1. 2. 2014

Zimní radovánky

Před nějakým, ne zcela krátkým časem, jsem dost často trávila víkendy u kamarádky na vesnici. Vždycky jsme vymysleli nějakou tu kravinu a nejlíp nám to šlo, když jsme uspali děti a poté se posilnili nějakým vhodným špiritusem.
Onen historický zimní víkend naši muži lepili dlouho do noci akvárium a my jsme se začaly s Milenou nudit.
No a ona jako domácí si vzpomněla, že mají ve sklepě jakési staré lyže a že bychom si mohli jít ve dvě hodiny nad ránem, zalyžovat.


Mě to přišlo jako ohromný a báječný nápad, ona nakonec vždycky měla ohromné a báječné nápady, které málokdy končily bez úhony na zdraví. (Bolobřich ze smíchu je myšleno..)
"Skoč pro ty lyže, proč si nezalyžovat", zareagovala jsem pružně.
Nutno předeslat, že já jsem hotový lyžařský antitalent a každého, kdo se na těch zahnutých prknech nezabije, bezmezně obdivuji. Ona na tom byla tak nějak podobně. Nicméně vynesla letité lyže na světlo boží a rodeo mohlo začít.

Lyže byly stařičké, ještě na bezpečnostní vázání Kandahár. Pamětníci asi tuší, mladším ročníkům nastíním. Jedná se o lankové vázání, do kterého nejsou třeba lyžařské boty. Už jenom obout se do toho byl úkon hodný eskamotéra.
Jelikož její rodina byla vlastníkem pouze jednoho historického páru, každá jsme si navlékla pouze jednu lyži. Kopeček, ze kterého jsme chtěli hrdinně pospolu sjet, byl tak mírný, že jen s velikou nadsázkou se dá tvrdit, že to byl kopec. Spíš to byla mírně nakloněná rovina, vyjádřeno stupni asi tak 5. Upřimně řečeno, byl to vlastně chodník kolem jejich barákuk který měl tendenci mírně se svažovat. A to byl právě náš zvolený sjížděcí terén.

Bohužel na tom chodníku byla vysypaná hromada písku (to taky nechápu, kterej mamlas tam ten písek nechal navézt a na co, v zimě...) Když jsme tedy měly zašněrovanou každá jednu lyži, pevně se držíc navzájem kolem pasu, rozjeli jsme se to té úžasné sjezdovce a věřte nebo ne, okamžitě jsme zjistily obě nezávisle na sobě, že mezi tou haldou písku a našimi lyžemi existuje nějaká silná vzájemná přitažlivost. Ať jsme dělaly obě co chtěly, jeli jsme rovnou do středu té hromady a nebylo vyhnutí. Nevím, proč se nám ta pitomá hromada nevyhnula sama, když viděla, že my směr měnit nemůžeme, ale stála uminutě na svém místě, i když mohla tušit, že za několik okamžiků se do ní zapíchnou dvě ohnutá prkénka.

A tak se i stalo. Snad z pomsty, že jí poněkud změníme tvar, nějak se zatvrdila a lyže nepustila do svého vnitřku, nýbrž je o svůj zatvrdlý zevnějšek nechala zlomit. Obě. Jak potom kámoška vysvětlila svému choti, že jeho památeční lyže jsou na 4 kusy, nevím. My jsme v daný okamžik byly rádi, že to odnesli zlomením jenom lyže, i když srážka
s pomstychtivou hromadou se neobešla bez pěkně vybarvených modřin.

Časem se sice naše kamarádské cesty rozešly, nedávno jsem jí ale shodou okolností potkala na chirurgii, když jí tam přivezli z práce, neb si způsobila pracovní úraz tak, že si vrazila nůž do ruky. Tradice zřejmě zůstávají. Moc ráda jsem ji zase viděla a její pozvání, abych přijela na víkend, jsem ráda přijala. I když jsme už o něco starší, nepochybuji, že nás spolu čeká ještě spoustu úsměvných zážitků.

30 komentářů:

  1. Kandahar! Kde su tie casy?!?,...pta se zalyzarivsi si lyzar nezalyzarivsiho si lyzare...ako to vlastne ide dalej?!?

    OdpovědětVymazat
  2. Tak jsem nakoukla. Jo... kde jsou ty časy... lyžovat jsem se sice naučit nedokázala, ale pár výživných vzpomínek ze školních kurzů taky mám...

    OdpovědětVymazat
  3. Úplně živě si to dovedu představit .
    Též mám podobně nápaditou kámošku...

    OdpovědětVymazat
  4. To tě čekají opět zajímavé nápady tvé kámošky a nevídaná dobrodružství.

    OdpovědětVymazat
  5. Pěkné dobrodružství , těším se na další.
    Alkohol "špiritus" odstraňuje strachové buňky a zjemňuje pilotáž, takže buďto jste toho špiritusu měly málo, nebo trošku moc

    OdpovědětVymazat
  6. Taky jsem měl kandaharky... kde je jim konec.

