25. 2. 2014

Neuskutečněné fantazie


Přes tvář se mu rozlíval samolibý úsměv. Zvítězil. Dokázal to. Jeho objev přetvoří celou společnost. Pro něj. Se zavřenýma očima vdechoval vůni koňaku z veliké baňaté sklenice a snil.

V duchu viděl film. Jeho film o budoucí realitě. Sice to nebude hned, bude muset být trpělivý, ale nyní už má výsledky a jistotu. Změní celý svět.


Nejvíce práce mu dalo vymyslet, jak eliminovat účinky svého vynálezu sám na sobě. Nemohl přece dopustit, aby jeho vlastní produkt na něj působil tak, jak bude působit na všechny ostatní. To by potom nebylo k ničemu. Stal by se jenom jedním ze všech obyčejných a nemohl by vychutnávat svoje sladké vítězství, svou moc a radovat se z majetku druhých.

Když vyřešil i tento poslední aspekt svého zkázonosného programu ustalovačem genů, byl připraven. Zbývalo doladit poslední detaily. Jak co nejefektivněji a nejrychleji rozšířit virus mezi lidmi. Virus, který dokázal přepsat DNA, nositelku genetické informace.

Celý svůj život zasvětil vědě. Jeho fantastické pokusy se úzce profilovaly do pokusů s geny. Speciální nanotechnologií dokázal dvojšroubovici DNA přesně rozstříhat a geny poskládat tak, jak sám chtěl. Šílený génius nebo geniální šílenec? Časem začal lidské geny kombinovat se zvířecími. Lidskozvířecí genová mozaika. Výsledky byly oslnivé. Jeho způsob léčby pacientů, kteří se byli ochotni podvolit jeho neobvyklé praxi, přibývalo. Celosvětový věhlas si získal tím, že využil části genů jiných tvorů, jimž jejichž genová výbava dovolovala dorůstání různých částí těla a tak dokázal u mnohých lidí dorůstání končetin, o které nešťastně přišli a nebo se bez nich narodili.

To byl ale jenom začátek. On chtěl víc. On se chtěl cítit, jako stvořitel, chtěl být stvořitel a snil o tom, jak mu všichni podléhají a vzdávají hold.

Teď nastala ta správná chvíle. Má DNA dokonalého tvora, který bude uctívat a poslouchat jenom jeho. A on bude Bůh, stvořitel, stvoří nový druh, starý nedokonalý nechá postupně přetvořit pomocí onoho viru, který je nutno implantovat každému lidskému jedinci. Zbývalo vyřešit poslední problém. Rychlá distribuce. Do vody nebo do vzduchu?

Vdechnutí virusu bude údernější. Ti, kteří se nakazí jako první, budou geometrickou řadou přenášet vir na svoje okolí dechem i dotykem. Nebude úniku, nakonec všichni podlehnou. Jen on zůstane nepoznamenán a nepoškozen. Bude vládce všeho a všech.

Samým vzrušením demonstroval svou budoucí sílu tím, že napnul celé své tělo, chtíc prudce své ruce zvednout vzhůru. V tento dramatický okamžik však zapomněl, co drží v ruce. Sklenice tlakem prstů praskla a jeden z ostrých podlouhlých střepů mu při pohybu ruky vzhůru přeťal tepnu na krku.

39 komentářů:

  1. Je to geniálně napsané. Obdivuji volbu slov, zní to velmi odborně a zasvěceně. A skvělý konec. Báječná povídka.

    OdpovědětVymazat
  2. Ještě, že je ta fantazie neuskutečněná. Raději nedomýšlet... Výborně napsaná povídka. Nápad i zpracování. Díky.

    OdpovědětVymazat
  3. janicechalupinka25. února 2014 v 10:35

    já mám šok. Husí kůži po celém těle.
    To je fakt strašný, co by se mohlo stát,
    dokonale jsi mě přesvědčila.
    Až je mi z toho blbě, jak ti věřím.

    OdpovědětVymazat
  4. Mé oblíbené sci-fi. Díky za napínavý zážitek :)

    OdpovědětVymazat
  5. Ty jo, jsem to četla jedním dechem a hlavně konec dobrý, lidstvo je zachráněno.

    OdpovědětVymazat
  6. [1]: Děkuju Bev a díky za výběr, ode tebe jako od výborného povídkáře je to velká poklona pro mě... [2]: Díky, snad nic takového nikdy nenastane... [3]: Ale no tak Jano, mě můžeš věřit jenom face to face... [4]: Já vím, že to je tvá parketa, kde se pohybuješ jak ryba ve vodě...   [5]: Hihihihi, tak si po tom tvém komentáři přijdu jako James Bond...   

    OdpovědětVymazat
  7. Skvěle napsaná povídka. Ještě, že to tak dopadlo, jinak z toho génia při čtení šel tak trochu strach, aby náhodou neuskutečnil to, co chtěl...

    OdpovědětVymazat
  8. Bombově napsaný a napínavý! ( při tý představě, že by se to zrealizovalo, mě teda fakt nepříjemně mrazilo ... brrrr!)

    OdpovědětVymazat
  9. [7]:   [8]: Geniové jsou vždycky tak trošku nebezpeční...   [9]: Na to snad nikdy nedojde...

    OdpovědětVymazat
  10. Dává mi to smysl až tak, že jsem se orosila. Na čele...   

    OdpovědětVymazat
  11. super povídka,ale opravdu v dnešní době jen povídka?

    OdpovědětVymazat
  12. Ustalovač genů se mi jako pojem moc líbí . Optimista se raduje z dobrého konce, pesimistovi jistě neujde varianta, že po zasloužené smrti šílencově se virus může vydat na svou rychlou pouť světem tak, jak bylo původně zamýšleno, ovšem již bez přítomnosti jakéhokoli Boha.

