2. 1. 2015

Chci umírat zásadně v jejím kutlochu

Dyž se vod nás dočista ztratil morčecí mameluk, vona mě vysvětlila, že umřel. Von teda smraďoch musel umřít i s klecí a s chalupou, páč všechno se jakoby do země propadlo. Tak vod tý doby vim, co to znamená umřít. Po kocouřím si to vysvětluju určitě dobře. Umřít, to znamená ztratit se. A tak já teda taky vobčas umřu. Moc se mi potom líbí, jak vona mě hledá. Vona nemá talent na vobjevování kocouřích schovávaček a tak dost často šílí. Nejdřív vlítne na chodbu a volá na mě "Číčo, Číčulko…" Ale já nic, že jo. Přece se jí nebudu nikterak vozejvat, dyž na tý chodbě ale vůbec nejsem. To dá přece rozum do čepice, že jo.


Vonehdá jsem našel zbrusu novou schovku. Tam se mi tak líbilo, že sem tam umřel na fakt dlouhou dobu. A vona jančila, radost pohledět. Hledala mě slepoňka po celým kvartýru, dokonce votevřela i skříně, estli sem tam náhodou někde neuvíznul. Tak sem jí jedním vočkem pozoroval a druhym sem sladce klimbal, dyž se stala ta vobrovská zrada. Podlejzavá psí vtírka Žolina jí práskla, kde sem zašitej. Věřili byste tomu? Vona si tu Žolinu dočista vochočila. Dyž jí konečně došlo, že mě jen tak nevyčuchá, vobrátila se na psího šmejdila a zeptala se ho. "Kde je Číča Žolinko, najdi ho."

A ta psí blbka mě vopravdu prozradila. A eště při tom radostně kroutila vocáskem. Zavedla jí do chodby, kde sem byl skovanej v báglu toho jejího velkýho dvounožce. Práskačka nechutná. Taky sem na ní pěkně prskal, ale vona si z toho vůbec nic nedělá. Sou to prostě vobě potvory.
"Tak tady jsi Číčulko, já jsem se bála, že ses nám ztratil." Povídala mě a začala mě muckat.
Na to sem měl zrovinka tak akorát náladu, že jo. Byl sem tak hezky umřelej a vona mi to zkazila.

Tak sem vymyslel, že se musim dostat na tu velkou chodbu, kde sou schody nahoru i dolů. Ale tak, aby to vona vůbec neveděla. Číhal sem při každý příležitosti, dyž někdo přicházel nebo vodcházel a vopravdu se mi to povedlo.Páč mam rád vejšky, nasměroval sem si to směrem nahoru. Že tam jako umřu na hodně dlouho, abych si vod ní konečně trochu voddáchnul. Enomže vono tam nebylo dočista nic. Jenom schody a dveře. Hodně schodů. Žádná prima skovávačka. Prostě nic. Tak sem se chtěl vrátit, ale neveděl sem jak. Dyk je to všechno ouplně stejný a taky se mi tam vůbec nelíbilo. Usoudil sem, že todle místo nejni na umírání to pravý. Líp se umírá v jejím kutlochu.
Mezitím mě vona už začala hledat, páč sem slyšel ňákej šramot, jak asi votvírala dveře a potom sem slyšel jak na mě volá. Chtěl sem teda za ní laskavě jít, enomže v tom baráku se tak podivně rozlíhají hlasy, že sem ale dočista vůbec neveděl, vodkad na mě volá. Estli zezdola a nebo sezhora. Vona teda naštěstí za mnou poslala psí čoklindu. "Jdi pro Číču Žolinko," slyšel sem, ale vůbec sem neveděl vodkavad se to line. Začal se teda víc mňaukat a Žolina vystartovala nahoru. Jenomže ta psí blbka se na tý chodbě taky ztratila. Vono těch schodů tam bylo prostě moc. Začala tam hafat a moc hezky se to rozlíhalo. Tak sem do toho začal řvát po kocouřím, jak sem uměl nejvíc. Někdy se s čoklem slušně spolupracuje. Takovou rotyku tadle schodama prolezlá chodba eště nezažila. Nejdřív se votevřely jedny dveře, tak sem do nich vlítnul, páč sem si myslel, že sou to naše dveře. Ale hned sem poznal, že je to tam ňáký jiný, než u nás a moc se mi tam nelíbilo. A ten chlap, co votevřel začal hulákat: "Tady je, šel se podívat asi k nám."

To už vona supěla po schodech za mnou, drapla mě a povídla mi: "Vidíš Číčo? Už jsi vyhlášená firma, každý už ví, že patříš ke mně, tak buď rád, že jsem tě našla. Co kdyby si tě někdo třeba nechal?" Tak to bych fakt nechtěl. Konečně už sem na ty její moresy celkem zvyknutej, že jo. Tak sem byl rád, že sem zase u ní a hezky sem se jí po kocouřím votřel vo nos.
Mezitim vtírka porád štěkala, až se barát votřásal v základech, páč taky nemohla trefit domů.
Von ten dům bude asi ňákej zakletej, páč tam se nedá vorientovat po sluchu. Vodněkud se vozvalo: Tady je vaše Žolina." Dyž sme se konečně všichni našli, vona byla dočista vyřízená.Ale já a čokl sme byli rádi, že sme zase doma a já se rozhodnul, že umírat budu zásadně doma a na tu chodbu hodně dlouho nepáchnu.