    OdpovědětVymazat
  7. Úsměvné povídání. Kdybych se hned na začátku nedočetl, že jste v té době už byly dospělé ženy a dokonce matky, tak bych se domníval, že se jednalo o akci puberťaček.   

    OdpovědětVymazat
  8. [5]:      Věta.. "Alkohol "špiritus" odstraňuje strachové buňky a zjemňuje pilotáž"..., mě dokonale rozsekala.     

    OdpovědětVymazat
  9. [1]: ...a ten odpoví.. nenávratně ztracený...   [2]: Jo, lyžařskej kurz se školou byl taky hodně výživný, na ten jsem úplně zapomněla...[3]: Takový kámošky to je hotový terno...[4]: Určitě, i když už to asi nebude taková divočina, ale kdo ví... [5]: No já nevím, naše pilotáž byla značně "hrubnutá".. ale asi to bylo špatným množstvím špiritusu...[6]: No jo, kde že loňské sněhy jsou...[7]: Proč se občas do puberty nevrátit, ne? Však ono to nebylo tak špatný...     [8]: Taky mě to hodně rozesmálo. Je třeba oprošťovat se od strachových buněk, byť pomocí špiritusu, ač ne v pubertě...     

    OdpovědětVymazat
  10. Ali,dostala jsem se sem od Ježurky.Doufám,že mohu tykat-protože jsi mě tak rozesmála,že jsem nemohla ani donést skleničku s minerálkou na stůl.Krásná vzpomínka,jen tak dál.
    Představila jsem si obě v hromadě písku,hlavou zabořenou a jak klátíte nožičkama.No super.
    Alespoň vím kam zajít,až budu potřebovat zvednout náladu.
    PS:u Ježurky jsem četla,že klidně uložíš klíče do mrazáku,no já jsem tam dala i peněženku - dokonce jsem ji již oželela a zpytovala svědomí,jak budu muset pobíhat a nechat si dělat novou průkazku na autobus apod.Ještě,že jsem šla večer vyndat maso a viděla nahoře krásně uložený poklad,ale nějak rychle ty korunky zmizely i zmrzlé.Krásný víkend.   

    OdpovědětVymazat
  11. pěkné a zábavné, to  muselo být docela bolestivé ta srážka
    Taky mám kamarádku, která má podobné nápady a taky z těch nápadů nikdy nevyvázneme bez zranění

    OdpovědětVymazat
  12. [9]: příště doladíte to správný množství

    OdpovědětVymazat
  13. [8]: Tohle byla naše oblíbená věta, když jsem coby bezdětná a zcela svobodná osoba trávila téměř celou zimu na horách a na lyžích a chápající vlekař měl pro zmrzlé lyžaře vždy nachystanou štamprdličku

    OdpovědětVymazat
  14. Když na to přijde, člověk se může báječně rozsekat na bobech, které čmajzne vlastnímu potomkovi . Ovšem kandaharky, to je stylové. Hromady písku a alkoholem posilnění jedinci, to je vskutku třaskavina. Soused hospodský byl zvyklý parkovat u nepoužívaného vjezdu na zahradu. Měl to natrénované na milimetry, což bylo nutné vzhledem k tomu, že jezdil z práce ožralý jak prase. Jednoho odpoledne si do vjezdu jiný soused nechal složit hromadu písku.    Nikdy bych nevěřila, že se dá do písku tak pěkně obtisknout maska auta. Soused mohl ze sádry odlít Škodověnce bystu

    OdpovědětVymazat
  15. Super, taková kamarádka to je zlato, přeji spoustu skvělých zážitků a pozor na písek

    OdpovědětVymazat
  16. Bezvadná kamarádka! S ní se člověk nenudí!

    OdpovědětVymazat
  17. [10]: Jsem ráda, žes zavítala. Člověk v zamyšlenosti kolikrát udělá velmi podivné věci. Peněženka v mrazáku je taky dost dobrá.Je zajímavý, co v peněžence všechno nosíme kromě peněz, že? O to je to potom horší, když jí opravdu ztratíme.   [11]: Nějaká ta modřinka byla, pravda...[12]: Ladit budem určitě, ale lyžovat už nemáme na čem...[13]:   [14]: Ale asi neodlil, co? Teď mi vyvstává, jak jsem se vymlátila na saních s neteří, až jsme je dočista roztřískaly...   [15]: Písek je nebezpečnej v jakýmkoliv skupenství...hihihihi [16]: V životě mám fakt tu kliku, že mám štěstí na opravdu dobré kamarádky..   

    OdpovědětVymazat
  18. Jako těžký antitalent na jakékoliv zimní sporty vás dámy obdivuji a jen tiše závidím,jak si pěkně dokážete užít na dvou prknech!   

    OdpovědětVymazat
  19. Já měl v dětství staré dřevěné lyže a taky jezdily. Nicméně, pak jsem na kariéru lyžaře rezignoval a stal se výkonným a celoživotním nelyžařem.