    OdpovědětVymazat
  13. Díky Bohu za sklenici. Obávám se ale, že ne každému šílenci se zrovna poštěstí jí držet v rukou, když bude spřádat svoje ďábelské plány... A to je škoda.

    OdpovědětVymazat
  14. [12]: Snad jo, proboha, do Božího řemesla by se šílenci vůbec neměli plést... [13]: Dílo naštěstí nebylo dokonáno, alespoň v mé povídce, tak že buďme optimisté...[14]: Mám pocit že sklenic není nikdy dost...   

    OdpovědětVymazat
  15. Takhle má vypadat dokonale napsaná povídka. Utrhnout člověka od reality, podrazit mu nohy a nechat ho vláčet příběhem. Cítil jsem se tak a to je to, oč v psaní jde. Palec nahoru!

    OdpovědětVymazat
  16. Panáček se holt přepočítal
    Poněkud se mnou zmítá zvědavost, jak měl vypadat ten zmutovaný novočlověk Mohl z toho být krásně dlouhý román.Moc dobře napsané, líbilo se mi to

    OdpovědětVymazat
  17. [16]: Jsem moc ráda, že jsem tě směla chvíli vláčet...     [17]: Já teda měla představu, že bude vypadat na první pohled jako nyní člověk, jen jeho regenerační schopnosti a způsob myšlení bude jiný...

    OdpovědětVymazat
  18. Nešťastný konec pro jedince, šťastný pro celou lidskou společnost...

    OdpovědětVymazat
  19. [19]: Takových šťastných konců by mělo být mnohdy víc...   [20]:[20]: Díky   

    OdpovědětVymazat
  20. Pomoc! No, zní to děsivě, ale teď jsem si vzpomněla, že v Rusku už kdysi nějaký šílenec dělal pokusy a zkoušel křížit člověka s šimpanzem. Sice se mu to nepovedlo, ale co my víme, co bude. V tvém příběhu naštěstí zasáhla vyšší Prozřetelnost.

    OdpovědětVymazat
  21. [22]: Teda nechci bejt zlá, ale někdy se šimpanz chová líp, než mnohý člověk...   

    OdpovědětVymazat
  22. [6]:Není opravdu zač, tvá skvělá povídka tam rozhodně patří. A moc děkuji za milá slova.

    OdpovědětVymazat
  23. Tomu se říká zákrok za pět vteřin dvanáct. Doufejme, že tento megaloman zůstane uvězněn pouze v této povídce a že se nevyskytne ve skutečnosti.
    Další velký puntík k této povídce.
    Nebo spíš, pět hvězdiček.
    Valin, umíš, umíš!

    OdpovědětVymazat
  24. P.S. z čehož plyne, milá Valin, že se tu rýsuje možné pokračování...   

    OdpovědětVymazat
  25. [13]:To mě taky napadlo,záleží, kterej mamlas se nabourá do laboratoře páně vědátora.   

    OdpovědětVymazat
  26. [25]:[26]:[27]: Děkuju Vendy, nemalujte s Čerfem čerta na zeď, i když ne marně se povídá, že všechno, co napadne lidskou mysl, se časem i stane.. tak teď nevím, jestli jsem nepoložila kámen ke změně civilizace...   
    Myslím, že tenhle můj výmysl vyvolal už dost zděšení, myslím, že pokračování nebude, pro mě jeho tajemství umřelo s ním... ale jeden nikdy neví.. že?

    OdpovědětVymazat
  27. "Genový koktejl," zamnul si ruce šejkrový kouzelník.

    OdpovědětVymazat
  28. [29]: ..a rozlil do připravených nádob...

    OdpovědětVymazat
  29. [28]:Neboj, Valin, oni už nad tím určitě přemýšlí, jak se uvedla do světa myšlenka klonování, tak to je otázka několika let, tipuji. V lepším případě, několika desítek let.
    Ale máš dobré výmysly, fantazijní, to se musí nechat.

    OdpovědětVymazat
  30. [31]: Tak tos mě moc neuklidnila, snad se toho už nedožiju...   

    OdpovědětVymazat
  31. Už jsem čekala, že zůstane na světě sám s tím vším majetkem a zjistí, že je mu smutno... a ono ejhle, vzalo to rychlý spád. Dobře mu tak.
    Skvělá povídka

    OdpovědětVymazat
  32. Hodně zajímavý námět. A záměr stát se  vládcem lidí bez lidí? Dokonale šílené

    OdpovědětVymazat
  33. [33]: Díky Radko, taky si myslím, že si svou smrt zasloužil...   [34]: Vládce poupravených lidí...   

    OdpovědětVymazat
  34. nechtěla bys napsat knihu??
    myslím, že by šla na dračku.

    OdpovědětVymazat
  35. Jejda! Ježkovy zraky, začínám tě obdivovat, a  to jsem přečetla jen tento článek. To je hustý! Naprosto neočekávatelný. Ten konec byl tak rychlý, že mě to až úplně zastavilo. Chvíli jsem vůbec nechápala. Až asi po pěti sekundách mi došlo, co se vlastně stalo.
    Vážně, vážně skvělý. Zasloužil si to, geniální šílenec.

    OdpovědětVymazat
  36. Jejda! Děkuju za opravdu milý komentář, asi budu na sebe trošku pyšná     

    OdpovědětVymazat

😀 😃 😄 😁 😆 😅 🙂 🙃 😉 😊 😇 🥰 😍 🤩 😘 😗 😚 😙 😋😛🤭🌝