25 komentářů:

  1. Mily Cico,jsi pekne nevdecny kocour. Jen si vzpomen,jak Ti bylo venku samotnemu, nez Te Jonas prinesl ke sve mamine, Tve a Zolincine panicce domu! Ted jsi v teplicku, spis s panickou v mekoucke posteli a psi holka Ti dela spolecnost, kdyz dvounozci odejdou do prace. Pekne panicku a Zolinku ode mne a Rezinky pozdravuj a nezlob...

    OdpovědětVymazat
  2. Nádherně napsáno a dovedu si tyjátr na chodbě představit!   Náš kocour taky hledá pořád schovky a vůbec se při tom neozývá! Je to prostě ta nejlepší hra!

    OdpovědětVymazat
  3. Krásně napsáno. Strašně se mi líbí ta úvaha na začátku s morčetem a umíráním/zmizením. Život s kočkou a psem musí být dobrá komedie.

    OdpovědětVymazat
  4. Číčulo, asi z tebe umřu smíchy .

    OdpovědětVymazat
  5. Chodbový koncert musel být pro sousedy nezapomenutelný zážitek
    Jaké štěstí, že už má po něm Číča jasno ohledně umírání

    OdpovědětVymazat
  6. To musel být rachot na chodbě   

    OdpovědětVymazat
  7. "Umřelej" Číča mě pobavil.
    Moje kočka má taky neuvěřitelně široký repertoár schovávaček. Jejím krédem jsou skříně, šuplíky a tašky. Někdy mne však zaskočí a po marném prohledávání skříní ji nakonec najdu schovanou třeba na poličce za stolním kalendářem, odkud pobaveně sleduje mé hledání.

    OdpovědětVymazat
  8. No vidíš ty kočičáku, máš hloupý nápady a málem jsi přišel o skvělý bydlení, pamatuj, tak dobře by jsi se nikde neměl. Dám ti jednu radu, nestrkej noc za dveře, aspoň za ty venkovní a sekej dobrotu. Bych měla takovou paničku, tak jsem nejhodnější číča v okolí.

    OdpovědětVymazat
  9. Líbí se mi, jak je to podané a umím si to velmi dobře představt ve skutečnosti. Prostě typické číčecí myšlení! Ještěže to dobře dopadlo!

    OdpovědětVymazat
  10. Tedy ten váš kočičák je takový mudrc, že člověk žasne, co dokáže vymyslet!

    OdpovědětVymazat
  11. [1]: Já přece nezlobim, já to jenom tak dělam   [2]: Po fackované je to ta nejlepší kočičí hra na světě...[3]: Je s nima opravdu legrace, někdy až hororová..[4]: Eště vydrž aspoń do švestek... [5]: Ano, byl to opravdu zážitek pro všechny přítomné...   

    OdpovědětVymazat
  12. [6]: Rachot to byl, naše chodba velice dobře spolupracuje s ozvěnou a s psím štěkotem dokáže neuvěřitelné věci...[7]: Že ty kočičí potvůrky tak rádi testujou bystrost a postřeh svejch dvounožců. To je zajímavý...No a pořídíš Zůze někoho nového do party? Abys měl ještě lepší zážitky hihihihi   [8]: Vona teda řiká, že by mě každej rád vrátil.. Ale já jí nevěřim ani slovo, vim, jak si dokáže vymejšlet... [9]: Viď? A není už tím číčovským myšlením nějaký průhledný? I když pro mě porád ne... [10]: Já teda taky někdy žasnu, co dokážu vymyslet, jestli to on nemá po mě hihihihi.

    OdpovědětVymazat
  13. Ahoj kamaráde Číčo! Teďkon si mě dočista vyděsil, že ses málem ztratil a už nikdá bych tady nenašel žádný tvůj článeček. Fuj, až se mi zježil ocásek! Ty vůbec nevíš, co všecko se mohlo stát, kdyby ses v tom vašem baráku dostal na půdu, nebo na střechu, ty pokojový tygřík! To by se taky mohlo stát, že bys z tý střechy sletěl, dyť ty musíš bejt z toho bydlení doma úplně dezorientovanej a nemáš žádnej vodhad! No a pak bys byl dočista mrtvej a na placičku. Já totiž náhodou vím, co znamená bej mrtvej a placatej a vůbec to není to samý, jako bejt schovanej. Ještě, že tě ta Žolina našla, alespoň je k něčemu dobrá, holka zlatá. Tak se měj hezky a na dveře na chodbu radši nemysli.Pac!!

