24. 10. 2012

Jak jsem odhalila svoji slabinu

Něco je špatně? Jenom něco? To by samo o sobě ještě nebylo tak zlý,
já si ale myslím, že poslední dobou je špatně naprosto všechno,
alespoń všechno, co se týče mého oblečení.
Když je něco špatně, většinou existuje odborník, který se snaží za menší,
nebo i větší honorář tuto neuspokojivou situaci změnit,
obrátit poměr výhoda - nevýhoda k lepšímu a přívětivějšímu skore.

Ale mnohdy je tato jeho bohulibá činnost bezcitně sabotována samotnou osobou, žádající pomoc.
Jako třeba mnou. Nedávno jsem psala v článku "Oh sladkosti, kde že vám je konec"
o návštěvě u dietní poradkyně, kterou jsem briskně vyhledala po tom,
co jsem zjistila, že se nenarvu do žádného kostýmu ani omylem, a propadnuvší hysterii v okamžik,
kdy jsem měla odcházet za kulturou, mi praskl zip na posledních kalhotech,
které jsem byla ještě schopna obléknout.

Něco ale je velmi,velmi špatně. Navzdory návštěvě u odborníka
já prosím pěkně nehubnu. Ani deko. Problém přetrvává.
Nebudu na sebe tak přísná, abych se nenajedla, že ano.
(Ostatně podle odborníka na stravování to ani není žádoucí, mít prázdný žaludek.)
Hlavně večer. Já to sama nechápu. Večer přece chutná nejvíc. Ach můj Bože.

U mě to snad je nějaký reflex, nebo co, jakmile se večer zasalaším k počítači, dostanu hlad.
A nedokážu se odbýt chroustáním mrkve a nebo našlehanýho ječmene.
No a tady bych řekla, že je takzvaně jádro pudla jelikož...Stala jsem se blogařkou,
to obnáší, jak všichni jistě víte, něco přečíst a něco taky napsat. Já sice víc čtu, než píšu,
ale i na to se musí myslet. Tedy alespoň já na to myslet musím.
A to mě tedy právě nejde. Ne, že bych vůbec nedokázala myslet, ale
myslet s prázdným žaludkem (nebo plným nějakých makrobiotických sraček) mi nejde.
To neumím. Tak, že za mých pár kil navíc, může moje blogování.

Tohle mojí dietní poradkyni nevysvětlím. Nepochopila by to. Ona zcela určitě nebloguje. Nemůže tudíž pochopit, že když čtu, tak tloustu.
Nakonec co si budu namlouvat, já to taky nemůžu pochopit. Dlouho jsem bojovala sama se sebou, jestli mám tuhle
smělou hypotézu pustit do světa. Ale myslím, že máte právo to vědět, abyste se případně poučili z mých chyb.
A tak mi nezbývá nic jiného, než se s tím vyrovnat. Přijmout svou potupnou porážku, sklopit hlavu a odejít do nějakého
obchodu, kde se mi snad zadaří pořídit si nějaký zázračně ušitý kompletek, který by se od mého
tehdejšího číslování lišil alespoň o dvě čísla do plusu, ale abych v něm vypadala pořád štíhle.
Myslíte, že mám šanci na úspěch?

27 komentářů:

  1. Mám podobný problém, ale s jiným příběhem. Já bývala štíhlá, brala antikoncepci kvůli příteli, který mě stejně po čase opustil. Onemocněla jsem poruchou štítné žlázy, i přesto že sem se leta snažila hubnout sem prostě nezhubla ani deko. Až teď zjistili o co kráčí a konečně sem tímto zavřela hubu celé rodině a některým známým kteří do mě skrze váhu, která není až tak děsivá ani má figura, neustále dobírali a rýpali. Moc pěkně napsaný článek

    OdpovědětVymazat
  2. Taky bojuji s váhou. Nikdy jsem nebyla zrovna dvakrát hubená, ale i tak to bylo únosné. Pak jsem kvůli zdr. problémům přestala cvičit a maličko jsem nabralo. Pořád to nebyla žádná katastrofa... No a před skoro dvěma lety jsem začala brát antikoncepci. Do 2 měsíců jsem bez nějaké výrazné změny jídelníčku začala děsně přibírat. Pak jsem se hodně stravovala u přítele - bylo mi blbé odmítat a protože to byly na mě velké porce, začala jsem přibírat rapidně... Teď jsem prášky vysadila (už je to asi 8 měsíců) a začala si sama určovat co sním. Hodně chodím na procházky a stejně moc nehubnu. Největší pocit zoufalství jsem měla, když jsem z obchodu odcházela z kalhotami z nadměrných velikostí...