    OdpovědětVymazat
  20. [9]: (7)
    Já se vlastně tak nějak pořád pohybuju na prahu puberty. A nebo už je to možná stařecká senilita.

    OdpovědětVymazat
  21. Ahojky Alenko,opět výbuch smíchu,jsme si v něčem podobné,já sice na lyžích nikdy nestála,ale hodná sousedka pujčila když se mi narodila vnučka a to je v červnu a byla to opravdu šoupaná skvělá a protože bydlím na kopci jelo teda šoupalo se nám skvěle do chvílky kdy nás vyloženě zablokovala naše policie a že prý rušíme noční klid a to jsme opravdu nechápaly jaký noční klid když bylo teprv půl čtvrté ráno a prý noční klid,jelo nás jen pět a to jsme měli jen něco přes dva litry vynikající slivovice a nějaký ten fernet,no řekni rozumíš tomu že by si tím pádem rušila noční klid?já to nechápu dodnes,ale stálo to za to     

    OdpovědětVymazat
  22. [18]: Dneska, vzhledem k ubíhajícímu času bychom zřejmě vymysleli jinou hovadinu   [19]: Já jsem taky upřímný nelyžař, ale je fakt, že mnohdy mě mrzí, že jsem tomuto počínání nevěnovala více pozornosti. Vždyť na horách je v zimě tak krásně...[20]: Jednou jsem četla, někde v nějakém odborném časopise, že u mužů prý puberta přechází plynule rovnou v senilitu.. tak nevím         [21]: Hihihihi, tak to taky nechápu, jaký rušení nočního klidu, když vás bylo pět jenom na 2 a 1/2 litru špiritusu. Že řvou práci ráno od 1/2 čtvrtý, to jim nevadilo?   

    OdpovědětVymazat
  23. Díky za návštěvu,peněženku když ztratíme je taky děs,ale když ji ukradnou v tramvaji,tak je to ještě horší.Ano stalo se mě to a ty pacholci potřebovali akorát těch 1700 na drogy ,jinak mě peněženku za dva měsíce našel nějaký pán a já tam měla dobití mobilu,tak mě podle toho zavolal,už nebylo třeba,ale i tak jsem mu došla poděkovat,že zavolal.Alespoň že tam nenosím kreditku.Měj krásný týden.     

    OdpovědětVymazat
  24. Já to říkám pořád, že správná dávka alkoholu podporuje dobrou náladu. Jde jen o to odhadnout, jaká to je.

    OdpovědětVymazat
  25. Krásná vzpomínka Úplně reálně jsem si vás dvě představila objímající se a klátící na lyžích na rovince      a hromada písku mě dostala totálně!

    OdpovědětVymazat
  26. Krásně jsem si zavzpomínala na zážitky s mou kamarádkou, která byla a je nepřekonatelná ve vymýšlení podobných akcí.
    Bezvadná vzpomínka na zimní radovánky.

    OdpovědětVymazat
  27. [23]: Zrovna jsem četla, že někde našli kluci ztracenou kreditku a přes net si zaplatili mnoho letenek...[24]: Což se někdy nemusí zrovna povést...[25]: Ta hromada dostala nás taky a docela...[26]: No, některé zážitky jsou prostě nezapomenutelné..   

    OdpovědětVymazat
  28. To musely být povedené akce
    Tak doufám, že po znovuobnovení neskončíte na chirurgii obě, ale jediným následkem bude článek na Tvém blogu

    OdpovědětVymazat
  29. Je poměrně dost potěšující zjistit, že nejsem sama, kdo lyžuje stejně úžasně, jako ty
    Ostastně nejsem jenom báječný lyžař, ale i na kole jezdím výborně. Při posledním pokusu jsem si moc pěkně rozbila hubu. Sportování není nic pro mne
    Měly jste chlapy vyhnat od lepení akvária a donutit je, aby vám sjedzdovku náležitě připravili a tu hnusnou kopici někam odklidili. A vůbec, mělo je to napadnout samotné. Chlapi naprosto neumějí odhadnout, co ženy právě potřebují Valin, vůbec mi nenaskakují tvoje články na bloglovinu. Netuším, co se zase děje.

    OdpovědětVymazat
  30. [28]: Možná, že se zmárním i bez ní, včera jsem byla po Xletech hrát volejbal, to bylo taky hodně výživný...[29]: Jízdu na kole bych si docela někdy chtěla vychutnat, pouze bych měla obavu, abych nedopadla jako ty.. a co se týče lyží.. slavná věta z jednoho filmu.. "Skáču dobře, skáču ráda.."Já z Blogovinu dostávám úplně podivné výpisy v angličtině na úplně neznámé servery...

    OdpovědětVymazat

😀 😃 😄 😁 😆 😅 🙂 🙃 😉 😊 😇 🥰 😍 🤩 😘 😗 😚 😙 😋😛🤭🌝