    OdpovědětVymazat
  14. Na toto téma si dnes doma popovídáme, protože mě to nedávno stálo velkou bonboniéru pro sousedku, kdy mi jednoho dezertéra přivedla na rohožku, když mi vzal čáru pod balíkem, vteřina nepozornosti a jsou venku

    OdpovědětVymazat
  15. Číčo, Číčo, Ty jsi ale nevděčník. Trochu mi připomínáš tu naši Kocomourku, ona je taky mourovatá a po úprkách jako pominutá. Ale taky mi připomínáš toho našeho Kocoura, ten se ještě ve starém bytě taky pořád dral do dveří a na chodbu. Taky prchal nahoru, místo dolů a nemohla jsem ho dohonit, páč nemám trénink. V novém bytě můžu nechat otevřené dveře dokořán a ani Kocour ani Kika se ven necpou - Kikinka se tam šla podívat, ale asi ji to nijak nenadchnulo. Pochopili, že nejlepší je bejt doma. Taky totiž zažili stěhování. Kikinka od zablešené maminky ke spojce, od spojky k Milunce a po dohodě s Milunkou, že si nejlépe rozumí s Kocourkem, od Milunky ke mně do Prahy. Kocourek se zase stěhoval od maminky ke spojce, od spojky do starého bytu ke mně, pak se mnou do Protivína, když jsem čekala Outěžku - byli jsme tam přes rok, a od Milunky se mnou do nového bytu... Kikinka i Kocourek ví, co je to být v přepravce a pořád se stěhovat a cestovat... A jelikož jsou teďko na to žití dva, už je nepřemísťuji, jezdíme do Protivína bez nich a oni jsou doma rádi, ačkoli dost těžce nesou naše balení a Kocourek upadá do deprese a Kikinka do splínu, ale jsou doma, mají spoustu papání a pití a jsou tam ve svém. A když přijedeme, tak Kikinka je šťastná a mazlí se a Kocourek pyšně trucuje, ale za chvilku přijde a je rád, že nás tam má.
    Mé komentáře jsou pomalu trestný za délku a nezajímavost.... Ale taková jsem já.A jinak jsem chtěla říct, žes to Číčo zase krásně napsal a že Tě miluju.
    Tak papá...

    OdpovědětVymazat
  16. [13]: No teda Ponožko, že bych si to byl tak špatně vyložil? Bejt mrtvej a na placičku nejni bejt skovanej? To je tim, že se vůbec nedostanu ven a mam to všechno ňák zkreslený. Ale to je fuk, hlavně, že je mír...     [14]: Mňauk [15]: Taky máme domácí výchovné pohovory často, ale celkem k ničemu...   [16]: Vona už mi do přepravky taky nacpala, potvora a taky se mi tam nelíbilo. Ale snad bude tak vohleduplná, že se se mnou nikam nepostěhuje. Už sem si tu dočista zvyknul.Zrovna dneska v noci jsem jí proved almarovou šou. Někdá vo tom povyprávim podrobnějc... Tak pac a pusu...   

    OdpovědětVymazat
  17. Číča zase perlil. Teda Čičmundo, s tebou se panička nenudí, u nás jsme naposledy Filipa dolovali zpoza pohovky, kam se ukryl (zřejmě taky za účelem "umření"). To jsem teda zjistila až od tebe, protože předtím jsem si myslela, že jen obdivuje náš krásný vánoční stromek a nechce být rušen.

    OdpovědětVymazat
  18. [18]: Ale nezoufej, jedno přece nevylučuje druhé. Proč by se při "umření" nedal obdivovat vánoční stromek, ne? Oni kočky dokáží skorem nemožné a myslím si, že dokonce dokáží i dělat víc věcí najednou...Pozdrav Filipovi...   [19]: Uznání od mistra nových výraziv obzvlášť potěší...   

    OdpovědětVymazat
  19. Děkuji za báječné zahájení nového roku. Parádní článek.

    OdpovědětVymazat
  20. Nádhera, otevřela jsem i Tě ve výběru článků, protože přímo na Tvém blogu se stále nic neotevírá. Jinak bys už měla ode mne komentář dávno!

    OdpovědětVymazat
  21. [21]: Číča to tak prostě má. S ním je všechno parádní...   [22]: Díky, teď jsi mi ale trošku zaskočila. Můj blog nefunguje správně? To ani netuším...

    OdpovědětVymazat
  22. Číčo, ty máš teda ohromně originelní nápady. "Já si tady na chvíli umřu", to může napadnout asi jenom tebe. Tvoje panička může být na tebe hrdá! Ale i na Žolinku, protože ona je moc chytrej pejsek, i když si o její inteligenci myslíš své, musíš uznat, že je Žoli fakt kabrňák.
    A ta tvoje panička, můžeš být fakt rád, že jsi zrovna u ní, ale to ty v koutku duše víš, žejo!
    I když děláš rotyku na celej barák, lidičky kolem se aspoň nenudí a hlavně, konec dobrý, všechno dobrý!
    Ad Valin: tohle zas nemělo chybu, jsi třída!   

    OdpovědětVymazat
  23. [24]: Já už to mám nějak v sobě zakodovaný, že když na mě ten kocour čučí, vždycky si říkám, co by by mi asi řekl, kdyby mohl mluvit a už to jede....     

    OdpovědětVymazat

😀 😃 😄 😁 😆 😅 🙂 🙃 😉 😊 😇 🥰 😍 🤩 😘 😗 😚 😙 😋😛🤭🌝