový matrace...   

    OdpovědětVymazat
  11. Haha, jak jsem si to představila, neubránila jsem se úsměvu.

    OdpovědětVymazat
  12. Doba minimalistická,
    instantní...Pokroku, pokroku
    ty nám ale dáváš!
    Pecky mezi oči,
    klacky do kroku.
    Pohodlí až pod nos
    naschvál evoluci,
    k velké škodě rozkroku.

    OdpovědětVymazat
  13. Netušila jsem, že matrace Dormeo se takhle nafouknou. To je úžasné.
    A tvůj článek ještě úžasnější. Moc mě pobavila představa, jak je ohrožuje rozpínající se matrace.
    Krásné.

    OdpovědětVymazat
  14. [13]: Já jsem se chechtala, až mi tekly slzy...[14]: Doba maximalistická
         matracová..     Z mini se maxi stane
         zpočátku to však klame   [15]: Takových netušících bude zřejmě hodně a nejen ve věci matrac Dormeo...   

    OdpovědětVymazat
  15. Jsem beznadějně zaostalá a tajemství matrací neznalá I když si o sobě neskromně myslím, že nejsem úplně tupá, taky bych na takové amarounové představení čučela jako tydýt

    OdpovědětVymazat
  16. [17]: Určitě bysme čuměly duo, já sem byla zvědavá, co z toho vyleze, když mi to vyprávěla...   

    OdpovědětVymazat
  17. [12]:Jojo, moderní věci nám dávají občas pěkně do těla, ale jak se říká, pokrok nezastavíš

    OdpovědětVymazat
  18. [19]: Ono by to ani nešlo, pokrok by nás prostě smetl...   

    OdpovědětVymazat
  19. taky bych se asi smíchy válela když by mě někdo vyháněl od milované matrace,jen ta představa jak na ni usínám.Už vidím svou drahou polovičku jak by mě chtěl vysvobodit ze zakletí matrace,určitě by mě tam nechal hodně dlouho vydusit a říkal by si to je ale klid     

    OdpovědětVymazat
  20. Možná se opakuji, ale kam ty na to chodíš? Že by sis nevymýšlela ?

    OdpovědětVymazat
  21. [21]: Jo, musela to být fakt psina, škoda jen, že to znám jenom z vyprávění [22]: Fffftipálku     

    OdpovědětVymazat
  22. Tak teď jsem se opravdu zasmála , skoro mi to připomíná amarouny z Návštěvníků .

    OdpovědětVymazat
  23. Na tom něco je, asi je to podobný princip...   

    OdpovědětVymazat

😀 😃 😄 😁 😆 😅 🙂 🙃 😉 😊 😇 🥰 😍 🤩 😘 😗 😚 😙 😋😛🤭🌝