14. 10. 2012

Moje hrdinství

To si tak jednou sedím sama doma v hříšném poklidu páteční noci u PC,
přes balkonové okno mi do pokoje svítí pouliční lampa, když zaslechnu
podivuhodnou ránu zvenčí.

Podívám se ven přes sklo a myslím, že mám halucinace
Kdybych byla požila alkoholický nápoj, podezírala bych se,
že mám ohnivé vidiny, nebo že jsem zcela na šrot.
Já jsem totiž viděla hořet prostor.
Mozek mi naprosto odpíral vyhodnotit to, co jsem očima viděla
a tak jsem plná děsu vstala a šla se podívat z okna,
v naději, že moje mozkové závity budou přiblíženou vzdáleností úspěšnější.

A byly. Dokázala jsem už rozpoznat, že hoří pouliční lampa.
Pravděpodobně se nějak samovolně zkratovala a vznítila
a byla zžírána ohněm na smutně tu stojícím kabdelábru.
Jelikož od hořící lampy je vzdušnou čarou do mého pokoje
asi tak 5 metrů, propadla jsem panice. Ne ale panice nekonstruktivní,
to znamená k totálnímu zcepenení, nýbrž k panice konstruktivní,
to znamená činné.

Hlavou mi hulilo, že mám doma dvě zvířata a že je musím zachránit od uhoření.
Mezitím, co jsem horečnatě přemýšlela, co udělám, kryt od lampy uhořel
a spadl na zem. Bohužel asi tak 1 metr od zaparkovaného auta,
naštěstí ne mého, ale i tak vznikla situace značně nebezpečná.
Viděla jsem už v životě hořet auto a vím dobře, jak to vypadá.
To mi donutilo k akci. natočila jsem umyvadlo plné vody a vydala se hasit.

Že ve mě byla malá dušiška, tím se chlubit opravdu nebudu.
Pořád jsem měla mysli záchranu mých zvířátek a matně mi letělo hlavou,
že nemám vodou hasit elektrický proud.
Sice bych na ten hořící kandelábr vodou ze škopíku nedocákla,
ani kdybych se pominula, ale dobře trefit na zemi hořící klobouk lampy,
na to jsem si troufla. Postavila jsem se proti ohni
a dobře mířeným chrstancem jsem skutečně zasáhla hořící zbytky lampy,
bohužel ale tak, že proud vychrstnuté vody tu hořící trosku
odplavoval směrem pod ono zaparkované auto.
Co mi v ten okamžik prošlo hlavou byl děs.
Jestli voda oheň neuhasí dřív, než ho dopraví pod to auto,
tak to auto vlastně zapálím já.

Nezapomenutelný zážitek. Ale voda se chovala tak, jak má,
dobře trefený oheň opravdu uhasila asi tak 40cm vedle ohroženého auta
a trosky co zbyly na kandelábru také zvolna dohořívaly. Situaci jsem vyhodnotila
jako již bez nebezpečí a šla jsem si dát domů panáka.
Za 5 minut po mém bravurním výkonu přijeli hasiči i policajti.
Po obhlídce terénu zkonstatovali, že už jich není třeba
a zase se v klidu odporoučeli.

Já jsem jenom jukala za záclonou a děkovala Bohu,
že jsem to auto nepodpálila. To by tu potom byli naprosto správně a hlavně včas.
V tomto neblahém rozjímání jsem si nemohla ani připadat
jako velká hrdinka a to je sakra škoda, protože jsem zachránila
svoje dvě zvířátka od hrozné smrti uhořením.





21 komentářů:

  1. No, tak to je niečo! Ja by som asi volala všetkých ostatných, nech niečo urobia Ale zachovala si sa správne!

    OdpovědětVymazat
  2. Páni,máš to krásně napsané. Hezký blog,hlavně ten dess.

    OdpovědětVymazat
  3. Promiń,ale přesto všechno,co jsi zažila,se musím smát.
    Sama nevím,co bych udělala.

    OdpovědětVymazat
  4. Gratuluji, máš u mě Čerfův kříž za chrabrost .

    OdpovědětVymazat
  5. Vybavují se mi vzpomínky na mé pokusy hasit hořící vosk vodou Tohle je rozhodně mnohem odpovědnější a hlavně rozumnější přístup

    OdpovědětVymazat
  6. "konstruktivní paniku", která mne uchvátila, si asi hodlám zavést do svého pojmového aparátu - nevadí?Krásný článek, díky

    OdpovědětVymazat
  7. Uděluji ti tímto titul "Požárník roku 2012" a pochvalu

    OdpovědětVymazat
  8. [1]: [2]: díky[3]: Já ani nevím, jestli to bylo správně, celý se to mohlo všelijak zvrtnout..[4]: dess je moje hobby[5]: To se naprosto neomlouvej, já se musím taky smát, páč v ten daný okamžik mi nenapadlo, že může vyhořet můj byt, ale že uhoří moji miláčci.. [6]: Pocta pro mě, Čertův kříž nemá hned tak někdo.. [7]: Děvče děvče, ty mi hodně připomínáš mou malou odnož, ten má taky lecjaké povedené nápady [8]: Zaveď, já zase zavedu pojmový aparát,nevadí? [9]: A vyznamenání by nebylo? Daj-li medaili?

    OdpovědětVymazat
  9. [10]: nevadí. Oboustranně výhodná dohoda se vzájemným plněním je tedy uzavřena.

    OdpovědětVymazat
  10. [11]: Ty tedy fakt právníka nezapřeš   

    OdpovědětVymazat
  11. Ahoj, tvůj článek byl zařazen do výběru toho nejlepšího na TT.

    OdpovědětVymazat
  12. I ty moje šikulko,tu medaili ti dajli,páč si ji zasloužíš     

    OdpovědětVymazat
  13. Žena činu, to se hned tak nevidí...
    Klobouk dolů !

    OdpovědětVymazat
  14. [13]: Děkuju[14]: Stačila by mi papírová ani zlato by to nemuselo být..[15]: Až jsem se začala rdít...

    OdpovědětVymazat
  15. Chválím, hezky napsané a pokud mohu zde napsat vlastní názor, tak oba aktéři jsou svým způsobem naivní jen dočasně, protože ona dokud ji nepustí ta zamilovanost (časem pustí určitě), tak zcela určitě ten chlap skončí, tak jako u první manželky, prostě se s ním rozloučí, no a on zjistí, že ta žena nebyla až tolik hloupá a naivní a skončí buď u další a nebo se upije...

    OdpovědětVymazat
  16. [17]: Bystře jsem usoudila, že tenhle koment patří pod moje duo on a ona, děkuju za krásné vyjádření se, naprosto si vystihla to, co jsem těmito články chtěla říct..    Díky

    OdpovědětVymazat
  17. [18]: ... přesně tak, je to duo ON a ONA, víš moc dobře jak to v životě chodí a většinou hlavně ženy se probudí ze "snu", který se jim zdál růžový, a ti muži koukají "jak puk", že se sakra zmýlili, děkuji já Tobě a přeji, aby si dál psala takové postřehy ze života, nikdy nevíš komu to "otevře oči" a pomůže

    OdpovědětVymazat
  18. Ach, ty statečná duše!!
    moc krásně napsané!

    OdpovědětVymazat

😀 😃 😄 😁 😆 😅 🙂 🙃 😉 😊 😇 🥰 😍 🤩 😘 😗 😚 😙 😋😛🤭🌝