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj.
    Nevím jestli se tomu mému tvoření dá říkat grafika,ale tvořím již dlouho,vlastně od prvních kroků na PC,koukni do rubriky Kosáčkovi blbinky,Moje malůvky nebo Srdce oceánu,to jsou vlastně přetažené stránky sblogů co jsem měla na seznamu.Tady na blogu sice tvořím,ale jen nárazově,když mne chytne chuť si hrát)teď je to ještě na učení s fotoaparátem,ale zima se blíží)
    Díky moc za návštěvu a komentáře.Jsem ráda,že už mám PC a můžu být tady)Pá a dobrou

    OdpovědětVymazat
  4. Další moje pokusy jsou v Přáníčka a Svátky roku.Koukala jsem na ty svoje první výtvory..rok 2006,jsem se musela smát,pokrok jen maličký)
    Jsem zapoměla,to máme nemoc.Já mám stejný problém,jak sednu k počítači mám okamžitě hlad)

    OdpovědětVymazat
  5. Tak já mám s večerními žranicemi u blogování podobný problém, manžel je ze mně na nervy, když si v deset večer udělám kakao a přitáhnu koláč a celou Margotku .

    OdpovědětVymazat
  6. Valin, to bude nějaký všeobecně rozšířený jev. Pokud lezu po blogu při práci v kanceláři, nenapadne mě se cpát. Jak večer doma zalehnu s notbůčkem na břiše na gauč, začne mi jít huba rejdem. Tak si nanosím hromadu všelijakých pitomostí a do půlnoci je všechny sním. Medvědovi užírám i brambůrky, které jinak rozhodně nemusím. Nedávno jsem měla narozeniny, dostala jsem bonboniéru a spráskla ji večer u blogu. Medvěda to zrovna nenadchlo
    Mám kliku, že se nespravuju, ale to je u nás spíš genetická záležitost nikoli moje zásluha Bývala jsem cvalík, ale od určitého věku šla kila prostě dolů a tak to i zůstalo.

    OdpovědětVymazat
  7. Ale ano, stejně jako nám teleshoping nabízí zázračné hubnoucí tabletky, tak se nějací páni inženýři vyřádili na stahovacích body nebo punčochách. Nedávám sice moc šancí ani jednomu, ale jednoho dne už přece musí najít něco, co skutečně funguje

    OdpovědětVymazat
  8. Já u blogu pouze kofeinuji a pak v noci nespím.

    OdpovědětVymazat
  9. [1]: Díky, štítná žláza dovede nasekat opravdu slušnou paseku..[2]: Tak to docela chápu, já byla vždycky jako proutek, až teď poslední dobou se nějak zakulacuju, no co se dá dělat, snad budu muset začít cvičit nebo co. [5]: Tak, jak tady čtu, asi nejsem sama, u koho vypukne žravost vyplývající z usednutí k PC[6]: Kakao a koláč a margotku?  Tak tady mám ještě značný rezervy     [7]: Teď jsem se fakt uklidnila, vidím, že mám na tomto poli celkem ještě co dohánět, já šílela nad chlebem se sýrem a šunkou a tady se hamají čokolády a margotky a kakaa. Díky milé dámy, celkem jste mě uklidnily   [8]: Ráda bych se toho dožila ještě v tom věku, abych to mohla použít, ne aby mi o tom jenom vyprávěli..

    OdpovědětVymazat
  10. [9]: Tak to vyřeš tak, že budeš u blogu v noci a přes den dřímej ne? S tvojí kocuriozou to zase nebude až tak veliký problém, myslím...     

    OdpovědětVymazat
  11. [9]: To bych občas potřebovala, když mi oči klipkají i ve dne. Ale na mě kofein nepůsobí, vypiju kafe a do půl hodiny spím jak zabitá...Ale zase, v noci se budím.
    K blogování a žranicím... docela to chápu, protože i to blogování je docela vyčerpávající a tudíš se dostaví pocit hladu.
    Ale víc než u počítače a blogu mě chytá žravá u čtení knížky. To je drámo.
    Pak má člověk hubnout...   

    OdpovědětVymazat
  12. Celý park zazněl pokřikem
    Frantischek  Pszouch  chycen strážníkem !Chycený muž řve  " Jsem bez viny !
    ... což zločin jest, ukázat slabiny ?
    Já rozhalil plášť ... den jest vlahý "..." Pod pláštěm  celý je nahý !"
    křičejí lidé v okolí" Já myslel si, že když se vyholím ...
    navíc jsem čistý! vždyť myji se dost ..." To neomlouvá tvou nestoudnost !"( výkřik strážníka Paschtiky )
    Muž smýkán je dvěma už strážníky.....Již přibíhá třetí !  řve :  " To si považ !
    Říkají mu  ,,Fred  rozhalovač,, ....
    v křovích se tady furt motaje "!... muž vlečen je ...zuřivě kopaje !

    OdpovědětVymazat
  13. [13]: Snad na revanš pro Mistra, za jeho velkolepý epos -  moje skromné vyjádření díků mým drobným dílkem, ani zadaleka nedosahujících Mistrových kvalit, ale o to upřímnější...Klamaným celý svět chce jenom být
    a slabostem našim se nechce podřídit.
    Slabosti vyplatí se světu tedy
    neukazovat
    a slabiny jen v soukromí je dobré míti rád.   

