15. 2. 2014

Stáří budoucnosti

Pětašedesátiletý učitel Harmáček se upřímně těšil na penzi. Pomyšlení,, že do vytouženého odchodu na zasloužený odpočinek ho ještě dělí doba pěti let, bylať pro něj noční můra. Velice nerad se před žactvem zjevoval v pomočené nohavici a nezbývalo mu tudíž řešit problém jaksi po svém. Jeho zbytnělá prostata si žila vlastní močopudný a nemočopudný život a když se jí zachtělo, nestačil se ubohý učitel doploužit na záchodky a mnohdy si potupně cvrnkl do kalhot. Vymysliv tedy řešení, vzal si do třídy bažanta, ukryl ho ve skříni a poté, podle potřeby do ní "často chodíval pro různé učební pomůcky."


Jeho sedmašesesátiletý kolega Vzpurný, maje ten samý problém vyřešil ho daleko elegantněji.. Jelikož měl přítele urologa, nechal si jím zabudovat do močového ústrojí hadičku, jednou stranou zavedenou do močového měchýře a druhou stranou končící s plastovém pytlíku. Tudíž mohl požívat jakési vítězství nad prostatou, neb stačilo pytlík, zavěšený u pasu, vypustit a poté pečlivě zazátkovat. Učitel Harmáček často přemýšlel o tom, zda-li by i on sám si nemohl dopřát takového bezstarostného luxusu, nicméně zpátky ho držel fakt, že jeho osmdesátiletý lékař urolog, ke kterému spádově patřil, by mu při této akci zavádění cévky spíše vypíchl oko. A tak se držel svého osvědčeně skrytého bažanta ve skříni a potajmu záviděl devětašedesátileté kolegyni Votočkové její vitalitu a zdraví. Votočková nekulhala, netrpěla inkontinencí a její brýle, mající skla síly dna popelníku, se Hamáčkovi zdály jako únosná daň pokročilému věku.

O to větší však bylo překvapení, když nedávno vešel bez zaklepání do jejího kabinetu a spatřil jí s vyhrnutou sukní, kterak si upravovala plenkové kalhotky Pampers. Blekotaje omluvu, vycouval ze dveří, pronásledován pouze jedinou myšlenkou…Votočková nosí pleny… To by bylo řešení vhodné i pro něj. Hned na druhý den se vypravil ke svému dvaaosmdesátiletému obvodnímu lékaři Bloudkovi, prose ho, zda-li by mu nemohl doporučit a vystavit poukaz na nějaké vhodné plenkové kalhoty pro něj.
"Tak pleny bys chtěl hochu?" povídá lékař.
"Vždyť je ti teprve pětašedesát, víš, že nárok od pojišťovny na bezplatné hrazení plen je až od sedmdesáti let? Mohu ti poradit, jdi a kup si je ve zdravotnických potřebách, ale upozorňuji tě, že cena je dosti vysoká a vzhledem ke tvému učitelskému platu bych ti doporučoval, zůstaň u bažanta hochu."

Učitel Harmáček poděkoval a vypotácel se z ordinace. "Kde na to teda bere ta koketa Votočková?" neustále se mu vnucovala otázka. Rozhodl se jí zeptat. Dlouho přemýšlel nad formulací své otázky, neb správně tušil, že tento dialog nebude asi z nejpříjemnějších, ale představa být zabalen v bezpečné a neprotékající pleně mu dávala odvahu zapříst choulostivý dialog.

Vyčkav okamžiku, kdy spolu byli sami ve sborovně, nesměle se optal: "Paní kolegyně, nechci být indiskrétní, ale onehdy jsem omylem jaksi vstoupil do vašeho kabinetu a nemohl jsem si prostě nevšimnout, že jaksi… že máte na sobě místo spodních kalhotek plenu. Máme zřejmě stejné inkontinentní potíže a jelikož znám výše učitelských platů a poměřím-li cenu plen a náš věk, mohla byste mi prozradit, jak hospodaříte, že si je můžete dovolit koupit?"
Votočková se na něj přísně zadívala přes skla, která připomínala dvě lupy, zahleděla se na jeho poněkud čerstvě pomočené nohavice a její pohled se rázem z přísného změnil v chápající a v tomto duchu odpověděla: "Doufám pane kolego, že jste taktní člověk a předpokládám, že tento rozhovor zůstane pouze mezi námi."
"To je přece samozřejmé, paní kolegyně, můžete se plně spolehnout."
"Víte pane kolego, já mám pětadevadesátiletého otce o kterého se starám a on se se mnou o své pleny dělí, je vám přece jasné, že z učitelského platu bych si je nemohla pořídit, že? Tak a teď to víte, spoléhám na vaši mlčenlivost."

Učitel Harmáček propadl beznaději. Jaký on byl hlupec, když své pětadevadesitileté matce obstaral bydlení v domově důchodců.

32 komentářů:

  1. Jaj, tak to už abych začala šetřit....ale kdo ví....třeba se už toho ani nedožijem....

    OdpovědětVymazat
  2. Tímto typem humoru se taky snažím své představy o stáří zlehčovat. Představa, že budu do práce chodit v pamperskách a třeba o ně žebrat u svých klientů (nebo s nimi rozebírat bolavé klouby), mě zatím rozesmívá, ale co není, může být.

    OdpovědětVymazat
  3. Och... dámy, nestrašte i když... Kdysi, ve svém prvním zaměstnání jsem měla kolegyni. Vitální čilou paní těsně před osmdesátkou. Přesto zvládala plný pracovní úvazek se spoustou pochůzek po městě. A "Babička Zeppelin", jak jsme jí říkali, měla na svých trasách naprosto přesně zmapovaná WC v restauracích apod.

    OdpovědětVymazat
  4. Cha cháááá, velice sugestivně vylíčená budoucnost . To abych si už pomalu začala šetřit na pemprsky.

    OdpovědětVymazat
  5. Fůj, nejhorší blog na světě!!!
    P.S.: Píšu líp!!!
    P.P.S.: Otřesný dess!!!

    OdpovědětVymazat
  6. Teď jsi mne tak vyděsila, že jsem začal litovat, že já blbec ty balíky pemprsek po mámě dal pryč.

    OdpovědětVymazat
  7. [1]: Mám chuť doufat, že snad opravdu ne...     [2]: Ono to není jenom o stáří, já si tuhle zcela nedůstojně cvrnkla do textilu, když sem měla zánět močáku...[3]: Tak, že máme naději a za to ti děkujeme..   [4]: Možná nejen na pemprsky, ale třeba i na rohlík....     [5]: Taky tě ráda vidím...     

    OdpovědětVymazat
  8. Bohužel smutná pravda. Moje máma šla do důchodu v 54, můj vnuk půjde v 71 letech. Už teď lidé po padesátce velmi obtížně shánějí práci.... Vidím to tak, že po padesátce je firma propustí, dvacet let přečkají na pracáku a poté jim z důchodového bude sděleno že na důchod nemají nárok, páč nemají odpracované roky

    OdpovědětVymazat
  9. No měla bys začít přispívat do Parlamentního a Senátního deníku,aby se někdo chytil za frňák a přestal dělat z lidí " Pampers generaci "       

    OdpovědětVymazat
  10. Tady se to články se stářím jenom hemží a mně to tak neustále připomíná šílenost, že do důchodu mám ještě třicet let . Myslím, že učitelskému platu se nepřibližuji ani vzdáleně a tak mi nejspíš nezbyde nic jiného, než svojí případné inkontinenci pořídit jako kamarádky nějaké super vložky z debilní reklamy.

    OdpovědětVymazat
  11. Super vyhlídky , coby učitelka beru si to dosti osobně,začnu si spořit ne na stáří, ale na pemprsky, což je vlastně to samé. Bože, jsem v deprési

    OdpovědětVymazat
  12. [7]: Neboj se vlka nic, třeba ty budeš ten šťastný, co je nebude potřebovat..   [8]: A víš že je to docela pravděpodobné? To je přímo geniální myšlenka... [9]: Já nevím, jestli by o moje příspěvky stáli...   [10]: Ze třiceti se za třicet let může stát klidně čtyřicet, třeba už bude vynalezeno něco jinýho než pemprs, pořád můžeš doufat...   [11]: Kup si veliké prasátko a střádej, tím depresi spolehluivě zažehnáš...Tovíš, Harmáček to neudělal a jak dopadl...

    OdpovědětVymazat
  13. [10]: To víš, někteří z nás už mají aktuálně o čem psát. Ty máš na psaní o stáří ještě dost času. My si tvé psaní o stáří potom budeme číst ze záhrobí. [12]: (7) To máš pravdu, že bych se neměl bát vlka. To bych se totiž mohl po...t ještě dříve.

    OdpovědětVymazat
  14. [13]: Po...t dříve z vlka a nebo vlka mít  tak teď nevím, co je horší...     

    OdpovědětVymazat
  15. [12]: Ty mě děsíš! [13]: To budu slepá a nebudu už na ten noťas vidět. Ale můžu pořádat seance, ať neztratíme kontakt .

    OdpovědětVymazat
  16. Tak tohle je skvěle napsané, dokonalé. Máme to ale pěkné vyhlídky

    OdpovědětVymazat
  17. Teď jsi mi nasadila brouka do hlavy. Fakt se chlapi v pětašedesáti začínají počurávat

    OdpovědětVymazat
  18. [15]: Tak to bude prima, já sem na žádný seanci nikdy nebyla, tak snad až po mý smrti, ale u mě na blogu, jo? Já bych vás jinak nenašla... [16]: Snad můžeme doufat, že tento katastrofický scénář se poněkud nenaplní..   [17]: Tak to mi obzvlášť mrzí, páč ty jako aktivní rekonvalescent bys tyhle prognozy neměla znát...    ale zase na druhou stranu, budiž ti útěchou, že to zdaleka není pravidlo...     