    OdpovědětVymazat
  14. šanci rozhodně máš, v obchodech je široký výběr:) musím se smát výroku, že když čteš, tak tloustneš! u mě je to asi zas hubnutí. jinak bych byla jako mamut! čtu kdykoli a kdekoli. řekni si, že jestli někdy bude hůř - přijde dočasnej nedostatek nebo nemoc, máš chvíli z čeho žít. to já kostlivec za týden zeslábnu a padnu:)

    OdpovědětVymazat
  15. [12]: Tak vidím, že tohle není jenom můj problém hihihihi, je nás asi víc, než hodně...[15]: No jo, tohle přísloví znám.
    "Až přijde katastrofa, tlustý budou hubený a hubený studený..
    To mě ale bohužel nějak  výrazně nepovzbuzuje...   

    OdpovědětVymazat
  16. jdu rozšířit klub boubelek,taky mi chutná po večerech.Mám tu smůlu,tloustnu všude,ale je mi to docela u p.....To co mi radila poradkyně,to bych už v životě nesměla můj řízek oblíbený a knedlo vepřo zelo?to by bylo aby se to nesmělo     

    OdpovědětVymazat
  17. JÓ, to znám moc dobře, večer chutná nejvíc.. a nejenom mně! Když náhodou projevím pevnější vůli a žvanec si odřeknu, jsou zde ještě manžel a holky, kterým chutná celodenně a dělají mi chutě. Je to boj!   
    Krásně napsané! Jsem moc ráda, že počítač zase funguje. Už mi bylo smutno!

    OdpovědětVymazat
  18. [17]: To by bylo fakt hnedle smrtelný a proto, ať žije knedlozelovepřo.[18]: Já si říkala, co že to je s tebou, takže technika mrška nepracovala.   

    OdpovědětVymazat
  19. Valin, dneska ráno jsem se vážila. Tenhle týden hodnotím a světe div se, mám 2 kg nahoře. Takže zvažuji, že končím s blogem, protože začíná být životu nebezpečný :-/ Občas to řeším zeleným čajem, protože mi zahání chutě a teď v zimě je fajn a teplý, ale když vypiju 4 hrníčky, tak mi je potom špatně :-/ Dnes ráno jsem přemýšlela, jestli nezačít brát nějaké prášky pro potlačení chutí (měla jsem velmi dobré zkušenosti s Lindaxou, ale je poměrně drahá a hlavně spousta vedlejších účinků), nicméně na jídlo myslím pořád a dokonce o něm i sním. Mé nejsladší sny jsou v cukrárně, kde mohu sníst všechno, na co mám chuť takže asi tak k blogování (čtení) a tloustnutí z mého pohledu

    OdpovědětVymazat
  20. No tak tos mi dorazila   To jsem v háji zeleným, zelený čaj nepiju..a prášky kvůli tomu klofat, to mě ani nenapadlo.
    No ale tys na blogu strašně dlouho nebyla, tak že ty tvoje 2 kilíčka určitě nebudou z blogování   

    OdpovědětVymazat
  21. [21]: Ale byla, jen nemám sílu přispívat děje se kolem mě hodně špatných věcí :-/ a ty dvě kilíčka budou ze sezení u blog.cz a hodnocení článků a požírání čokolády a tak... Jo, ještě piju vodu s citronem, prý podporuje trávení, ale mně zahání chutě a navíc ujíždím na kyselém

    OdpovědětVymazat
  22. Tak to Ti opravdu nezávidím Je obdivuhodné, že se s tím dokážeš vyrovnat Pro blog.cz rozhodně nepracuji, pokud bych měla komunikovat a spolupracovat s panem Rulcem, tak bych asi skončila ve vězení za brutální vraždu. Jsem v týmu hodnotitelů tématu týdne Proto jsem četla ty články

    OdpovědětVymazat
  23. [23]: Aha, už rozumím, já nevěděla, že jsi hodnotitelka, tak to mi osvětluje mnohé.   

    OdpovědětVymazat
  24. Další výborně nápaditý článek k TT! Já jsem jednou spořádala u čtení dvě studentské pečetě! Naštěstí jako zázrakem netloustnu. Je to škoda, že tolik lidí tloustne. Smutné/ý... Jinak super design.

    OdpovědětVymazat
  25. Občas mám na sladké chuť, ale NIKDY jsem se nedonutila sníst celou tabulku čokolády. Asi to tělo odmítá. Bojujte proti tomu tím, že si něco- cokoliv příšerně oslaďte a snězte to. Pak se nebudete moci nějakou dobu na sladkosti ani podívat. Tak to dělají v cukrárnách a pekárnách nebo továrnách na čokoládu a bonbony.. Nechají pracovníky sníst všechno co dokážou. Jen nesmí brát nic domů. Po pár dnech se prý nemohou na sladké ani podívat. Asi to tak opravdu je. Nic se nemá přehánět.

    OdpovědětVymazat
  26. [25]: Díky, dvě čokolády spořádat, to se přiznám, to umím taky, ale často to fakt nedělám...[26]: Já se zase musím donucovat, abych jí nezbodla najednou.. Občas..

    OdpovědětVymazat

😀 😃 😄 😁 😆 😅 🙂 🙃 😉 😊 😇 🥰 😍 🤩 😘 😗 😚 😙 😋😛🤭🌝