    OdpovědětVymazat
  19. ach jo a to jinde ani na takový plat učitelů nedosáhnou a co potom?Opravdu si neumím představit z polovičního platu co mají učitelé si koupit pemprsky.Mám se bát,nebo mi důchod na takový přepych bude stačit?     

    OdpovědětVymazat
  20. Pěkný , už abych si začala odkládat kačky bokem .
    Teď vážně, je to skutečně smutné, když hygienická nutná potřeba je nadstandart .
    A teď zas trošku odlehčeně, připadá mi to jako agitační článek na péči o staré rodiče . Nemyslím to prosím nijak zle, svoji mámu obdivuji, jak se starala o babičku a doufám, že to dokáži i já a moje děti, jen mi to tak blesklo hlavou .
    Moc pěkně napsané

    OdpovědětVymazat
  21. [19]:Musíš prostě doufat, že je nebudeš potřebovat..   [20]: Tak mám takový pocit, že místo pobavení a zlehčení tématu jsem zde nastínila jakousi depresivní náladu    to jsem fakt nechtěla, tento článek měl ironicky nahlédnout na fakt, v kolika letech budou dneší mladí odcházet do penze...   

    OdpovědětVymazat
  22. janicechalupinka17. února 2014 v 8:57

    Je to děsné, ale pravdivé. Moje
    tchyně měla ten samý problém...
    neměla peníze na pamaprsky, tak
    prala látkové .... je to hodně
    smutné. Nakonec bude štěstí
    umřít v aktivním věku.. nedožít
    se bídy v důchodu.. a žebrání
    o pleny...je mi těch mladých líto.

    OdpovědětVymazat
  23. [5]: Yuri, jsi trouba troubovitá. Proč lezeš na krásný a citlivý blogy, když jsi tam schopná jenom utrousit svoje slovní fekálie? Je mi tě líto. Jen se divím adminům, že tě z blogu nevykážou. Jsou kvalitní blogy a oni je vyšprtnou. Nejsem mstivá, ale vypadni z našich očí. Ve světě blog.cz bude líp
    Je mi jasné, že se asi přiženeš i na můj blog. Jestli to zkusíš jen s tou slovní hnačkou, nahlásím tě a pudeš do pryč; na takový ptáky někdy i admini slyší. Máš sice web, ale nekliknu, abych ti přidala návštěvu. V každé louži být nemusím. Jinak buď zdráva a začni už používat rozum a cit...

    OdpovědětVymazat
  24. No jo ... tak mě to hodilo do přemýšlení ... já na důchod budu mít podle zaplacených let nárok až někdy ve stovce ... té se stejně nejspíš nedožiju ... tak to abych se začala fofrem starat o svý tělo, abych byla pořád aktivní a pokud možná zdravá ... uf

    OdpovědětVymazat
  25. [22]: Ono to nějak dopadne, celý ten článek byla nadsázka, ve skutečnosti to snad není takové...   [23]: Škoda energie Kitty, ona to tak prostě má   [24]: Tomu říkám pozitivní názor   

    OdpovědětVymazat
  26. Tedy Valin to jsem se nasmála! Povedlo se ti napsat něco moc úžasného, jen při čtení první věty mě napadlo:
    "Pětašedesátiletý učitel Harmáček se upřímně těšil na penzi." - že to je pohádka?
    Setkávám se v práci spíš s případy, že dělají seč můžou i 75 letí se tam drží a drží, že prý potřebují peníze pro vnoučata!?

    OdpovědětVymazat
  27. [17]: Někdy i o 10 let dříve, to je individuelní!     

    OdpovědětVymazat
  28. [26]: No konečně se tomu někdo zasmál, já už měla výčitky, že jsem to nějak přepískla    Vrátilas mě sebevědomí Ivet..I kolem mě se mnohým do penze nechce, ale jsou to pouze lidi na vyšších místech s velkými platy...   

    OdpovědětVymazat
  29. [28]: Opovaž se Valin klesat na mysli!
    Tento, ale i tvé ostatní názory a články jsou má krevní skupina, moc se mi líbí, už se těším na další!
    Do penze se nechce i kmetům a kmetkám s nízkým platem, když to vidím kolem sebe vím, že tohle naší generaci (mojí) nehrozí, protože se nemůže takového věku dožít, natož v něm ještě pracovat!

    OdpovědětVymazat
  30. Je to až děsivě pravdivé, ale tak vtipně a kouzelně napsané, že jsem se musela chechtat nahlas.   
    Klenot.

    OdpovědětVymazat
  31. [29]: Ty ale dovedeš potěšit, díky     [30]: Víš, co se říká, nikdy není tak zle, aby nemohlo být ještě hůř, pleny to prostě budou jistit... [31]: Já doufám, že moje prognoza je spíš komická, než aby byla hrozivě skutečná...   

    OdpovědětVymazat

😀 😃 😄 😁 😆 😅 🙂 🙃 😉 😊 😇 🥰 😍 🤩 😘 😗 😚 😙 😋😛🤭🌝